Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 17 takich materiałów
    Cizeta Moroder V16T –
    20 sierpnia 2021, 22:06 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nieznane samochody cz.3 - Cizeta Moroder V16T – To, co widać na zdjęciu, przypomina nieco przerobione Lamborghini Diablo bądź jego replikę. Jest to jednak niezwykły i niepowtarzalny samochód - Cizeta Moroder V16T. Jest to jedyny w historii samochód z tak olbrzymim silnikiem położonym poprzecznie. Nie było to jednak prawdziwe V16 - były to dwa połączone V-ósemki pochodzące od Urraco P300. Moc maksymalna wynosiła około 560km. Prędkość maksymalna - 330 km/h. Ciekawa jest również sama historia superauta - oryginalnie Marcello Gandini (projektant nadwozia wielu włoskich samochodów, np. Bugatti EB110, większość Lamborghini, Lancia Stratos) zaprojektował go jako następcę Lamborghini Countacha, jednak Chrysler, do którego należało wówczas Lamborghini nie zaakceptowało nadwozia - producent uznał, że nadwozie jest zbyt futurystyczne. Tak więc projektant wrócił do deski kreślarskiej i zmieniał kształty, aż w końcu narysował ostateczny wygląd Diablo.
Około rok później projektem zainteresował się Claudio Zampolli (od którego inicjałów pochodzi nazwa marki). Okazało się, żę słynny muzyk Giorgio Moroder może zapewnić duże wsparcie finansowe firmie - tak więc został współwłaścicielem firmy, od jego nazwiska pochodzi druga część nazwy auta. Auto było produkowane w latach 1991-1995. Powstało jednak tylko 10 egzemplarzy sportowego samochodu, a w 1995 roku Cizeta splajtowała. Jednak nie całkiem.
Legenda głosi, że od 2006 roku znów można zamówić nowe wozy, a cena jednego egzemplarza wynosi 650 tysięcy dolarów.
    To, co widać na zdjęciu, przypomina nieco przerobione Lamborghini Diablo bądź jego replikę. Jest to jednak niezwykły i niepowtarzalny samochód - Cizeta Moroder V16T. Jest to jedyny w historii samochód z tak olbrzymim silnikiem położonym poprzecznie. Nie było to jednak prawdziwe V16 - były to dwa połączone V-ósemki pochodzące od Urraco P300. Moc maksymalna wynosiła około 560km. Prędkość maksymalna - 330 km/h. Ciekawa jest również sama historia superauta - oryginalnie Marcello Gandini (projektant nadwozia wielu włoskich samochodów, np. Bugatti EB110, większość Lamborghini, Lancia Stratos) zaprojektował go jako następcę Lamborghini Countacha, jednak Chrysler, do którego należało wówczas Lamborghini nie zaakceptowało nadwozia - producent uznał, że nadwozie jest zbyt futurystyczne. Tak więc projektant wrócił do deski kreślarskiej i zmieniał kształty, aż w końcu narysował ostateczny wygląd Diablo.
    Około rok później projektem zainteresował się Claudio Zampolli (od którego inicjałów pochodzi nazwa marki). Okazało się, żę słynny muzyk Giorgio Moroder może zapewnić duże wsparcie finansowe firmie - tak więc został współwłaścicielem firmy, od jego nazwiska pochodzi druga część nazwy auta. Auto było produkowane w latach 1991-1995. Powstało jednak tylko 10 egzemplarzy sportowego samochodu, a w 1995 roku Cizeta splajtowała. Jednak nie całkiem.
    Legenda głosi, że od 2006 roku znów można zamówić nowe wozy, a cena jednego egzemplarza wynosi 650 tysięcy dolarów.
    Samochód to Cizeta Moroder V-16T, produkowane było w Modenie we Włoszech.
    Nie jest to prawdziwe V16 a połączone ze sobą jednostki V8 produkcji Lamborghini.
    Silnik ma łącznie 6 litrów pojemności i generuje 548 KM, jednak osiągi Cizety są na poziomie Lamborghini Diablo.
    6 marca 2015, 20:43 przez Derve (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1991 Cizeta Moroder V16T – Cizeta w pełnej okazałości. Widać pewne podobieństwa do Diablo. Ciekawostką są dwie pary otwieranych reflektorów z przodu, oraz poprzecznie umieszczone przed tylną osią V16.
    Cizeta w pełnej okazałości. Widać pewne podobieństwa do Diablo. Ciekawostką są dwie pary otwieranych reflektorów z przodu, oraz poprzecznie umieszczone przed tylną osią V16.
    14 czerwca 2014, 12:18 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    1991 Cizeta Moroder V16T - Ciekawe wnętrza #33 – Jeden z najbardziej szalonych supersamochodów lat 90. Zarówno projekt wnętrza, jak i nadwozia został odkupiony od Lamborghini, jako prototyp modelu Diablo. Jest to jeden z niewielu samochodów z silnikiem V16 (6.0, 540KM). Produkcję zakończono w 1995 roku, aczkolwiek od 2003 podobno można mieć to auto na specjalne zamówienie.
    Jeden z najbardziej szalonych supersamochodów lat 90. Zarówno projekt wnętrza, jak i nadwozia został odkupiony od Lamborghini, jako prototyp modelu Diablo. Jest to jeden z niewielu samochodów z silnikiem V16 (6.0, 540KM). Produkcję zakończono w 1995 roku, aczkolwiek od 2003 podobno można mieć to auto na specjalne zamówienie.
    14 czerwca 2014, 12:09 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Cizeta Moroder V16T – Zapewne mało osób słyszało o tym zaprezentowanym w 1988r aucie, a warto się nim zainteresować.
Jego 6-litrowe V16 (zamontowane poprzecznie, jak w żadnym innym aucie z 16-cylindrowym silnikiem) powstało z połączenia dwóch silników V8 Lamborghini i produkowało maksymalnie 550KM przy 8000 obr/min.
Auto posiadało napęd na tył i przy masie 1600kg przyspieszało do 100km/h w 4.5s a maksymalnie osiągało 330km/h.
Marka Cizeta ogłosiła upadłość w 1995r.
    Zapewne mało osób słyszało o tym zaprezentowanym w 1988r aucie, a warto się nim zainteresować.
    Jego 6-litrowe V16 (zamontowane poprzecznie, jak w żadnym innym aucie z 16-cylindrowym silnikiem) powstało z połączenia dwóch silników V8 Lamborghini i produkowało maksymalnie 550KM przy 8000 obr/min.
    Auto posiadało napęd na tył i przy masie 1600kg przyspieszało do 100km/h w 4.5s a maksymalnie osiągało 330km/h.
    Marka Cizeta ogłosiła upadłość w 1995r.
    31 stycznia 2014, 21:10 przez analizator (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Cizeta V16 – Konstruktorem tego supersamochodu byli Claudio Zampollego i Giorgio Moroder. Uważa się go za pierwszy samochód w powojennej historii motoryzacji, w którym zastosowano silnik V16, ale tak naprawdę były to dwie połączone jednostki V8. Cylindry o łącznej pojemności 5995 ccm zostały rozwarte pod kątem 90 stopni i były obsługiwane przez 64 zawory. Samochód miał moc 540 KM przy 8000 rpm i moment obrotowy 542 Nm przy 6000 rpm. Prędkość maksymalna została określona na około 330 km/h, jednak nikt tego nigdy nie sprawdził. Produkcja auta trwała od 1991 roku do 1995 i wyprodukowano zaledwie 8 sztuk. Claudio Zampollini przeniósł się do USA i tam dokończył jeszcze dwa auta.
    Konstruktorem tego supersamochodu byli Claudio Zampollego i Giorgio Moroder. Uważa się go za pierwszy samochód w powojennej historii motoryzacji, w którym zastosowano silnik V16, ale tak naprawdę były to dwie połączone jednostki V8. Cylindry o łącznej pojemności 5995 ccm zostały rozwarte pod kątem 90 stopni i były obsługiwane przez 64 zawory. Samochód miał moc 540 KM przy 8000 rpm i moment obrotowy 542 Nm przy 6000 rpm. Prędkość maksymalna została określona na około 330 km/h, jednak nikt tego nigdy nie sprawdził. Produkcja auta trwała od 1991 roku do 1995 i wyprodukowano zaledwie 8 sztuk. Claudio Zampollini przeniósł się do USA i tam dokończył jeszcze dwa auta.
    7 czerwca 2012, 14:06 przez hicube (PW) | Do ulubionych | Skomentuj