Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 754 takie materiały
    Lexus LS400 – Luksusowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Toyota Motor Corporation pod marką Lexus od 1989 roku. Pierwszą generację LS produkowano w latach 1989-1994 jako pierwsza limuzyna klasy premium produkowana przez Toyotę pod specjalnie powstałą marką Lexus. W 1983 roku Eiji Toyoda zebrał sztab specjalistów o łącznej liczbie około 3900 osób, aby rozpocząć prace nad projektem o kryptonimie F1, z którego później wyłonił się Lexus LS 400. Zanim pierwsza generacja Lexusa LS trafiła do produkcji, Japończycy stworzyli około 400 aut koncepcyjnych i 900 prototypów jednostek napędowych. Projekt samochodu pochłonął ponad miliard dolarów. W 1992 roku auto przeszło modernizacje, a rok później z ponad 50 zmianami trafiło do dealerów na całym świecie. Zmieniono m.in. układ hamulcowy i atrapę chłodnicy, a do wyposażenia standardowego dodano m.in. poduszkę powietrzną pasażera, automatyczny włącznik świateł, cyfrowy licznik kilometrów, napinacze pasów bezpieczeństwa oraz listwy boczne nadwozia. Do napędu LS400 zastosowano 3,9-litrowe V8 generujące moc 250 KM i moment obrotowy 353 Nm, co według producenta pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 8,4 sekundy.
    Luksusowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Toyota Motor Corporation pod marką Lexus od 1989 roku. Pierwszą generację LS produkowano w latach 1989-1994 jako pierwsza limuzyna klasy premium produkowana przez Toyotę pod specjalnie powstałą marką Lexus. W 1983 roku Eiji Toyoda zebrał sztab specjalistów o łącznej liczbie około 3900 osób, aby rozpocząć prace nad projektem o kryptonimie F1, z którego później wyłonił się Lexus LS 400. Zanim pierwsza generacja Lexusa LS trafiła do produkcji, Japończycy stworzyli około 400 aut koncepcyjnych i 900 prototypów jednostek napędowych. Projekt samochodu pochłonął ponad miliard dolarów. W 1992 roku auto przeszło modernizacje, a rok później z ponad 50 zmianami trafiło do dealerów na całym świecie. Zmieniono m.in. układ hamulcowy i atrapę chłodnicy, a do wyposażenia standardowego dodano m.in. poduszkę powietrzną pasażera, automatyczny włącznik świateł, cyfrowy licznik kilometrów, napinacze pasów bezpieczeństwa oraz listwy boczne nadwozia. Do napędu LS400 zastosowano 3,9-litrowe V8 generujące moc 250 KM i moment obrotowy 353 Nm, co według producenta pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 8,4 sekundy.
    Peugeot 308 GTi – Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany produkowany przez francuską markę Peugeot od 2007 roku. Druga generacja 308 zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. Jest to pierwszy Peugeot, który zapoczątkował nową politykę nazewniczą. Według niej, następcy poszczególnych modeli z końcówką nazwy '8' noszą już taką samą nazwę i zostają zwyczajnie następnymi generacjami dotychczasowych modeli. Samochód zbudowano w oparciu o najnowszą, modułową płytę podłogową EMP2. Wnętrze nowego modelu nawiązuje do rozwiązań zastosowanych w Peugeocie 208. W połowie 2015 roku oferta została poszerzona o wersję GTi. Ta sportowa odmiana napędzana jest wyłącznie benzynowym silnikiem R4 THP o pojemności 1,6 l, mocy 250 lub 270 KM i momencie obrotowym 330 Nm. Prędkość maksymalna z oboma silnikami wynosi 250 km/h, lecz przyspieszenie do 100 km/h z 250-konnym silnikiem trwa 6,2 sekundy, a z 270-konnym trwa 6 sekund. W 2017 roku samochód przeszedł facelifting. Zmieniono atrapę chłodnicy, przedni i tylny zderzak, kształt przednich reflektorów oraz tylne lampy. Przy okazji liftingu wprowadzono dwa nowe wysokoprężne silniki: 1,5 BlueHDI o mocy 130 KM, a także 2,0 BlueHDI o mocy 177 KM.
    Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany produkowany przez francuską markę Peugeot od 2007 roku. Druga generacja 308 zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. Jest to pierwszy Peugeot, który zapoczątkował nową politykę nazewniczą. Według niej, następcy poszczególnych modeli z końcówką nazwy '8' noszą już taką samą nazwę i zostają zwyczajnie następnymi generacjami dotychczasowych modeli. Samochód zbudowano w oparciu o najnowszą, modułową płytę podłogową EMP2. Wnętrze nowego modelu nawiązuje do rozwiązań zastosowanych w Peugeocie 208. W połowie 2015 roku oferta została poszerzona o wersję GTi. Ta sportowa odmiana napędzana jest wyłącznie benzynowym silnikiem R4 THP o pojemności 1,6 l, mocy 250 lub 270 KM i momencie obrotowym 330 Nm. Prędkość maksymalna z oboma silnikami wynosi 250 km/h, lecz przyspieszenie do 100 km/h z 250-konnym silnikiem trwa 6,2 sekundy, a z 270-konnym trwa 6 sekund. W 2017 roku samochód przeszedł facelifting. Zmieniono atrapę chłodnicy, przedni i tylny zderzak, kształt przednich reflektorów oraz tylne lampy. Przy okazji liftingu wprowadzono dwa nowe wysokoprężne silniki: 1,5 BlueHDI o mocy 130 KM, a także 2,0 BlueHDI o mocy 177 KM.
    Nissan GT-R Nismo – Dwudrzwiowe coupe zapowiedziane przez japońską firmę Nissan 6 grudnia 2007 roku. Prace nad samochodem trwały od 2001 roku. Po zakończeniu produkcji modelu Skyline R34 w 2002 roku nastała 6-letnia przerwa. W 2003 roku powstał nieco odbiegający segmentem od poprzednika model V35. Był to pierwszy Skyline, który był sprzedawany w USA jako Infiniti G35. Nissan GT-R został oficjalnie zaprezentowany w 2007 roku, a wprowadzony do sprzedaży w 2008. Nissan zaprezentował wersję GT-R Nismo podczas Tokyo Motor Show 2013. W wersji Nismo moc silnika wzrosła do 600 KM i 652 Nm momentu obrotowego. GT-R Nismo przyspiesza do 60 mph zajmuje 2,5 sekundy. Na New York Auto Show 2019 Nissan zaprezentował model GT-R Nismo na rok 2020. Zmiany w Nismo obejmują nowy tryb „R”, zmieniający ustawienie w celu szybszej zmiany biegów, nowe turbosprężarki z samochodu wyścigowego GT3 poprawiające przyspieszenie, lżejsze 20-calowe kute felgi aluminiowe RAYS ze specjalnie opracowanymi oponami Dunlop, wloty powietrza w błotnikach inspirowane GT3, lekkie karbonowo-ceramiczne hamulce, które są największymi tarczami hamulcowymi, jakie kiedykolwiek zamontowano w japońskich samochodach produkcyjnych, nowe zawieszenie, a dach, maska ​​i błotniki są wykonane z włókna węglowego w celu zmniejszenia masy. Nissan twierdzi, że nowy GT-R Nismo jest szybszy niż poprzednie modele, a masa wszystkich nowych ulepszeń została zmniejszona do 1703 kg, czyli o 20 kg lżejszy w porównaniu z GT-R Nismo z 2017 roku.
    Dwudrzwiowe coupe zapowiedziane przez japońską firmę Nissan 6 grudnia 2007 roku. Prace nad samochodem trwały od 2001 roku. Po zakończeniu produkcji modelu Skyline R34 w 2002 roku nastała 6-letnia przerwa. W 2003 roku powstał nieco odbiegający segmentem od poprzednika model V35. Był to pierwszy Skyline, który był sprzedawany w USA jako Infiniti G35. Nissan GT-R został oficjalnie zaprezentowany w 2007 roku, a wprowadzony do sprzedaży w 2008. Nissan zaprezentował wersję GT-R Nismo podczas Tokyo Motor Show 2013. W wersji Nismo moc silnika wzrosła do 600 KM i 652 Nm momentu obrotowego. GT-R Nismo przyspiesza do 60 mph zajmuje 2,5 sekundy. Na New York Auto Show 2019 Nissan zaprezentował model GT-R Nismo na rok 2020. Zmiany w Nismo obejmują nowy tryb „R”, zmieniający ustawienie w celu szybszej zmiany biegów, nowe turbosprężarki z samochodu wyścigowego GT3 poprawiające przyspieszenie, lżejsze 20-calowe kute felgi aluminiowe RAYS ze specjalnie opracowanymi oponami Dunlop, wloty powietrza w błotnikach inspirowane GT3, lekkie karbonowo-ceramiczne hamulce, które są największymi tarczami hamulcowymi, jakie kiedykolwiek zamontowano w japońskich samochodach produkcyjnych, nowe zawieszenie, a dach, maska ​​i błotniki są wykonane z włókna węglowego w celu zmniejszenia masy. Nissan twierdzi, że nowy GT-R Nismo jest szybszy niż poprzednie modele, a masa wszystkich nowych ulepszeń została zmniejszona do 1703 kg, czyli o 20 kg lżejszy w porównaniu z GT-R Nismo z 2017 roku.
    Citroen DS3 Racing – Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Citroen w latach 2010-2016. W latach 2016-2019 oferowany był pod marką DS jako DS3. DS3 jest pierwszym z serii modeli oznaczonych symbolem DS (Different Spirit), który nawiązuje do legendarnego Citroena DS. Samochody tej serii mają być z założenia bardziej prestiżowe niż odmiany serii C. Samochód konstrukcyjnie oparty jest na drugiej generacji C3. Wersję koncepcyjną nazwaną Citroen DS Inside zaprezentowano w marcu 2009 roku podczas Geneva Motor Show. Wersja produkcyjna różni się od niej jedynie detalami. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku zaprezentowana została najmocniejsza wersja modelu DS3, przygotowana przez inżynierów Citroen Racing. DS3 Racing trafił na rynek na początku 2011 roku. Samochód ma poszerzone nadkola oraz jest wyposażony w szereg elementów stylistycznych i aerodynamicznych. Auto fabrycznie porusza się na 18-calowych felgach aluminiowych. Do napędu samochodu użyto silniku 1,6 THP o mocy zwiększonej do 207 KM, połączonego z 6-biegową manualną skrzynią biegów, dzięki czemu DS3 Racing osiąga prędkość maksymalną 235 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy.
    Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Citroen w latach 2010-2016. W latach 2016-2019 oferowany był pod marką DS jako DS3. DS3 jest pierwszym z serii modeli oznaczonych symbolem DS (Different Spirit), który nawiązuje do legendarnego Citroena DS. Samochody tej serii mają być z założenia bardziej prestiżowe niż odmiany serii C. Samochód konstrukcyjnie oparty jest na drugiej generacji C3. Wersję koncepcyjną nazwaną Citroen DS Inside zaprezentowano w marcu 2009 roku podczas Geneva Motor Show. Wersja produkcyjna różni się od niej jedynie detalami. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku zaprezentowana została najmocniejsza wersja modelu DS3, przygotowana przez inżynierów Citroen Racing. DS3 Racing trafił na rynek na początku 2011 roku. Samochód ma poszerzone nadkola oraz jest wyposażony w szereg elementów stylistycznych i aerodynamicznych. Auto fabrycznie porusza się na 18-calowych felgach aluminiowych. Do napędu samochodu użyto silniku 1,6 THP o mocy zwiększonej do 207 KM, połączonego z 6-biegową manualną skrzynią biegów, dzięki czemu DS3 Racing osiąga prędkość maksymalną 235 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy.
    29 czerwca 2022, 22:49 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Aventador LP700-4 – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2011 roku, został zaprezentowany publicznie przez włoską firmę Lamborghini 28 lutego 2011 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, pięć miesięcy po pierwszej prezentacji w Sant’Agata Bolognese. Aventador został stworzony jako następca dla produkowanego przez dziesięć lat Murcielago i zarazem nowy sztandarowy Lamborghini. Do napędu LP700-4 został użyty silnik V12 o pojemności 6,5 l. Silnik ten nosi wewnętrzne oznaczenie L539, jest to czwarty motor konstrukcji Lamborghini. Silnik generuje moc maksymalną 700 KM i moment obrotowy 690 Nm, dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 2,9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2011 roku, został zaprezentowany publicznie przez włoską firmę Lamborghini 28 lutego 2011 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, pięć miesięcy po pierwszej prezentacji w Sant’Agata Bolognese. Aventador został stworzony jako następca dla produkowanego przez dziesięć lat Murcielago i zarazem nowy sztandarowy Lamborghini. Do napędu LP700-4 został użyty silnik V12 o pojemności 6,5 l. Silnik ten nosi wewnętrzne oznaczenie L539, jest to czwarty motor konstrukcji Lamborghini. Silnik generuje moc maksymalną 700 KM i moment obrotowy 690 Nm, dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 2,9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h.
    Lexus LFA – Supersamochód produkowany pod japońską marką Lexus przez koncern Toyota Motor Corporation od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nürburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Do napędu LFA użyto dziesięciocylindrowego silnika o pojemności 4,8 l i mocy 560 KM i momencie obrotowy 480 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 sekund.
    Supersamochód produkowany pod japońską marką Lexus przez koncern Toyota Motor Corporation od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nürburgring. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Do napędu LFA użyto dziesięciocylindrowego silnika o pojemności 4,8 l i mocy 560 KM i momencie obrotowy 480 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 sekund.
    19 czerwca 2022, 23:09 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 458 Speciale – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2009-2015. Premiera samochodu odbyła się 15 września 2009 roku na Frankfurt Motor Show. 458 Italia jest następcą Ferrari F430. Nazwa 458 tradycyjnie odwołuje się do rodzaju zastosowanego silnika - 4,5 l V8. Za stylistykę auta odpowiedzialne jest biuro Pininfariny. W sierpniu 2013 roku Ferrari zaprezentowało wzmocnioną wersję auta o nazwie 458 Speciale. 4,5-litrowy silnik V8 wzmocniony został do 605 KM i 540 Nm. Oznacza to, że samochód wyposażono w najmocniejszą, wolnossącą jednostkę V8, jaką kiedykolwiek zaprojektowali inżynierowie Ferrari. Prędkość maksymalna 458 Speciale wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3 sekundy.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2009-2015. Premiera samochodu odbyła się 15 września 2009 roku na Frankfurt Motor Show. 458 Italia jest następcą Ferrari F430. Nazwa 458 tradycyjnie odwołuje się do rodzaju zastosowanego silnika - 4,5 l V8. Za stylistykę auta odpowiedzialne jest biuro Pininfariny. W sierpniu 2013 roku Ferrari zaprezentowało wzmocnioną wersję auta o nazwie 458 Speciale. 4,5-litrowy silnik V8 wzmocniony został do 605 KM i 540 Nm. Oznacza to, że samochód wyposażono w najmocniejszą, wolnossącą jednostkę V8, jaką kiedykolwiek zaprojektowali inżynierowie Ferrari. Prędkość maksymalna 458 Speciale wynosi 325 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3 sekundy.
    18 czerwca 2022, 23:33 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin DB11 – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką Aston Martin od 2016 roku, zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2016 roku na wystawie motoryzacyjnej Geneva Motor Show. DB11 jest zastępcą DB9, którego zastąpił po 13 latach produkcji. Silnik DB11 to całkiem nowa konstrukcja, w pełni wykonana z aluminium. 5,2-litrowe V12, doładowane dwiema turbosprężarkami wytwarza moc maksymalną 608 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 322 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,9 sekund. Skrzynia biegów to 8-biegowy automat, umieszczony z tyłu. Układ hamulcowy to tarcze wentylowane dwuczęściowe 400 mm z zaciskami 6 tłoczkowymi z przodu, na tylną część przypadają tarcze jednoczęściowe 360 mm z zaciskiem 4 tłoczkowym. Dodatkowo auto jest wyposażone w elektroniczny hamulec postojowy i szereg systemów wspomagających. W czerwcu 2017 roku zaprezentowano wersję z silnikiem V8. Podwójnie doładowany silnik V8, produkowany przez Mercedes-AMG ma moc 510 KM oraz 675 Nm momentu obrotowego, tyle samo co w Mercedesie C63 S AMG.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką Aston Martin od 2016 roku, zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2016 roku na wystawie motoryzacyjnej Geneva Motor Show. DB11 jest zastępcą DB9, którego zastąpił po 13 latach produkcji. Silnik DB11 to całkiem nowa konstrukcja, w pełni wykonana z aluminium. 5,2-litrowe V12, doładowane dwiema turbosprężarkami wytwarza moc maksymalną 608 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 322 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,9 sekund. Skrzynia biegów to 8-biegowy automat, umieszczony z tyłu. Układ hamulcowy to tarcze wentylowane dwuczęściowe 400 mm z zaciskami 6 tłoczkowymi z przodu, na tylną część przypadają tarcze jednoczęściowe 360 mm z zaciskiem 4 tłoczkowym. Dodatkowo auto jest wyposażone w elektroniczny hamulec postojowy i szereg systemów wspomagających. W czerwcu 2017 roku zaprezentowano wersję z silnikiem V8. Podwójnie doładowany silnik V8, produkowany przez Mercedes-AMG ma moc 510 KM oraz 675 Nm momentu obrotowego, tyle samo co w Mercedesie C63 S AMG.
    Porsche Carrera GT – Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp osiągał prędkość maksymalną 354 km/h i 100 km/h w 3,8 sekund. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM, a moment obrotowy wyniósł 590 Nm. Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,9 sekund. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 egzemplarzy, z czego 604 trafiło do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp osiągał prędkość maksymalną 354 km/h i 100 km/h w 3,8 sekund. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM, a moment obrotowy wyniósł 590 Nm. Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,9 sekund. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 egzemplarzy, z czego 604 trafiło do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Ferrari 288 GTO – Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari, został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. 288 GTO pierwotnie stworzono z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO był stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. W Ferrari 308 silnik V8 był instalowany poprzecznie za kabiną kierowcy, ze skrzynią biegów poniżej bloku silnika. W GTO silnik leżał podłużnie, a skrzynia biegów leżała za silnikiem. Ten klasyczny wyścigowy układ miał szereg nowych zalet, ale główną było to, że łatwiejszy był dostęp zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów, a to wielka zaleta podczas wyścigu. Obniżyło to środek ciężkości całego pojazdu. Nazwa 288 informuje, że silnik V8 ma pojemności 2,8 l. Silnik ten generuje moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 496 Nm, dzięki czemu 288 GTO przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari, został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. 288 GTO pierwotnie stworzono z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO był stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. W Ferrari 308 silnik V8 był instalowany poprzecznie za kabiną kierowcy, ze skrzynią biegów poniżej bloku silnika. W GTO silnik leżał podłużnie, a skrzynia biegów leżała za silnikiem. Ten klasyczny wyścigowy układ miał szereg nowych zalet, ale główną było to, że łatwiejszy był dostęp zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów, a to wielka zaleta podczas wyścigu. Obniżyło to środek ciężkości całego pojazdu. Nazwa 288 informuje, że silnik V8 ma pojemności 2,8 l. Silnik ten generuje moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 496 Nm, dzięki czemu 288 GTO przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.