Szukaj
Policjanci chcieli wlepić mi mandat za niezatrzymanie na STOPie.
Policjant dowiedziawszy się o kamerce, standardowo "proszę pokazać nagranie", ale nagranie nie zostało im okazane. Powiedziałem że padła mi bateria. I wyczuli okazję.
Policjanci byli bardzo aroganccy, trzymali mnie tam po złości 2 godziny - "No bo proszę pana to hehe musi potrwać". W radiowozie mówili "ja jestem w tej firmie 20 lat i wiem lepiej", coś w tym stylu.
Zostałem uniewinniony przez sąd, rozprawa 2.5 miesiąca później. Sąd potraktował ich dosyć ostro, stwierdził, że jak to mogą zatrzymać auto bez pewności.
W radiowozie podkreślałem, że policjant stał ze 2-3 metry od krawędzi jezdni, oczywiście policja wie lepiej i koniec. Standardowo, milicja liczy, że może się nic nie nagrało i oni mają rację.
Sierpień 2022 DK78 Tarnowskie Góry - Siewierz
Enduro – rodzaj sportu motorowego polegający na pokonaniu trasy o nawierzchniach asfaltowych, jak i terenowych.
Trasa liczy zazwyczaj od 200 do 300 km. W czasie rajdu zawodnicy zaliczają poszczególne próby czasowe. W Polsce i w większości krajów są to próby: Cross, Enduro i SuperCross
W rajdach enduro ścigać się mogą motocykle o pojemnościach od 50 cm³ do pow. 500 cm³ podzielone na poszczególne klasy:
E1 – motocykle 100 - 125 cm³ 2 takt lub 175 - 250 cm³ 4 taktE2 – motocykle 175 - 250 cm³ 2 takt lub 290 - 450 cm³ 4 taktE3 – motocykle pow. 290 - 500 cm³ 2 takt lub 475 - 650 cm³ 4 taktNajwiększą imprezą Enduro jest tzw. „sześciodniówka”, czyli Mistrzostwa Świata Drużyn Narodowych w Enduro.
Motocykle enduro różnią się od motocykli motocrossowych, ponieważ są wyposażone w homologację. Muszą odpowiadać normom wynikającym z kodeksu drogowego, m.in. posiadać oświetlenie, homologowane opony, nie przekraczać norm hałasu i emisji spalin.
Możemy narzekać, użalać się, albo krytykować, ale to nigdzie nas nie doprowadzi.
Możemy uparcie twierdzić, że na godzinnym ładowaniu przecież można czytać książkę - tak, ale nie o to chodzi.
Jak właściciel elektryka na ten moment powinien podejść do tematu podróży?
Wybrać miejsce wakacyjne, które deklaruje możliwość ładowania u celu.
Wystarczy zwykłe gniazdko - gdy jedziemy na weekend lub dłużej, nikomu nie przeszkadza, że auto będzie ładować się 10 - 20 - 30 godzin. Liczy się możliwość, a nie czas.
Elektrykiem Na Weekend to projekt na otwarcie sezonu 2022.
Pozostawiam go dla Twojej opinii.
Pozdrawiam,
Lopez
Problem zaadresowano w roku 1934 z pokazaniem modelu 500 K. Nazwa zdradzała, że luksusowe auto sportowe napędzane jest z ośmiu cylindrów o łącznej pojemności 5 litrów. Kompresor był w standardzie. Gdy się załączał, to nominalne 100 koni zwiększało się do 160. Żelazny silnik połączony z 4- lub 5-biegową skrzynią umieszczono w specjalnej ramie. Zawieszenie było niezależne – tak jak u poprzedniczki – a siłę hamowania zapewniały sterowane hydraulicznie hamulce bębnowe.
To nie była wtedy norma – często wręcz odwrotnie, jeśli na to spojrzeć – ale Mercedes autentycznie wykonał kompletne egzemplarze tego modelu samodzielnie a nie oddawał pustą ramę do podwykonawców, aby nakładali na nią karoserię. Chciano zadowolić wszystkich klientów i oddano im do dyspozycji szerokie spektrum nadwozi – wszystkie powstałe w fabryce w Sindelfingen. Nie będziemy sobie zawracać dupy jakimiś płotkami a przejdziemy od razu do dwuosobowego Spezial Roadster – najbardziej ekskluzywnej wersji tego auta i bardzo łatwo rozpoznawalnej po łamanej przedniej szybie. To była tylko jedna z wielu wersji. Było też multum aut z zamkniętym dachem – z których najbardziej chyba gustownym był Autobahnkurier.
Niemcy ogłosili gotowość na 1934 Berlin Motorshow – a jak Niemcy w latach ’30 ogłaszają gotowość, to wiedz, że coś się dzieje. W stolicy był największy rynek zbytu dla Mercedesa a wielu ministrów w rządzie wybierało na swoje parady auta właśnie ośmiocylindrowe. Były one też niezwykle popularne wśród sław i ludzi bogatych. 500K to żaden wyścig, bo żeby ruszyć taki wóz z węglem, to trzeba kapkę więcej niż 160 koni mocy. Auto było dość szybkie ale rozpędzało się do setki w bity miesiąc.
500 K klepano w fabryce przez 2 lata aż zastąpił go 540 K z większym silnikiem. Pokazano go we Francji na Paris Salon pod koniec 1936. Nazwa znów sugerowała litraż i dodatkowe 0.4 litra skutkowało 15 końmi mocy ekstra – a 20 z włączonym kompresorem. Nadwozia pozostały w praktyce bez zmian, ale nie można nie zauważyć, że na wizytę Niemców w latach ’30 we Francji powstała też wersja pancerna… nie… n… nie wiem, czy muszę tłumaczyć aluzję… Tuż przed wojną silniki urosły do 5.8 ale powstało tylko parę egzemplarzy w tej konfiguracji (580K).
Typ 500 – jak się określa wszystkie auta z tej rodziny – sprzedał się co prawda lepiej niż poprzednik, ale dalej było to tylko 342 (500 K) i 319 (540 K) sztuk powstałych przez 6 lat produkcji. Powiedzieć, że auto było ciężkie, to jak nic nie powiedzieć – a i raczej powolne – ale teraz takie ośmiocylindrowe krążowniki szos są rozchwytywane i niezwykle poważane. Mogą dziś zachwycać szczególnie na imprezach jak Concours d’Elegance, gdzie osiągi raczej nie mają znaczenia a liczy się forma. Niezwykle ważny fragment niemieckiej motoryzacji i istotny kawał historii marki Mercedes – Typ 500 – jest dzisiaj bardzo… BARDZO drogi a już Spezial Roadster to ma ceny w ośmiocyfrowych zakresach.
zakupy czy do pracy, to również rozrywka. Niemniej jednak, drifty czy wyścigi uliczne mogą być niebezpieczne dla innych uczestników ruchu drogowego i oczywiście są niezgodne z prawem. Zastanawiam się jednak nad jedną rzeczą i chciałbym też Was zapytać o opinię - czy budowa większej ilości torów lub placów przeznaczonych takiej zabawie zminimalizowałaby zagrożenie na drogach publicznych? Czy myślicie, że i tak nic by to nie dało, bo dla pasjonatów liczy się adrenalina związana z robieniem czegoś zakazanego? Dajcie znać w komentarzach i oddajcie głos w ankiecie: https://www.youtube.com/post/UgxuAnSpBRYa0xCY9C94AaABCQ
Na nagraniu widzimy, że ruch nie jest wielki, ale jednak jest, więc trudno mnie osobiście tłumaczyć tego kierowcę. To, że swoimi popisami spowodował zagrożenie wydaje się być bezsporne.
Autorem nagrania jest Łukasz Litewka