Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 321 takich materiałów
    BMW X5 M Competition – Samochód osobowy typu SUV klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1999 roku. Czwarta i najnowsza generacja X5 zadebiutowała w połowie 2018 roku, , zastępując dotychczasowy model już po 5 latach produkcji. Model otrzymał kod fabryczny G05. Czwarta generacja to część ofensywy modelowej BMW z 2018 roku, w ramach której przedstawiono aż 6 nowych modeli w ciągu 12 miesięcy. Pierwsze informacje ujawniono 6 czerwca 2018 roku. Samochód na tle poprzednika wyraźnie urósł, będąc jednocześnie niższym i lżejszym. Stylistycznie zaszła ewolucja - sylwetka pozostała ta sama, jednocześnie dodając typowe dla nowych modeli marki elementy stylistyczne typu podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory i wielki, podwójny grill. W październiku 2020 BMW zaprezentowało najmocniejszą odmianę BMW X5 - M Competition dostępną w limitowanej do 250 sztuk First Edition. W standardzie korzysta z lekkich felg aluminiowych w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Wyróżnikiem tej edycji są elementy z włókna węglowego: pokrywa silnika, osłony lusterek bocznych i tylny spojler. W każdym egzemplarzu widnieje napis z unikatowym numerem serii. Silnik pozostał nietknięty – podwójnie doładowane, 4,4-litrowe V8 generuje moc 625 KM i moment obrotowy 750 Nm. X5 M osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.
    Samochód osobowy typu SUV klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1999 roku. Czwarta i najnowsza generacja X5 zadebiutowała w połowie 2018 roku, , zastępując dotychczasowy model już po 5 latach produkcji. Model otrzymał kod fabryczny G05. Czwarta generacja to część ofensywy modelowej BMW z 2018 roku, w ramach której przedstawiono aż 6 nowych modeli w ciągu 12 miesięcy. Pierwsze informacje ujawniono 6 czerwca 2018 roku. Samochód na tle poprzednika wyraźnie urósł, będąc jednocześnie niższym i lżejszym. Stylistycznie zaszła ewolucja - sylwetka pozostała ta sama, jednocześnie dodając typowe dla nowych modeli marki elementy stylistyczne typu podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory i wielki, podwójny grill. W październiku 2020 BMW zaprezentowało najmocniejszą odmianę BMW X5 - M Competition dostępną w limitowanej do 250 sztuk First Edition. W standardzie korzysta z lekkich felg aluminiowych w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Wyróżnikiem tej edycji są elementy z włókna węglowego: pokrywa silnika, osłony lusterek bocznych i tylny spojler. W każdym egzemplarzu widnieje napis z unikatowym numerem serii. Silnik pozostał nietknięty – podwójnie doładowane, 4,4-litrowe V8 generuje moc 625 KM i moment obrotowy 750 Nm. X5 M osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.
    17 kwietnia 2022, 20:28 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault Megane R26.R – Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany pod francuską marką Renault od 1995 roku. W 2015 roku rozpoczęto produkcję najnowszej, czwartej generacji modelu. Druga generacja Megane została zaprezentowana po raz pierwszy w 2002 roku. Pod koniec 2005 roku samochód przeszedł face lifting. Zmieniony został m.in. zderzak przedni i tylny, reflektory przednie, oraz lampy tylne. We wnętrzu zmieniono m.in. tarcze wskaźników, wyświetlacz automatycznej klimatyzacji. Wprowadzono poprawione silniki diesla 1,9 dCi otrzymał teraz 130 KM, wprowadzono także 150 KM jednostkę 2,0 dCi i 105 KM 1,5 dCi. Wersje R26 dostępne są tylko w wersji 3d, silniki 2,0T dostępne są tylko dla 3-drzwiowego i 5-drzwiowego coupe-cabrio. Ten silnik generuje moc 230 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 237 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 6 sekund.
    Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany pod francuską marką Renault od 1995 roku. W 2015 roku rozpoczęto produkcję najnowszej, czwartej generacji modelu. Druga generacja Megane została zaprezentowana po raz pierwszy w 2002 roku. Pod koniec 2005 roku samochód przeszedł face lifting. Zmieniony został m.in. zderzak przedni i tylny, reflektory przednie, oraz lampy tylne. We wnętrzu zmieniono m.in. tarcze wskaźników, wyświetlacz automatycznej klimatyzacji. Wprowadzono poprawione silniki diesla 1,9 dCi otrzymał teraz 130 KM, wprowadzono także 150 KM jednostkę 2,0 dCi i 105 KM 1,5 dCi. Wersje R26 dostępne są tylko w wersji 3d, silniki 2,0T dostępne są tylko dla 3-drzwiowego i 5-drzwiowego coupe-cabrio. Ten silnik generuje moc 230 KM i pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 237 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 6 sekund.
    16 kwietnia 2022, 18:53 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford Fiesta XR2 – Samochód osobowy klasy miejskiej produkowany pod amerykańską marką Ford od 1976 roku. Od 2016 roku produkowana jest najnowsza - siódma generacja modelu. Pierwsza generacja Fiesty została po raz pierwszy zaprezentowana w 1976 roku. W połowie lat 70. europejski oddział Ford przedstawił nowy, miejski model Fiesta będący najmniejszym pojazdem w ofercie jako tańsza i bardziej ekonomiczna alternatywa dla Forda Escorta. Samochód będący odpowiedzią m.in. na Volkswagena Polo utrzymano w dwubryłowej formie, z kwadratowymi reflektorami i podłużną atrapą chłodnicy tworzoną przez wąski, czarny pas między oświetleniem. Ścięty tył zdobiły z kolei wąskie, pionowe lampy. Ofertę pierwszej generacji Forda Fiesty poszerzyła także sportowa odmiana Fiesta XR2, która wyróżniała się innym, dwukolorowym malowaniem nadwozia, innymi zderzakami i przestylizowanym spojlerem. Charakterystyczną cechą były też specjalne felgi z kwadratowymi wcięciami. Ponadto, pas przedni wyróżniały podwójne, okrągłe reflektory. Sportowa odmiana posiadała czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 l, który wytwarza moc 83 KM.
    Samochód osobowy klasy miejskiej produkowany pod amerykańską marką Ford od 1976 roku. Od 2016 roku produkowana jest najnowsza - siódma generacja modelu. Pierwsza generacja Fiesty została po raz pierwszy zaprezentowana w 1976 roku. W połowie lat 70. europejski oddział Ford przedstawił nowy, miejski model Fiesta będący najmniejszym pojazdem w ofercie jako tańsza i bardziej ekonomiczna alternatywa dla Forda Escorta. Samochód będący odpowiedzią m.in. na Volkswagena Polo utrzymano w dwubryłowej formie, z kwadratowymi reflektorami i podłużną atrapą chłodnicy tworzoną przez wąski, czarny pas między oświetleniem. Ścięty tył zdobiły z kolei wąskie, pionowe lampy. Ofertę pierwszej generacji Forda Fiesty poszerzyła także sportowa odmiana Fiesta XR2, która wyróżniała się innym, dwukolorowym malowaniem nadwozia, innymi zderzakami i przestylizowanym spojlerem. Charakterystyczną cechą były też specjalne felgi z kwadratowymi wcięciami. Ponadto, pas przedni wyróżniały podwójne, okrągłe reflektory. Sportowa odmiana posiadała czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 l, który wytwarza moc 83 KM.
    13 kwietnia 2022, 20:07 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda 323 GT-R – Samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Mazda sprzedawany w latach 1977–2003. Eksportowany był pod nazwą Mazda Familia. Czwarta generacja Mazdy 323 pojawiła się w 1989. Podobnie jak w poprzednich wersjach produkowano wersję 3-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowy fastback oznaczony literą F, jak również 4-drzwiowy sedan. Pierwszy raz zdecydowano się na produkcję dwóch płyt podłogowych o rozstawach osi dla wersji 3-drzwiowej: 2450 mm, a dla nadwozia pięciodrzwiowego płyta miała zwiększony rozstaw osi do 2500 mm. Auto na większej płycie o nazwie 323F miało inną formę zewnętrzną, która swoim kształtem przypominała sportowe coupe. Charakterystycznymi szczegółami była nisko opadająca linia pokrywy silnika, chowane reflektory oraz integralny spoiler tylny. Wersja homologacyjna o nazwie GT-R miała zmieniony i wzmocniony do mocy 185 KM silnik BPT, wyposażony w większą od GTX turbosprężarkę, cały samochód przeszedł liczne zmiany mechaniczne. W 1991 przeprowadzono facelifting obejmujący głównie reflektory i lampy tylne. Produkcję czwartej generacji 323 zakończono w 1994 roku.
    Samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Mazda sprzedawany w latach 1977–2003. Eksportowany był pod nazwą Mazda Familia. Czwarta generacja Mazdy 323 pojawiła się w 1989. Podobnie jak w poprzednich wersjach produkowano wersję 3-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowy fastback oznaczony literą F, jak również 4-drzwiowy sedan. Pierwszy raz zdecydowano się na produkcję dwóch płyt podłogowych o rozstawach osi dla wersji 3-drzwiowej: 2450 mm, a dla nadwozia pięciodrzwiowego płyta miała zwiększony rozstaw osi do 2500 mm. Auto na większej płycie o nazwie 323F miało inną formę zewnętrzną, która swoim kształtem przypominała sportowe coupe. Charakterystycznymi szczegółami była nisko opadająca linia pokrywy silnika, chowane reflektory oraz integralny spoiler tylny. Wersja homologacyjna o nazwie GT-R miała zmieniony i wzmocniony do mocy 185 KM silnik BPT, wyposażony w większą od GTX turbosprężarkę, cały samochód przeszedł liczne zmiany mechaniczne. W 1991 przeprowadzono facelifting obejmujący głównie reflektory i lampy tylne. Produkcję czwartej generacji 323 zakończono w 1994 roku.
    9 kwietnia 2022, 21:32 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo 147 GTA – Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską marką Alfa Romeo w latach 2000-2010. Auto pierwszy raz zaprezentowano na salonie w Genewie w 2000 roku. W 2003 roku zadebiutowała sportowa wersja GTA z 3,2-litrowym silnikiem V6 generującym moc 250 KM. W wesji GTA samochód osiągał prędkość maksymalną 265 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Po 4 latach od pojawienia się samochodu na rynku w 2004 przeprowadzono facelifting. Na zewnątrz zmieniły się głównie lampy przednie i tylne, błotniki, przednia maska i zderzaki oraz poprawiono zawieszenie i układ jezdny.
    Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez włoską marką Alfa Romeo w latach 2000-2010. Auto pierwszy raz zaprezentowano na salonie w Genewie w 2000 roku. W 2003 roku zadebiutowała sportowa wersja GTA z 3,2-litrowym silnikiem V6 generującym moc 250 KM. W wesji GTA samochód osiągał prędkość maksymalną 265 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Po 4 latach od pojawienia się samochodu na rynku w 2004 przeprowadzono facelifting. Na zewnątrz zmieniły się głównie lampy przednie i tylne, błotniki, przednia maska i zderzaki oraz poprawiono zawieszenie i układ jezdny.
    Shelby Series 1 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Shelby w latach 1998-2005. W lipcu 1994 roku Carroll Shelby rozpoczął pracę nad pierwszym w historii samochodem sportowym skonstruowanym od podstaw jako jego samodzielna konstrukcja, nie będąca pochodną wersją pojazdu innego producenta. W efekcie powstał 2-miejscowy roadster Shelby Series 1, który został zaprezentowany w 1998 roku. Samochód utrzymano w koncepcji podobnej do historycznego modelu Shelby Cobra - pojazd zachował sylwetkę z podłużną maską, krótkim zwisem tylnym, nisko osadzoną kabiną pasażerską, a także muskularnie zarysowanymi nadkolami. Ponadto, pojazd zyskał owalne reflektory oraz podwójne tylne lampy złożone z małych okrągłych kloszy. Shelby Series 1 posiadał czterolitrowy silnik L47 Aurora V8 o mocy 320 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 273 km/h i 60 mili na godzinę w 4,4 sekundy. Shelby Series 1 wytwarzany był do 2005 roku w zakładach Shelby American w nowej siedzibie firmy w Las Vegas w stanie Nevada. Pojazd był konstrukcją małoseryjną i limitowaną - łącznie powstało 249 egzemplarzy.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Shelby w latach 1998-2005. W lipcu 1994 roku Carroll Shelby rozpoczął pracę nad pierwszym w historii samochodem sportowym skonstruowanym od podstaw jako jego samodzielna konstrukcja, nie będąca pochodną wersją pojazdu innego producenta. W efekcie powstał 2-miejscowy roadster Shelby Series 1, który został zaprezentowany w 1998 roku. Samochód utrzymano w koncepcji podobnej do historycznego modelu Shelby Cobra - pojazd zachował sylwetkę z podłużną maską, krótkim zwisem tylnym, nisko osadzoną kabiną pasażerską, a także muskularnie zarysowanymi nadkolami. Ponadto, pojazd zyskał owalne reflektory oraz podwójne tylne lampy złożone z małych okrągłych kloszy. Shelby Series 1 posiadał czterolitrowy silnik L47 Aurora V8 o mocy 320 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 273 km/h i 60 mili na godzinę w 4,4 sekundy. Shelby Series 1 wytwarzany był do 2005 roku w zakładach Shelby American w nowej siedzibie firmy w Las Vegas w stanie Nevada. Pojazd był konstrukcją małoseryjną i limitowaną - łącznie powstało 249 egzemplarzy.
    7 kwietnia 2022, 21:38 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1996 Chevrolet Impala SS – Siódma generacja Impali został zaprezentowana po raz pierwszy w 1994 roku i produkowana była do 1996. Impala powróciła na rynek po 9-letniej przerwie w znacznie zmarginalizowanej roli niż dotychczas. Samochód był oferowany jedynie w niskonakładowym sportowym wariancie oznaczonym nazwą SS, stanowiąc uzupełnienie oferty równolegle oferowanego, bardziej luksusowego Caprice. Oferowana jedynie w trzech barwach nadwozia, Impala siódmej generacji wyróżniała się typowym dla Chevroletów z połowy lat 90. wieku krągłymi proporcjami nadwozia, zyskując nisko osadzone, podłużne reflektory, a także owalne lampy tylne i dużą powierzchnię przeszkolną. Impala posiada silnik V8 o pojemności 5,7 l, który wytwarzał moc 260 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 229 km/h, a przyspieszenie 0-60 mili trwa 7 sekund.
    Siódma generacja Impali został zaprezentowana po raz pierwszy w 1994 roku i produkowana była do 1996. Impala powróciła na rynek po 9-letniej przerwie w znacznie zmarginalizowanej roli niż dotychczas. Samochód był oferowany jedynie w niskonakładowym sportowym wariancie oznaczonym nazwą SS, stanowiąc uzupełnienie oferty równolegle oferowanego, bardziej luksusowego Caprice. Oferowana jedynie w trzech barwach nadwozia, Impala siódmej generacji wyróżniała się typowym dla Chevroletów z połowy lat 90. wieku krągłymi proporcjami nadwozia, zyskując nisko osadzone, podłużne reflektory, a także owalne lampy tylne i dużą powierzchnię przeszkolną. Impala posiada silnik V8 o pojemności 5,7 l, który wytwarzał moc 260 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 229 km/h, a przyspieszenie 0-60 mili trwa 7 sekund.
    Jaguar XE – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez brytyjskiego Jaguara od 2015 roku. Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany jako koncept podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku. Wersja produkcyjna pojazdu zaprezentowana została oficjalnie po raz pierwszy w październiku 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Stylistycznie pojazd nawiązuje do większego modelu XF. W 2019 roku przedstawiono XE po gruntownej modernizacji. W jej ramach zmieniono wygląd przednich i tylnych zderzaków, przemodelowano atrapę chłodnicy i kształt reflektorów, a także zwężono tylne lampy i odświeżono wygląd kokpitu. Pojawił się nowy system multimedialny, a także dźwignia zmiany trybów jazdy zamiast pokrętła. Najsilniejszym dostępnym silnikiem XE jest trzylitrowe V6 turbo wytwarzające moc 375 KM. Z tym silnikiem samochód osiąga prędkość maksymalną 249 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5 sekund.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez brytyjskiego Jaguara od 2015 roku. Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany jako koncept podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku. Wersja produkcyjna pojazdu zaprezentowana została oficjalnie po raz pierwszy w październiku 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Stylistycznie pojazd nawiązuje do większego modelu XF. W 2019 roku przedstawiono XE po gruntownej modernizacji. W jej ramach zmieniono wygląd przednich i tylnych zderzaków, przemodelowano atrapę chłodnicy i kształt reflektorów, a także zwężono tylne lampy i odświeżono wygląd kokpitu. Pojawił się nowy system multimedialny, a także dźwignia zmiany trybów jazdy zamiast pokrętła. Najsilniejszym dostępnym silnikiem XE jest trzylitrowe V6 turbo wytwarzające moc 375 KM. Z tym silnikiem samochód osiąga prędkość maksymalną 249 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5 sekund.
    6 kwietnia 2022, 20:46 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault 8 Gordini – Produkowany przez francuską markę Renault w latach 1962-1976. Produkcja jak i sprzedaż została zakończona we Francji w roku 1971. Na terenie Bułgarii produkcję zakończono rok wcześniej, w Hiszpanii dopiero w roku 1976. R8 (model R1130) został wypuszczony w lipcu 1962 roku, opierał się na poprzedniku, Renault Dauphine. Samochód wyróżniał się wśród swoich konkurentów zastosowaniem hamulców tarczowych na obydwu osiach, był to pierwszy samochód klasy kompaktowej z takim rozwiązaniem. Model 8 napędzany był również przez całkiem nowy silnik o pojemności 0,9 l, który wytwarzał moc 43 KM. W roku 1964 wypuszczono na rynek mocniejszą wersję, 8 Major (model R1132), napędzana była silnikiem o pojemności 1,1 l generującym moc 50 KM. Również w tym roku zaprezentowano jeszcze mocniejszą wersję, 8 R1134 Gordini. Posiadała ona zmodyfikowany silnik o tej samej pojemności rozwijający moc 90 koni mechanicznych. Zastosowano w nim również pięciobiegową manualną skrzynię biegów o bliskich przełożeniach. Gordini dostępny był tylko w kolorze niebieskim, z dwoma naklejonymi białymi pasami. W roku 1967 8 Gordini (model R1135) został poddany lekkiej modernizacji, z przodu pojawiły się dodatkowe dwie lampy, zastosowano silnik o pojemności zwiększonej do 1,3 l co zwiększyło jego moc do 104 KM. Po tej modernizacji samochód osiągał prędkość maksymalną 174 km/h.
    Produkowany przez francuską markę Renault w latach 1962-1976. Produkcja jak i sprzedaż została zakończona we Francji w roku 1971. Na terenie Bułgarii produkcję zakończono rok wcześniej, w Hiszpanii dopiero w roku 1976. R8 (model R1130) został wypuszczony w lipcu 1962 roku, opierał się na poprzedniku, Renault Dauphine. Samochód wyróżniał się wśród swoich konkurentów zastosowaniem hamulców tarczowych na obydwu osiach, był to pierwszy samochód klasy kompaktowej z takim rozwiązaniem. Model 8 napędzany był również przez całkiem nowy silnik o pojemności 0,9 l, który wytwarzał moc 43 KM. W roku 1964 wypuszczono na rynek mocniejszą wersję, 8 Major (model R1132), napędzana była silnikiem o pojemności 1,1 l generującym moc 50 KM. Również w tym roku zaprezentowano jeszcze mocniejszą wersję, 8 R1134 Gordini. Posiadała ona zmodyfikowany silnik o tej samej pojemności rozwijający moc 90 koni mechanicznych. Zastosowano w nim również pięciobiegową manualną skrzynię biegów o bliskich przełożeniach. Gordini dostępny był tylko w kolorze niebieskim, z dwoma naklejonymi białymi pasami. W roku 1967 8 Gordini (model R1135) został poddany lekkiej modernizacji, z przodu pojawiły się dodatkowe dwie lampy, zastosowano silnik o pojemności zwiększonej do 1,3 l co zwiększyło jego moc do 104 KM. Po tej modernizacji samochód osiągał prędkość maksymalną 174 km/h.
    4 kwietnia 2022, 20:24 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Range Rover Evoque – Samochód produkowany pod brytyjską marką Land Rover od 2011 roku. Druga generacja Evoque po raz pierwszy została zaprezentowana w listopadzie 2018 roku. Styliści Land Rovera upodobnili drugą generację Evoque do większego modelu Velar przedstawionego rok wcześniej, co obrazują dłuższe tylne lampy, subtelniejsze przetłoczenia na karoserii i charakterystyczne, chowane klamki na drzwiach aktywujące się po naciśnięciu. Silniki w momencie wprowadzenia na rynek to diesle o mocy 150 KM z napędem przednim i 180 i 240 KM AWD oraz benzyny AWD o mocy 200, 250 i 300 KM.
    Samochód produkowany pod brytyjską marką Land Rover od 2011 roku. Druga generacja Evoque po raz pierwszy została zaprezentowana w listopadzie 2018 roku. Styliści Land Rovera upodobnili drugą generację Evoque do większego modelu Velar przedstawionego rok wcześniej, co obrazują dłuższe tylne lampy, subtelniejsze przetłoczenia na karoserii i charakterystyczne, chowane klamki na drzwiach aktywujące się po naciśnięciu. Silniki w momencie wprowadzenia na rynek to diesle o mocy 150 KM z napędem przednim i 180 i 240 KM AWD oraz benzyny AWD o mocy 200, 250 i 300 KM.