Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 22 takie materiały
    29 kwietnia 2020, 22:56 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Korytarz obowiązkowy już od 1 listopada! –
    19 października 2019, 22:55 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    21 stycznia 2019, 19:32 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wystarczy chwila aby uratować komuś życie - warto o tym wiedzieć!
    25 kwietnia 2018, 19:20 przez pojechani (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    pojechani.tv

    Tak to powinno zawsze wyglądać.
    Będą nowe drogi w Polsce. Rząd przeznaczy na to dodatkowo 28 miliardów złotych – Rada Ministrów znowelizowała dziś uchwałę w sprawie ustanowienia „Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023, z perspektywą do 2025 r”. Na wniosek ministra infrastruktury i budownictwa, ze 107 do 135 mld zł zwiększono limit środków Krajowego Funduszu Drogowego, przeznaczonych na inwestycje realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dodatkowe środki rząd chce pozyskać z opłaty paliwowej i elektronicznej, obligacji oraz kredytów i pożyczek - głównie od międzynarodowych instytucji finansowych. Wzrost tych nakładów uzasadniany jest koniecznością zwiększenia inwestycji we wschodniej Polsce. Chodzi o budowę brakujących odcinków szlaku Via Carpatia na trasie przyszłej S 19.

Jak przekonuje rząd, Via Carpatia to kluczowy transeuropejski korytarz transportowy, który może stać się nowym połączeniem Europy Północnej i Południowej, integrującym systemy transportowe Litwy, Polski, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Grecji. Zaletami tej inwestycji ma być m.in. „włączenie regionów słabiej rozwiniętych w główny nurt międzynarodowej wymiany handlowej oraz wykorzystanie ich potencjałów rozwojowych”. Nowy ciąg komunikacyjny ma stworzyć możliwość otwarcia się Polski na inne kraje w ramach Unii Europejskiej oraz spoza UE, takie jak Turcja, Ukraina, czy kraje bałkańskie.

Rząd zobowiązał też szefa resortu infrastruktury do opracowania odrębnego programu zapewniającego dostosowanie dróg krajowych, zarządzanych przez GDDKiA, do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś. Decyzja w tej sprawie jest efektem toczącego się w Komisji Europejskiej postępowania. Dotyczy ono wdrożenia w Polsce dyrektywy 96/53/WE ustanawiającej dla niektórych pojazdów drogowych, poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalnych dopuszczalnych wymiarów w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalnego dopuszczalnego obciążenia w ruchu międzynarodowym. Chodzi o poruszanie się pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t na wszystkich drogach w Polsce.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
    Rada Ministrów znowelizowała dziś uchwałę w sprawie ustanowienia „Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023, z perspektywą do 2025 r”. Na wniosek ministra infrastruktury i budownictwa, ze 107 do 135 mld zł zwiększono limit środków Krajowego Funduszu Drogowego, przeznaczonych na inwestycje realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dodatkowe środki rząd chce pozyskać z opłaty paliwowej i elektronicznej, obligacji oraz kredytów i pożyczek - głównie od międzynarodowych instytucji finansowych. Wzrost tych nakładów uzasadniany jest koniecznością zwiększenia inwestycji we wschodniej Polsce. Chodzi o budowę brakujących odcinków szlaku Via Carpatia na trasie przyszłej S 19.

    Jak przekonuje rząd, Via Carpatia to kluczowy transeuropejski korytarz transportowy, który może stać się nowym połączeniem Europy Północnej i Południowej, integrującym systemy transportowe Litwy, Polski, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Grecji. Zaletami tej inwestycji ma być m.in. „włączenie regionów słabiej rozwiniętych w główny nurt międzynarodowej wymiany handlowej oraz wykorzystanie ich potencjałów rozwojowych”. Nowy ciąg komunikacyjny ma stworzyć możliwość otwarcia się Polski na inne kraje w ramach Unii Europejskiej oraz spoza UE, takie jak Turcja, Ukraina, czy kraje bałkańskie.

    Rząd zobowiązał też szefa resortu infrastruktury do opracowania odrębnego programu zapewniającego dostosowanie dróg krajowych, zarządzanych przez GDDKiA, do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś. Decyzja w tej sprawie jest efektem toczącego się w Komisji Europejskiej postępowania. Dotyczy ono wdrożenia w Polsce dyrektywy 96/53/WE ustanawiającej dla niektórych pojazdów drogowych, poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalnych dopuszczalnych wymiarów w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalnego dopuszczalnego obciążenia w ruchu międzynarodowym. Chodzi o poruszanie się pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t na wszystkich drogach w Polsce.

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
    20 czerwca 2017, 16:08 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj