Ta generacja serii 7 była dla BMW przełomowa. To dzięki niej marka wygrała z Mercedesem wyścig o klientów, a także na dobre zaistniała w klasie aut luksusowych. Wystarczy popatrzeć na wnętrze 7er, by stwierdzić, dlaczego seria 7 była o wiele częściej wybierana niż S klasse -wnętrze E32, w porównaniu do W126 wygląda jak z innej epoki i do tego jest naszpikowane elektroniką i luksusowym wyposażeniem. Do tego oczywiście pierwsze V12 w powojennej historii niemiec, legendarny silnik M70, który później napędzał także model 850, posłużył za bazę dla silnika prototypu M8, a nawet jest w niewielkim stopniu spokrewniony z jednostką z Mclarena F1. Na zdjęciu wnętrze modelu 750il w opcji Highline po modernizacji, różniące się kilkoma detalami.
BMW M8 - wyczynowa wersja modelu BMW serii 8 o pojemności 6.0 L i mocy około 550 KM. Wyprodukowano tylko jeden prototyp tego auta. Wersja M w odróżnieniu od seryjnych, nie miała świateł mijania otwieranych do góry, z uwagi na ograniczoną ilość miejsca pod maską, którą zajmował ogromny wlot powietrza. Auto miało być odpowiedzią na podobne modele Porsche i Ferrari, pokazaniem możliwości technologicznych i produkcyjnych BMW w kwestii budowy samochodu sportowego. Jak się okazało w 2010 roku prototyp M8 nie został zniszczony i pokazano go po raz pierwszy publicznie w muzeum w Monachium.
Seria 8 pojawiła się w 1989 roku, jako następca serii 6. Wersja M8 miała być głównym konkurentem Ferrari i Porsche. Pod maską tego modelu miała się zjawić 6 - litrowa V12 o mocy 550 KM. Niestety zbyt mały rynek i niespodziewane koszty produkcji spowodowały, że BMW nie zdecydowało się na seryjną produkcję tego modelu, a jedyny prototyp został zniszczony… przynajmniej oficjalnie, bowiem w 2010 roku firma pokazała szerokiej publice jedyny egzemplarz BMW E31 850CSi.
Silnik V12 o mocy ponad 550 KM. Czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h nawet dziś robi wrażenie: to trochę więcej niż 4 sekundy. Również prędkość maksymalna była niezła: 320 km/h.
Projekt jednak wstrzymano i powstał tylko jeden prototyp.