Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 697 takich materiałów
    Planujesz kupić samochód na raty w najbliższym czasie? To warto wiedzieć – Kupno samochodu, szczególnie nowego, to w dzisiejszych czasach naprawdę spory wydatek. Nic więc dziwnego, że wiele osób szuka innego rodzaju finansowania niż za gotówkę. Jedną z opcji jest kredyt samochodowy – dzięki niemu można rozłożyć spłatę na dogodniejsze, mniejsze płatności. Planujesz kupić samochód na raty? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę.
Samochód na raty – sprawdź wszystkie koszty
Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że zakup samochodu na raty wiąże się z wyższym całkowitym kosztem dla nabywcy. Umowa ratalna stanowi bowiem rodzaj kredytu. Oznacza to, że do bazowej ceny samochodu mogą być doliczane:
- odsetki,
- prowizje,
- marże,
- podatki,
- koszty dodatkowych usług i inne opłaty.
Podmiot udzielający kredytu zawsze musi jasno określić wszystkie ponoszone przez nabywcę koszty. Jest także zobowiązany do określenia wskaźnika RRSO, czyli Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania. Pomaga ona ocenić, ile dokładnie będzie kosztował zakup samochodu na raty oraz porównać podobne oferty. Dlatego, jeśli chcesz kupić samochód na raty, koniecznie sprawdź, ile wynosi RRSO. Im niższe, tym mniej będzie kosztował kredyt.
Warto pamiętać, że oprocentowanie kredytu samochodowego w znacznej mierze zależy od stawek stóp procentowych ustalanych przez Radę Polityki Pieniężnej. W 2023 r. utrzymują się one na dość wysokim poziomie, przez co oprocentowanie kredytu samochodowego jest znacznie wyższe niż np. w 2021 r.
Samochód na raty – rodzaje kredytu samochodowego
Nie każdy wie, że zakup samochodu na raty może wyglądać różnie. Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje kredytu samochodowego.
1. Kredyt standardowy – polega on na spłacie wartości samochodu w comiesięcznych ratach. Po spłaceniu ostatniej raty samochód staje się oficjalnie własnością nabywcy. Okres kredytowania w tym przypadku zwykle może być dłuższy.
2. Kredyt balonowy – to rozwiązanie, w którym ostatnia rata jest najwyższa – zwykle wynosi od 20% do 40% wartości samochodu. Okres kredytowania wynosi w tym przypadku kilka lat, a rata miesięczna jest niższa niż w przypadku kredytu standardowego. To rozwiązanie pozwala również na wymianę samochodu na nowy lub zwrócenie go do dealera. Najczęściej dotyczy to ofert banków powiązanych z konkretnymi producentami aut.
3. Kredyt jednoratowy – to natomiast rozwiązanie, w którym zakup samochodu jest rozłożony na dwie płatności. Początkowo wnosi się opłatę wstępną, a jedyną ratę należy natomiast uregulować po określonym czasie (np. po roku lub dwóch). Takie kredyty zwykle cechują się niskim lub wręcz zerowym oprocentowaniem, dzięki czemu dodatkowe koszty ponoszone przez nabywcę są zminimalizowane. Nie jest to jednak rozwiązanie dla każdego, ponieważ wymaga dużych zasobów finansowych. Jest ono zazwyczaj dostępne za pośrednictwem dealerów samochodowych.
Ponadto na raty można kupić zarówno nowy, jak i używany samochód. Większość banków zapewnia dowolność w tym zakresie.
Samochód na raty a leasing – co warto wiedzieć?
Do niedawna leasing był przeznaczony jedynie dla przedsiębiorców, a osoby prywatne nieposiadające wystarczających środków na zakup samochodu za gotówkę mogły kupić samochód na raty. Dziś oba rozwiązania są jednak dostępne dla wszystkich. Czym się różnią? Spłata w obu przypadkach może wyglądać podobnie. Szczególnie zbliżony do leasingu jest kredyt balonowy – rata jest niska, a po zakończeniu okresu kredytowania można wykupić pojazd za kilkadziesiąt procent jego wartości. W wielu przypadkach kredyt balonowy pozwala też na zwrócenie pojazdu lub wymianę go na nowy – tak samo jak w przypadku leasingu.
Kredytobiorca podczas płacenia rat pozostaje formalnie właścicielem pojazdu. W przypadku leasingu jest nim leasingodawca. Kredyt i leasing mogą się różnić także pod względem formalności, choć zależy to w znacznej mierze od instytucji udzielającej finansowania – zdarza się, że uzyskanie kredytu jest bardziej skomplikowane.
Jak kupić samochód na raty?
Jak kupić samochód na raty? Taką możliwość daje w zasadzie każdy bank. Możesz się ubiegać o kredyt gotówkowy, ale korzystniejszym rozwiązaniem jest wybór kredytu celowego, przeznaczonego na zakup samochodu. Możesz też skorzystać z oferty banku powiązanego z konkretnym producentem samochodu – np. dzięki Toyota Bank możesz kupić na raty nowe pojazdy marek Toyota i Lexus oraz używane pojazdy wszystkich marek. Oferta kredytowa jest dostosowana do różnych potrzeb nabywców – jest więc dostępny zarówno kredyt standardowy, jak i jednoratowy, a także Kredyt niższych rat Toyota Easy (RRSO 11,87%, kalkulacja została dokonana na dzień 13 kwietnia 2023 r. na reprezentatywnym przykładzie), który jest kredytem balonowym. Polega on na spłacie wyłącznie utraty wartości pojazdu, dzięki czemu miesięczna rata jest znacznie niższa niż przy standardowym kredytowaniu. Po zakończeniu umowy samochód można wykupić, oddać do dealera lub wymienić na nowy. Dzięki temu jest to rozwiązanie dające maksymalną elastyczność.

    Kupno samochodu, szczególnie nowego, to w dzisiejszych czasach naprawdę spory wydatek. Nic więc dziwnego, że wiele osób szuka innego rodzaju finansowania niż za gotówkę. Jedną z opcji jest kredyt samochodowy – dzięki niemu można rozłożyć spłatę na dogodniejsze, mniejsze płatności. Planujesz kupić samochód na raty? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę.

    Samochód na raty – sprawdź wszystkie koszty

    Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że zakup samochodu na raty wiąże się z wyższym całkowitym kosztem dla nabywcy. Umowa ratalna stanowi bowiem rodzaj kredytu. Oznacza to, że do bazowej ceny samochodu mogą być doliczane:

    - odsetki,

    - prowizje,

    - marże,

    - podatki,

    - koszty dodatkowych usług i inne opłaty.

    Podmiot udzielający kredytu zawsze musi jasno określić wszystkie ponoszone przez nabywcę koszty. Jest także zobowiązany do określenia wskaźnika RRSO, czyli Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania. Pomaga ona ocenić, ile dokładnie będzie kosztował zakup samochodu na raty oraz porównać podobne oferty. Dlatego, jeśli chcesz kupić samochód na raty, koniecznie sprawdź, ile wynosi RRSO. Im niższe, tym mniej będzie kosztował kredyt.

    Warto pamiętać, że oprocentowanie kredytu samochodowego w znacznej mierze zależy od stawek stóp procentowych ustalanych przez Radę Polityki Pieniężnej. W 2023 r. utrzymują się one na dość wysokim poziomie, przez co oprocentowanie kredytu samochodowego jest znacznie wyższe niż np. w 2021 r.

    Samochód na raty – rodzaje kredytu samochodowego

    Nie każdy wie, że zakup samochodu na raty może wyglądać różnie. Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje kredytu samochodowego.

    1. Kredyt standardowy – polega on na spłacie wartości samochodu w comiesięcznych ratach. Po spłaceniu ostatniej raty samochód staje się oficjalnie własnością nabywcy. Okres kredytowania w tym przypadku zwykle może być dłuższy.

    2. Kredyt balonowy – to rozwiązanie, w którym ostatnia rata jest najwyższa – zwykle wynosi od 20% do 40% wartości samochodu. Okres kredytowania wynosi w tym przypadku kilka lat, a rata miesięczna jest niższa niż w przypadku kredytu standardowego. To rozwiązanie pozwala również na wymianę samochodu na nowy lub zwrócenie go do dealera. Najczęściej dotyczy to ofert banków powiązanych z konkretnymi producentami aut.

    3. Kredyt jednoratowy – to natomiast rozwiązanie, w którym zakup samochodu jest rozłożony na dwie płatności. Początkowo wnosi się opłatę wstępną, a jedyną ratę należy natomiast uregulować po określonym czasie (np. po roku lub dwóch). Takie kredyty zwykle cechują się niskim lub wręcz zerowym oprocentowaniem, dzięki czemu dodatkowe koszty ponoszone przez nabywcę są zminimalizowane. Nie jest to jednak rozwiązanie dla każdego, ponieważ wymaga dużych zasobów finansowych. Jest ono zazwyczaj dostępne za pośrednictwem dealerów samochodowych.

    Ponadto na raty można kupić zarówno nowy, jak i używany samochód. Większość banków zapewnia dowolność w tym zakresie.

    Samochód na raty a leasing – co warto wiedzieć?

    Do niedawna leasing był przeznaczony jedynie dla przedsiębiorców, a osoby prywatne nieposiadające wystarczających środków na zakup samochodu za gotówkę mogły kupić samochód na raty. Dziś oba rozwiązania są jednak dostępne dla wszystkich. Czym się różnią? Spłata w obu przypadkach może wyglądać podobnie. Szczególnie zbliżony do leasingu jest kredyt balonowy – rata jest niska, a po zakończeniu okresu kredytowania można wykupić pojazd za kilkadziesiąt procent jego wartości. W wielu przypadkach kredyt balonowy pozwala też na zwrócenie pojazdu lub wymianę go na nowy – tak samo jak w przypadku leasingu.

    Kredytobiorca podczas płacenia rat pozostaje formalnie właścicielem pojazdu. W przypadku leasingu jest nim leasingodawca. Kredyt i leasing mogą się różnić także pod względem formalności, choć zależy to w znacznej mierze od instytucji udzielającej finansowania – zdarza się, że uzyskanie kredytu jest bardziej skomplikowane.

    Jak kupić samochód na raty?

    Jak kupić samochód na raty? Taką możliwość daje w zasadzie każdy bank. Możesz się ubiegać o kredyt gotówkowy, ale korzystniejszym rozwiązaniem jest wybór kredytu celowego, przeznaczonego na zakup samochodu. Możesz też skorzystać z oferty banku powiązanego z konkretnym producentem samochodu – np. dzięki Toyota Bank możesz kupić na raty nowe pojazdy marek Toyota i Lexus oraz używane pojazdy wszystkich marek. Oferta kredytowa jest dostosowana do różnych potrzeb nabywców – jest więc dostępny zarówno kredyt standardowy, jak i jednoratowy, a także Kredyt niższych rat Toyota Easy (RRSO 11,87%, kalkulacja została dokonana na dzień 13 kwietnia 2023 r. na reprezentatywnym przykładzie), który jest kredytem balonowym. Polega on na spłacie wyłącznie utraty wartości pojazdu, dzięki czemu miesięczna rata jest znacznie niższa niż przy standardowym kredytowaniu. Po zakończeniu umowy samochód można wykupić, oddać do dealera lub wymienić na nowy. Dzięki temu jest to rozwiązanie dające maksymalną elastyczność.

    10 listopada 2023, 3:20 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    8 listopada 2023, 19:40 przez motocamil94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    YT/Pan Redaktor

    Funkcjonariusze podjechali do kierowcy i wskazali mu miejsce do zatrzymania pojazdu. "Gdy policjanci podchodzili do kontrolowanego pojazdu, nagle kierujący gwałtownie ruszył i zaczął oddalać się z miejsca kontroli" - informuje Komenda Stołeczna Policji (KSP). Funkcjonariusze rozpoczęli wówczas pościg.

    Jak przekazali mundurowi, kierowca maserati wykonywał niebezpieczne manewry między innymi pojazdami.

    "Wielokrotnie przejeżdżał skrzyżowania podczas wyświetlania czerwonego sygnału na sygnalizatorze, spychając inne pojazdy. Kierujący maserati cały czas nie dawał za wygraną, w pewnej chwili zjechał na pas ruchu, po którym poruszali się policjanci i doprowadził do zdarzenia drogowego z radiowozem, po czym uciekał dalej" - relacjonuje KSP.

    Stołeczni funkcjonariusze podali, że pościg zakończył się przy ulicy Modlińskiej, na wysokości nr 158. "Kierujący maserati rozbił swój samochód, uderzając w tył innego pojazdu, wcześniej jeszcze uszkadzając kilka innych. Następnie wysiadł z pojazdu i kontynuował ucieczkę pieszo" - poinformowała Komenda Stołeczna Policji.

    Mundurowi po krótkim pościgu zatrzymali kierującego.

    Okazało się, że 37-letni kierowca maserati ma około 2,5 promila w organizmie. W trakcie kontroli policjanci znaleźli również zabronione substancje, które zabezpieczyli do dalszych badań - przekazują mundurowi.
    10 października 2023, 21:39 przez rau_x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    skysoff

    Nikt z nas się tego nie spodziewał... Miał być trening i gruba rywalizacja dnia następnego, tymczasem los miał dla nas inne plany. Co, jak i dlaczego? Wszystko w moim najnowszym filmie!
    9 października 2023, 19:00 przez TaMiataWymiata (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    To miała być kontrola drogowa, jakich wiele podejmują policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego KSP. Przerodziła się jednak w pościg warszawskimi ulicami i zakończyła zatrzymaniem kierującego Maserati. 37-latek usłyszał cztery zarzuty. Prokurator Prokuratury Rejonowej Warszawa Praga-Północ wystąpił do Sądu o areszt tymczasowy.

    7 października 2023 r. w Warszawie na ulicy Modlińskiej, policjanci pełniąc służbę nieoznakowanym radiowozem, wyposażonym w wideo rejestrator, zauważyli kierującego pojazdem m-ki Maserati, który nie zastosował się do oznakowania i z pasa do jazdy w prawo, pojechał na wprost. Policjanci natychmiast podjęli interwencję.

    Po podjechaniu do kierującego, wskazali mu miejsce do bezpiecznego zatrzymania pojazdu. Gdy policjanci podchodzili do kontrolowanego pojazdu, nagle kierujący gwałtownie ruszył i zaczął oddalać się z miejsca kontroli. Funkcjonariusze od razu rozpoczęli pościg i używając sygnałów uprzywilejowania jechali za niebezpiecznie pędzącym pojazdem, który ciągle przyspieszał i wykonywał niebezpieczne manewry między innymi pojazdami.

    Wielokrotnie przejeżdżał skrzyżowania podczas wyświetlania czerwonego sygnału na sygnalizatorze, spychając inne pojazdy. Kierujący Maserati cały czas nie dawał za wygraną, w pewnej chwili zjechał na pas ruchu, po którym poruszali się policjanci i doprowadził do zdarzenia drogowego z radiowozem, po czym uciekał dalej.

    W między czasie do pościgu dołączyły inne radiowozy, zarówno oznakowane, jak i nieoznakowane. Jechały za kierującym, który pędził z nadmierną prędkością, naruszając przepisy ruchu drogowego i stwarzając zagrożenie dla innych uczestników.

    Koniec pościgu nastąpił na wysokości nr 158 przy ulicy Modlińskiej, gdzie kierujący Maserati rozbił swój samochód, uderzając w tył innego pojazdu, wcześniej jeszcze uszkadzając kilka innych. Następnie wysiadł z pojazdu i kontynuował ucieczkę pieszo. Policjanci byli cały czas blisko i po krótkim pościgu zatrzymali kierującego.

    37-letniego mężczyznę przebadano na zawartość alkoholu w organizmie. Okazało się, że ma około 2,5 promila. W trakcie kontroli policjanci znaleźli również zabronione substancje, które zabezpieczyli do dalszych badań.

    Po sprawdzeniu w systemach policyjnych okazało się, że 37-latek ma cofnięte uprawnienia do kierowania pojazdami. Samochód, którym się poruszał, nie posiadał aktualnego obowiązkowego ubezpieczenia OC oraz badań technicznych i został odholowany na parking policyjny. Natomiast tablice rejestracyjne zamontowane w aucie pochodziły z innego pojazdu.

    W wyniku pościgu dwóch policjantów zostało lekko rannych, a uszkodzonych zostało łącznie 8 pojazdów. Prokurator Prokuratury Rejonowej Warszawa Praga-Północ przedstawił kierującemu Maserati cztery zarzuty i wystąpił do sądu z wnioskiem o tymczasowy areszt dla zatrzymanego.
    9 października 2023, 21:18 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kaski integralne w teście bezpieczeństwa: Jakie standardy powinny spełniać? – Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.
Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.
Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?
Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.
Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.
Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.
Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.
Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?
Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:
ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:
1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.
2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.
3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.
DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).
SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.
Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?
Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:
- Ispido Helmets Raven;
- SMK Twister;
- Nolan X-903 U.C.;
- Shoei XR-1100;
- Shark Race-R Pro Carbon.

    Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.

    Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.

    Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?

    Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.

    Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.

    Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.

    Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.

    Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?

    Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:

    ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:

    1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.

    2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.

    3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.

    DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).

    SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.

    Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?

    Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:

    - Ispido Helmets Raven;

    - SMK Twister;

    - Nolan X-903 U.C.;

    - Shoei XR-1100;

    - Shark Race-R Pro Carbon.

    29 września 2023, 2:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Motocyklista miał ogromnego farta, ponieważ prędkość oscylowała w granicach 90-100 km/h – na nagraniu wyraźnie tego nie widać, ale przed samym wpadnięciem do rowu, udało się ją trochę jeszcze wytracić.
    Kierowca jednośladu dzięki Bogu nie odniósł żadnych obrażeń.
    Maszyna miała uszkodzoną kierownicę – możliwe, że były też inne uszkodzenia, ale tego na miejscu nie potrafiłem stwierdzić.
    Podziękowania za pomoc dla chłopaków z busa oraz pozostałych świadków zdarzenia.

    Droga krajowa 28 na wysokości miejscowości Leszczawka woj. podkarpackie.
    20 września 2023, 0:02 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    31 sierpnia 2023, 21:31 przez MosheUsz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak uzyskać odszkodowanie po wypadku samochodowym? – Wypadek drogowy może zdarzyć się dosłownie każdemu. W wyniku takiego zdarzenia uszkodzeniu ulega pojazd, ale co gorsze, kierowca może doznać uszczerbku na zdrowiu. W tego typu okolicznościach osobie poszkodowanej przysługuje wypłata odszkodowania z polisy OC sprawcy wypadku. W jaki sposób można domagać się świadczenia i na co zwrócić szczególną uwagę?
Wypadek samochodowy - jak uzyskać odszkodowanie?
Każdego dnia na naszych drogach ma miejsce spora liczba wypadków, których skutkiem są przeróżne szkody. Niestety, każdy z nas może stać się osobą poszkodowaną, dlatego warto posiadać chociaż podstawową wiedzę na temat przysługujących w takiej sytuacji praw. Jak się bowiem okazuje, z wielu z nich można skorzystać dopiero wówczas, gdy zrealizuje się określone formalności.
Odszkodowanie po wypadku samochodowym - najważniejsze informacje
Świetnym przykładem jest odszkodowanie po wypadku, które należy się każdej osobie poszkodowanej, która doznała szkody materialnej lub osobowej w wyniku zdarzenia z winy innego kierowcy. Odszkodowanie jest wypłacane w ramach polisy OC samego sprawcy, a podstawą prawną jest przede wszystkim ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG oraz PBUK, a także przepisy Kodeksu cywilnego. Odszkodowanie obejmuje zarówno naprawę uszkodzonego samochodu oraz zniszczonego wyposażenia, ale też koszty leczenia, rehabilitacji czy nawet utracone dochody. Na wysokość odszkodowania wpływa szereg czynników, w tym rodzaj (tj. całkowita lub częściowa) oraz wartość samej szkody, a ogromne znaczenie ma zebrana podczas całego postępowania dokumentacja, w tym dowody w postaci zdjęć, ekspertyz rzeczoznawców itp.
W jaki sposób uzyskać odszkodowanie po wypadku?
Odszkodowanie po wypadku samochodowym nie jest wypłacane automatycznie, lecz na wyraźny wniosek samego zainteresowanego. W dokumencie należy wskazać wszelkie niezbędne dane obu stron, a także towarzystwa ubezpieczeniowego, do którego kieruje się pismo. Poza tym, konieczne jest szczegółowe opisanie całego zdarzenia, jego okoliczności oraz samej szkody. Na tej podstawie ubezpieczyciel rozpocznie postępowanie odszkodowawcze i przeanalizuje wszystkie istotne kwestie. Odszkodowanie powinno zostać wypłacone do 30 dni od dnia wystąpienia szkody, a tym bardziej jego bezsporna część. W przypadku pozostałej kwoty, przy bardziej skomplikowanych sprawach, termin ten może się wydłużyć, np. do 60 dni. Niejednokrotnie bywa też tak, że poszkodowany nie zgadza się z wysokością odszkodowania, uznając je za zbyt niskie. Wtedy może odwołać się od decyzji, a jeśli to nic nie da - skierować sprawę do sądu.
Co jeszcze można otrzymać z OC sprawcy?
Polisa OC sprawcy otwiera nie tylko możliwość uzyskania przez osobę poszkodowaną, zarówno kierowcę, jak i pasażerów, odszkodowania, ale także uprawnia do sięgnięcia po inne formy rekompensaty. Mowa w szczególności o zadośćuczynieniu, którego celem jest wyrównanie krzywdy o charakterze niematerialnym (np. cierpienia fizycznego czy psychicznego). W niektórych przypadkach, m.in. gdy utraciło się możliwość osiągania zarobku czy na skutek wypadku zwiększyły się potrzeby finansowe, można starać się też o rentę wyrównawczą.

    Wypadek drogowy może zdarzyć się dosłownie każdemu. W wyniku takiego zdarzenia uszkodzeniu ulega pojazd, ale co gorsze, kierowca może doznać uszczerbku na zdrowiu. W tego typu okolicznościach osobie poszkodowanej przysługuje wypłata odszkodowania z polisy OC sprawcy wypadku. W jaki sposób można domagać się świadczenia i na co zwrócić szczególną uwagę?

    Wypadek samochodowy - jak uzyskać odszkodowanie?

    Każdego dnia na naszych drogach ma miejsce spora liczba wypadków, których skutkiem są przeróżne szkody. Niestety, każdy z nas może stać się osobą poszkodowaną, dlatego warto posiadać chociaż podstawową wiedzę na temat przysługujących w takiej sytuacji praw. Jak się bowiem okazuje, z wielu z nich można skorzystać dopiero wówczas, gdy zrealizuje się określone formalności.

    Odszkodowanie po wypadku samochodowym - najważniejsze informacje

    Świetnym przykładem jest odszkodowanie po wypadku, które należy się każdej osobie poszkodowanej, która doznała szkody materialnej lub osobowej w wyniku zdarzenia z winy innego kierowcy. Odszkodowanie jest wypłacane w ramach polisy OC samego sprawcy, a podstawą prawną jest przede wszystkim ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG oraz PBUK, a także przepisy Kodeksu cywilnego. Odszkodowanie obejmuje zarówno naprawę uszkodzonego samochodu oraz zniszczonego wyposażenia, ale też koszty leczenia, rehabilitacji czy nawet utracone dochody. Na wysokość odszkodowania wpływa szereg czynników, w tym rodzaj (tj. całkowita lub częściowa) oraz wartość samej szkody, a ogromne znaczenie ma zebrana podczas całego postępowania dokumentacja, w tym dowody w postaci zdjęć, ekspertyz rzeczoznawców itp.

    W jaki sposób uzyskać odszkodowanie po wypadku?

    Odszkodowanie po wypadku samochodowym nie jest wypłacane automatycznie, lecz na wyraźny wniosek samego zainteresowanego. W dokumencie należy wskazać wszelkie niezbędne dane obu stron, a także towarzystwa ubezpieczeniowego, do którego kieruje się pismo. Poza tym, konieczne jest szczegółowe opisanie całego zdarzenia, jego okoliczności oraz samej szkody. Na tej podstawie ubezpieczyciel rozpocznie postępowanie odszkodowawcze i przeanalizuje wszystkie istotne kwestie. Odszkodowanie powinno zostać wypłacone do 30 dni od dnia wystąpienia szkody, a tym bardziej jego bezsporna część. W przypadku pozostałej kwoty, przy bardziej skomplikowanych sprawach, termin ten może się wydłużyć, np. do 60 dni. Niejednokrotnie bywa też tak, że poszkodowany nie zgadza się z wysokością odszkodowania, uznając je za zbyt niskie. Wtedy może odwołać się od decyzji, a jeśli to nic nie da - skierować sprawę do sądu.

    Co jeszcze można otrzymać z OC sprawcy?

    Polisa OC sprawcy otwiera nie tylko możliwość uzyskania przez osobę poszkodowaną, zarówno kierowcę, jak i pasażerów, odszkodowania, ale także uprawnia do sięgnięcia po inne formy rekompensaty. Mowa w szczególności o zadośćuczynieniu, którego celem jest wyrównanie krzywdy o charakterze niematerialnym (np. cierpienia fizycznego czy psychicznego). W niektórych przypadkach, m.in. gdy utraciło się możliwość osiągania zarobku czy na skutek wypadku zwiększyły się potrzeby finansowe, można starać się też o rentę wyrównawczą.

    25 sierpnia 2023, 20:18 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Miejscowość Radachów. Przed autora nagranie wyjeżdża Audi. Jedzie wolno, a pasażer zachęca do wyprzedzania. Gdy robi to inne auto, także i autor nagranie postanawia wyprzedzić ale audi przyspiesza. Na najbliższym rondzie kierowca blokuje ruch i wysiada z auta gdzie dochodzi do pogawędki i padają groźby w stronę autora nagrania.

    20.08.2023 DW134 Krzeszyce - Ośno Lubuskie

    EDIT: "Zgłoszone na policję jako groźby karalne plus wykroczenia jakie były na filmiku. Każdemu może się wydawać, że szybko jechałem jechałem w zabudowanym, fakt było to ok 60. Audi zhamowało mnie do prawię 40km/h. A co było dalej widać na filmie. Jeszcze po tym całym incydencie dogonił mnie, chociaż jechał w inną stronę i też mnie nagrał, następnie wyprzedził i agresywnie zawrócił. Agresor mówi o małych dzieciach, nikogo tam nie było, szukał ewidentnie zaczepki, nawet policjant przyznał, że widział mnie jak jadę i mógł poczekać z włączeniem się do ruchu"
    22 sierpnia 2023, 23:03 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj