Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 59 takich materiałów
    Alfa Romeo – Alfa Romeo mało kto wie  że to jedna z nielicznych marek której silniki były projektowane przez Inżynierów z Ferrari przykładem jest silnik V6 Busso mimo że konstrukcja sięga lat 80 to w 2002 roku gdy wyszedł model 156 GTA silniki te biły na głowę konkurencje w niezawodności i w stosunku mocy co do pojemności, ale to nie wszystko, dzięki tej marce zawdzięczamy przeróżne zastosowania technologiczne których używamy do dziś, jednym z takich rozwiązań są np: zmienne fazy rozrządu.  Pierwszą firmą stosującą układ zmiennych faz rozrządu była właśnie Alfa Romeo, której konstruktorzy jako pierwsi już w w 1981 r. zastosowali taki układ w dwulitrowej wersji silnika modelu Spider 2.0 Veloce. Drugie rozwiązanie Alfy to jest system wtrysku common rail, Alfa Romeo jako pierwsza marka na świecie zastosowała ten system wtrysku który jest używany do dziś przez niemal wszystkie marki świata, a Diesle JTD  są jednymi z lepszych silników diesla świata jak nie najlepsze, Alfa Romeo także jako pierwsza marka świata rozpoczęła produkcje seryjną aut ze skrzynią typu "tiptronic" w Alfie nosiła ona nazwę selespeed,  tak wiem Porsche stosowało ją wcześniej, ale nie na skale seryjnej produkcji. Tym motokillerem nie chcę pokazać ani nikomu udowadniać, że Alfa Romeo to są dobre samochody, bo kto miał Alfę, ten wie, ten motokiller tylko ma pokazać że tak naprawdę wiele nowatorskich rozwiązań należy właśnie do Alfy. Mimo stereotypów że to VW zrobił najwięcej, to jednak Alfa Romeo można nazwać prawdziwym pionierem w tej dziedzinie.
    Alfa Romeo mało kto wie że to jedna z nielicznych marek której silniki były projektowane przez Inżynierów z Ferrari przykładem jest silnik V6 Busso mimo że konstrukcja sięga lat 80 to w 2002 roku gdy wyszedł model 156 GTA silniki te biły na głowę konkurencje w niezawodności i w stosunku mocy co do pojemności, ale to nie wszystko, dzięki tej marce zawdzięczamy przeróżne zastosowania technologiczne których używamy do dziś, jednym z takich rozwiązań są np: zmienne fazy rozrządu. Pierwszą firmą stosującą układ zmiennych faz rozrządu była właśnie Alfa Romeo, której konstruktorzy jako pierwsi już w w 1981 r. zastosowali taki układ w dwulitrowej wersji silnika modelu Spider 2.0 Veloce. Drugie rozwiązanie Alfy to jest system wtrysku common rail, Alfa Romeo jako pierwsza marka na świecie zastosowała ten system wtrysku który jest używany do dziś przez niemal wszystkie marki świata, a Diesle JTD są jednymi z lepszych silników diesla świata jak nie najlepsze, Alfa Romeo także jako pierwsza marka świata rozpoczęła produkcje seryjną aut ze skrzynią typu "tiptronic" w Alfie nosiła ona nazwę selespeed, tak wiem Porsche stosowało ją wcześniej, ale nie na skale seryjnej produkcji. Tym motokillerem nie chcę pokazać ani nikomu udowadniać, że Alfa Romeo to są dobre samochody, bo kto miał Alfę, ten wie, ten motokiller tylko ma pokazać że tak naprawdę wiele nowatorskich rozwiązań należy właśnie do Alfy. Mimo stereotypów że to VW zrobił najwięcej, to jednak Alfa Romeo można nazwać prawdziwym pionierem w tej dziedzinie.
    22 sierpnia 2013, 12:19 przez Menline (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Lancia Kappa 2.4 JTD – Lancia
    Lancia
    29 czerwca 2013, 22:37 przez ~Kornel | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Z cyklu "Jak wszyscy to i JA" - Fiat Bravo. – Fiat Bravo 2000 r. 1.9 JTD 105Km w najbogatszej wersji Suite. Moje oczko w głowie. Nie widziałem jeszcze tutaj takiego więc zamieszczam zdjęcia. Chcę pokazać, że zwykły Fiat też może jakoś wyglądać! Niech MOC będzie z Wami
    Fiat Bravo 2000 r. 1.9 JTD 105Km w najbogatszej wersji Suite. Moje oczko w głowie. Nie widziałem jeszcze tutaj takiego więc zamieszczam zdjęcia. Chcę pokazać, że zwykły Fiat też może jakoś wyglądać! Niech MOC będzie z Wami
    21 maja 2013, 11:49 przez ziomen (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Źródło:

    Własne zdjęcia.

    Alfa Romeo 147 – Witam mam zamiar kupić taką Alfę z motorem 1.9 jtd 115 km czy jest to dobry wybór? Może ktoś jest użytkownikiem tego autka i mi doradzi?
    Witam mam zamiar kupić taką Alfę z motorem 1.9 jtd 115 km czy jest to dobry wybór? Może ktoś jest użytkownikiem tego autka i mi doradzi?
    16 maja 2013, 20:41 przez matic (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (16)
    Common rail – Common rail to z angielskiego wspólna szyna. Jest to nowoczesny system zasilania paliwem silników wysokoprężnych(Diesel). Charakteryzuje się on wysokim ciśnieniem wtryskiwanego paliwa(nawet ponad 2000 barów, dla porównania, w oponach samochodów osobowych panuje ciśnienie około 2-3 barów), szybkimi reakcjami co daje możliwość wykonywania nawet do 7 wtrysków podczas jednego suwu pracy, dobrymi wynikami w spełnianiu norm czystości spalin oraz wysoką kulturą pracy silnika(a co za tym idzie cichą), co jak wiadomo, przy silnikach Diesel’a, nie zawsze było zadowalające.

Ogólna idea układu opiera się na tytułowej wspólnej szynie, która dostarcza paliwo do wszystkich wtryskiwaczy i to w nich odbywa się sterowanie momentem wtrysku(za pomocą elektromagnesu lub, w nowszych wersjach, piezoelektrycznym zaworem), a nie, tak jak w starszych systemach wtryskowych, w sekcyjnej pompie paliwa. Daje to większą elastyczność w sterowaniu silnikiem, a co za tym idzie lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu. Akumulator ciśnienia(common rail) wyrównuje ciśnienie które wytwarza pompa tłokowa, a zawór w niej umieszczony reguluje je odpowiednio w zależności od obecnego stanu silnika.

Wtryskiwacz dostaje paliwo z szyny pod wysokim ciśnieniem(czerwony kolor na rysunku). Naciska ono na górną i dolną powierzchnie tłoczka, z tym że na górnej, z uwagi na większą powierzchnię generowana jest większa siła. W tym momencie tłoczek dociska iglice, która zamyka otwory na końcu wtryskiwacza. Kiedy ma nastąpić wtrysk elektromagnes podnosi talerzyk i jego końcówkę, paliwo przechodzi do strefy niższego ciśnienia(kolor żółty),a wtedy ciśnienie na dolnej powierzchni tłoczka unosi go pozwalając dostać się olejowi napędowemu do komory spalania. Paliwo, które przeniosło się do strefy niskiego ciśnienia wraca z powrotem do baku. 

Zaletami takiego układu na pewno jest cichsza praca silnika, niższe spalanie, lepsze osiągi, mniejsza emisja spalin. Wady, bo te też niestety występują, to na pewno wysoki koszt produkcji, a potem ewentualnej naprawy, jak również duża wrażliwość na paliwo złej jakości stąd konieczność stosowania dokładnych filtrów paliwa.

Po raz pierwszy wasystem ten został zaprezentowany przez koncern Fiata, w silniku JTD Alfy Romeo w 1997, a opracowany został we współpracy z firmą Bosch.

W najnowszych układach stosowane są wtryskiwacze piezoelektryczne, które mają mniejszy czas reakcji oraz mogą otwierać się częściowo, co umożliwia lepsze sterowanie dawką paliwa.

O zaletach tego systemu świadczy również fakt, że koncern VW porzucił chwalone i stosowane przez niego pompowtryskiwacze na rzecz common rail’a.
    Common rail to z angielskiego wspólna szyna. Jest to nowoczesny system zasilania paliwem silników wysokoprężnych(Diesel). Charakteryzuje się on wysokim ciśnieniem wtryskiwanego paliwa(nawet ponad 2000 barów, dla porównania, w oponach samochodów osobowych panuje ciśnienie około 2-3 barów), szybkimi reakcjami co daje możliwość wykonywania nawet do 7 wtrysków podczas jednego suwu pracy, dobrymi wynikami w spełnianiu norm czystości spalin oraz wysoką kulturą pracy silnika(a co za tym idzie cichą), co jak wiadomo, przy silnikach Diesel’a, nie zawsze było zadowalające.

    Ogólna idea układu opiera się na tytułowej wspólnej szynie, która dostarcza paliwo do wszystkich wtryskiwaczy i to w nich odbywa się sterowanie momentem wtrysku(za pomocą elektromagnesu lub, w nowszych wersjach, piezoelektrycznym zaworem), a nie, tak jak w starszych systemach wtryskowych, w sekcyjnej pompie paliwa. Daje to większą elastyczność w sterowaniu silnikiem, a co za tym idzie lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu. Akumulator ciśnienia(common rail) wyrównuje ciśnienie które wytwarza pompa tłokowa, a zawór w niej umieszczony reguluje je odpowiednio w zależności od obecnego stanu silnika.

    Wtryskiwacz dostaje paliwo z szyny pod wysokim ciśnieniem(czerwony kolor na rysunku). Naciska ono na górną i dolną powierzchnie tłoczka, z tym że na górnej, z uwagi na większą powierzchnię generowana jest większa siła. W tym momencie tłoczek dociska iglice, która zamyka otwory na końcu wtryskiwacza. Kiedy ma nastąpić wtrysk elektromagnes podnosi talerzyk i jego końcówkę, paliwo przechodzi do strefy niższego ciśnienia(kolor żółty),a wtedy ciśnienie na dolnej powierzchni tłoczka unosi go pozwalając dostać się olejowi napędowemu do komory spalania. Paliwo, które przeniosło się do strefy niskiego ciśnienia wraca z powrotem do baku.

    Zaletami takiego układu na pewno jest cichsza praca silnika, niższe spalanie, lepsze osiągi, mniejsza emisja spalin. Wady, bo te też niestety występują, to na pewno wysoki koszt produkcji, a potem ewentualnej naprawy, jak również duża wrażliwość na paliwo złej jakości stąd konieczność stosowania dokładnych filtrów paliwa.

    Po raz pierwszy wasystem ten został zaprezentowany przez koncern Fiata, w silniku JTD Alfy Romeo w 1997, a opracowany został we współpracy z firmą Bosch.

    W najnowszych układach stosowane są wtryskiwacze piezoelektryczne, które mają mniejszy czas reakcji oraz mogą otwierać się częściowo, co umożliwia lepsze sterowanie dawką paliwa.

    O zaletach tego systemu świadczy również fakt, że koncern VW porzucił chwalone i stosowane przez niego pompowtryskiwacze na rzecz common rail’a.
    19 kwietnia 2013, 21:28 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Alfa 147 Jtd –
    13 lutego 2013, 14:49 przez ~SZ4 | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Lancia Kappa SW od Pininfariny – Nie doceniana włoska marka
Lancia Kappa SW
2.4 jtd 175 hp
    Nie doceniana włoska marka
    Lancia Kappa SW
    2.4 jtd 175 hp
    13 lutego 2013, 19:17 przez themasw (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Moja Alfa Romeo 156 – 1.9 JTD. 2000 r. felgi 17'. Diesel musi dymić!
    1.9 JTD. 2000 r. felgi 17'. Diesel musi dymić!
    8 lutego 2013, 19:24 przez Szaaary (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Źródło:

    Własne

    Mordeczka, ładna nie? – Alfa Romeo 159 2.4 jtd 200km
    Alfa Romeo 159 2.4 jtd 200km
    9 listopada 2012, 16:07 przez kondziu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    otomoto.pl