W końcu postanowiłem wziąć w swoje ręce garażowaną przez ponad 20 lat MZ TS 150 z 1983 roku zachowana w oryginalnym stanie z całą dokumentacją i sporą ilością części zamiennych. Jeździła bez żadnych usterek, lecz się trochę przytarła i została odstawiona w kąt. Do wymiany jest przede wszystkim wał, łożyska wału, simeringi, cylinder, tłok oraz pierścienie (jak już coś robi to porządnie). Oprócz łożysk i uszczelniaczy to wszystko posiadam oryginalnie nowe jeszcze z czasów produkcji. Z wyglądu nie będę nic zmieniał, tylko lekka polerka. Mam nadzieję że w ciągu 2-3 tygodni postaram się wrzucić filmik z przebiegu pracy i efektu końcowego.
Oto co teraz mam na warsztacie, Romet dostaje nowy silnik 2b, składam go od podstaw. A Mz została rozebrana do gołej ramy i także od podstaw będzie składana, gdyż stała w garażu ponad 20 lat, ma tylko 14 tyś przebiegu, jest u nas od nowości. PS. Mam pytanie, chcę w Romecie przywrócic chrom na silniku, co polecacie by efekt był dobry i długotrwały?
Romet ogar 205, 1988r. wymagał dużo pracy i nerwów ale opłacało się, w pełni zarejestrowany i opłacony. Mam 17 lat i jednak wolę stare motorowery i motocykle od nowych szlifierek, zapewniam, że mimo wieku nie odejdę od renowacji starej motoryzacji, na warsztacie już MZ TS 150 czeka