Szukaj
Znalazłem 698 takich materiałów
Stałem w korku na prawym pasie i ruszyłem bezpośrednio po pojeździe z naprzeciwka. We Wrocławiu ta ulica , a raczej jej prawy pas właśnie, w ciągu dnia jest zakorkowany, bo na najbliższym ode mnie skrzyżowaniu tylko z prawego pasa można jechać prosto, z którego to zdecydowana większość kierowców korzysta. Niestety znajdują się tacy, którzy nie chcą czekać w długiej na kilkanaście - kilkadziesiąt samochodów kolejce i dojeżdżają lewym pasem, a wtedy w ostatniej chwili chcą zmienić pas. Oczywiście jest to zgodne z prawem i nie mam co do tego problemu.
Lecz czasem rzucają się niecenzuralne słowa, gdy ktoś zmienia pas w ten sposób jak na nadesłanym nagraniu. Zazwyczaj obserwuję tych, co jadą tam pasem obok, lecz w tym przypadku byłem skupiony na drodze przed sobą, ponieważ już byłem na wysokości pasów oznaczonych i kompletnie nie wziąłem pod uwagę, że może jeszcze pojawić się tam "tak spieszący się" kierowca Opla. Ten kierowca zmienia pas w momencie, kiedy jeszcze prawidłowo mnie nie wyprzedził - z zachowaniem bezpiecznego odstępu, przez co moja reakcja hamowania oraz odbicia do prawej, widoczna na nagraniu, nie uchroniła od kolizji. Wydaje się, że prosta sprawa. Dla policji i dla mnie było oczywistym, że to kierowca Opla był winny. On się nie przyznał i po dłuższej dyskusji z policjantem nie przyjął mandatu i sprawa znalazła się w sądzie.
Wyrok sądu całkowicie mnie dezorientuje i szokuje, gdyż sądziłem, że mając swoje zeznania + opinię policji + nagranie od świadka to sąd uzna kierowcę opla za winnego. Natomiast ten go uniewinnił.
Podam moje tło całej sprawy: Od połowy roku 2023 borykałem się z problemami osobistymi: rozpoczęcie długiego leczenia, 3x zmiana miejsca zamieszkania, 2 pogrzeby bliskich mi osób, duża kłótnia i ucięcie kontaktów z jednym z rodziców oraz koniec stałego związku z bliską mi kobietą. Byłem w stresie i miałem za dużo na głowie. W związku z czym nie miałem siły dopilnować awizo o rozprawie i podjąłem decyzję, że nie stawię się na rozprawę, ponieważ wszystkie dowody są zawarte w materiale dowodowym, więc po prostu poczekam na wyrok. Byłem przekonany, że wyrok będzie mi przychylny. Wyrok odebrałem już po terminie apelacji, tak więc już nie byłem w stanie się odwołać.
W związku z czym przestroga dla mnie i dla innych: zawsze dopilnowujcie awiza z sądu, żeby być obecnym na rozprawie, bo nawet w świetle dowodów sąd może wydać inną decyzję, a wtedy można szybko zareagować poprzez wniesienie apelacji.
15.05.2024 Krzemienica koło Łańcuta
27.04.2024 Nowy Sącz
Dalsze losy zdarzenia na chwile obecną nie są nam znane.
11.04.2024 Łomianki ul. Warszawska
Maszynista zauważył samochód na torach i wdrożył nagłe hamowanie. Skład zatrzymał się w bezpiecznej odległości przed przejazdem kolejowo-drogowym. Pozwoliło to uniknąć niebezpiecznego w skutkach zdarzenia. Kierujący próbował w tym czasie dostać się do auta i wycofać je z torów. Zdarzenie to pokazuje, jaką skrajną nieodpowiedzialnością wykazał się kierowca. Sprawa została przekazana Policji.
Według statystyk, 99 procent wypadków na przejazdach wynika z winy kierowców. Nieprzestrzeganie przepisów drogowych, pośpiech, brawura, rutyna to przyczyny zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. Podstawowe błędy prowadzące do tragedii to ignorowanie znaku stop, przejeżdżanie pod opadającymi rogatkami, omijanie zamkniętych półrogatek, a także wjazd na przejazd bez możliwości zjazdu.
W przypadku niebezpiecznej sytuacji na przejeździe kolejowo-drogowym należy skorzystać z Żółtej Naklejki PLK. Te dodatkowe informacje pozwalają na szybką reakcję, szczególnie wówczas, gdy na przejeździe znajdzie się unieruchomiony samochód. #ŻółtaNaklejkaPLK znajduje się na każdym przejeździe i ma trzy ważne numery. To indywidualny numer przejazdu, który precyzyjnie określa położenie, numer alarmowy 112, który należy wybrać, gdy zagrożone jest życie i zdrowie oraz numer do służb technicznych PLK, na który można zgłaszać nieprawidłowości i awarie na przejazdach, które nie zagrażają bezpośrednio życiu.
18.03.2024 Inowrocław