Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 778 takich materiałów
    Cześć! Witajcie w nowym odcinku! Dziś gościmy u @MGmotorsportpl gdzie zmodyfikujemy układ wydechowy w najnowszej BMW M3 G80, zobaczymy ile będziemy w stanie wydobyć z tego auta kilkoma sprawdzonymi zabiegami! Sprawdźcie jak to wyszło, zapraszamy do odcinka!
    Zapraszamy
    19 marca 2023, 11:25 przez 94krakus94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    PG Performance

    Nie od dziś wiadomo, że auta są tak projektowane, żeby dobrze zarabiały na tym serwisy. Czy aby wiesz ile rzeczy potrafi być zaprojektowanych w aucie żeby celowo postarzać produkt? Koniecznie obejrzyj nieprawdopodobny reportaż!
    11 marca 2023, 19:41 przez ~PiterZrobToSam123 | Do ulubionych | Skomentuj
    Czego nie wiesz o oponach wielosezonowych? – Opony wielosezonowe nie są bynajmniej nowością na rynku. Wypada przypomnieć, iż jeszcze kilkanaście lat temu innych po prostu nie było. Dopiero wnikliwe badania nad składem mieszanki i profilem bieżnika pozwoliły wprowadzić na rynek opony sezonowe. Rodzi to oczywiście pewne kłopoty z rozróżnieniem produktów, tym bardziej że nie ma obowiązku specjalistycznego oznaczania ogumienia pod kątem pór roku, jest natomiast dyrektywa europejska mówiąca o umieszczaniu na oponach informacji dotyczącej warunków, w jakich ogumienie da sobie radę.
Z artykułu dowiesz się między innymi: Jakie oznaczenie posiadają opony całoroczne?Kiedy opłaca się wybranie opon całorocznych?Co ile wymieniać opony wielosezonowe?SPIS TREŚCI Jak oznaczane są opony całoroczne?Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?Po jakim przebiegu należy wymienić opony wielosezonowe?Jak oznaczane są opony całoroczne? 
Jak zatem odróżnić opony wielosezonowe od ich letnich i zimowych odpowiedniczek? Sytuacja może wydawać się nieco skomplikowana, zwłaszcza dla kierowców niedysponujących odpowiednim doświadczeniem. Dlaczego?
Ponieważ nie ma specyficznego oznaczenia opon całorocznych, trzeba polegać na oględzinach bieżnika i twardości samej opony. Opony wielosezonowe są bardziej miękkie, aniżeli opony letnie i twardsze od zimowych.
Wynika to z parametrów, jakie ogumienie musi zachować w określonych warunkach pogodowych. W tym celu do mieszanki kauczukowej dodaje się między innymi krzemionki i olejów roślinnych.
Kolejną cechą charakterystyczną jest bieżnik, który stanowi swoisty kompromis pomiędzy tym, co może kierowcę spotkać latem, a zimą. Jest on głęboko i wyraźnie wcięty, poza tym uzupełniają go liczne rowki. W ten sposób opona całoroczna ma „wgryzać” się w śnieg i jednocześnie skutecznie odprowadzać wodę deszczową.
Pewną wskazówką pomocną przy odróżnieniu opon całorocznych mogą być litery M+S, które oznaczają skróty od anglojęzycznych nazw Mud and Snow. Oznaczają one, że produkt spełni określone wymogi bezpieczeństwa na nawierzchniach pokrytych błotem lub śniegiem.
Pozostałe symbole oznaczają parametry techniczne i warunki użytkowania opon: Szerokość opony podawana w milimetrach;Wyrażony w procentach stosunek wysokości przekroju do szerokości przekroju opony;Średnica osadzenia oznaczona w calach;Maksymalna nośność opony (indeks nośności);Maksymalna dopuszczalna prędkość pojazdu;Data produkcji;Symbole homologacyjne (dotyczą opon dopuszczonych do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej np. E 2, E 4).Kiedy warto stosować opony wielosezonowe? Opony całoroczne zalecane są głównie dla kierowców, którzy preferują statyczny tryb jazdy, unikając tym samym ekstremalnych wyczynów.
Ponieważ opony wielosezonowe są kompromisem pomiędzy letnimi i zimowymi, łatwo się domyślić, że ich parametry jezdne będą nieco niższe od tego, co mają do zaoferowania dostosowane do ciepła i mrozu ogumienie sezonowe. Na opony całoroczne mogą się zdecydować także ci, którzy z różnych powodów nie chcą dokonywać okresowej wymiany.
Co ile wymieniać opony wielosezonowe?
Statystycznie żywotność opon wielosezonowych jest dwukrotnie niższa, aniżeli pozostałych. Oznacza to, że opony całoroczne powinny być wymieniane co 2-3 lata. W przeliczeniu daje to około 50 000 km.
Okres eksploatacji opon wielosezonowych można nieco wydłużyć, stosując systematyczne wyważanie kół. W tym przypadku chodzi o równomierne rozłożenie opon na nawierzchni, co zapobiega ich nadmiernemu ścierani i pękaniu. Szybsze zużycie bieżnika związane jest także z niesprawnym zawieszeniem i układem kierowniczym.

    Opony wielosezonowe nie są bynajmniej nowością na rynku. Wypada przypomnieć, iż jeszcze kilkanaście lat temu innych po prostu nie było. Dopiero wnikliwe badania nad składem mieszanki i profilem bieżnika pozwoliły wprowadzić na rynek opony sezonowe. Rodzi to oczywiście pewne kłopoty z rozróżnieniem produktów, tym bardziej że nie ma obowiązku specjalistycznego oznaczania ogumienia pod kątem pór roku, jest natomiast dyrektywa europejska mówiąca o umieszczaniu na oponach informacji dotyczącej warunków, w jakich ogumienie da sobie radę.

    Z artykułu dowiesz się między innymi: Jakie oznaczenie posiadają opony całoroczne?Kiedy opłaca się wybranie opon całorocznych?Co ile wymieniać opony wielosezonowe?SPIS TREŚCI Jak oznaczane są opony całoroczne?Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?Po jakim przebiegu należy wymienić opony wielosezonowe?

    Jak oznaczane są opony całoroczne?

    Jak zatem odróżnić opony wielosezonowe od ich letnich i zimowych odpowiedniczek? Sytuacja może wydawać się nieco skomplikowana, zwłaszcza dla kierowców niedysponujących odpowiednim doświadczeniem. Dlaczego?

    Ponieważ nie ma specyficznego oznaczenia opon całorocznych, trzeba polegać na oględzinach bieżnika i twardości samej opony. Opony wielosezonowe są bardziej miękkie, aniżeli opony letnie i twardsze od zimowych.

    Wynika to z parametrów, jakie ogumienie musi zachować w określonych warunkach pogodowych. W tym celu do mieszanki kauczukowej dodaje się między innymi krzemionki i olejów roślinnych.

    Kolejną cechą charakterystyczną jest bieżnik, który stanowi swoisty kompromis pomiędzy tym, co może kierowcę spotkać latem, a zimą. Jest on głęboko i wyraźnie wcięty, poza tym uzupełniają go liczne rowki. W ten sposób opona całoroczna ma „wgryzać” się w śnieg i jednocześnie skutecznie odprowadzać wodę deszczową.

    Pewną wskazówką pomocną przy odróżnieniu opon całorocznych mogą być litery M+S, które oznaczają skróty od anglojęzycznych nazw Mud and Snow. Oznaczają one, że produkt spełni określone wymogi bezpieczeństwa na nawierzchniach pokrytych błotem lub śniegiem.

    Pozostałe symbole oznaczają parametry techniczne i warunki użytkowania opon: Szerokość opony podawana w milimetrach;Wyrażony w procentach stosunek wysokości przekroju do szerokości przekroju opony;Średnica osadzenia oznaczona w calach;Maksymalna nośność opony (indeks nośności);Maksymalna dopuszczalna prędkość pojazdu;Data produkcji;Symbole homologacyjne (dotyczą opon dopuszczonych do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej np. E 2, E 4).Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?

    Opony całoroczne zalecane są głównie dla kierowców, którzy preferują statyczny tryb jazdy, unikając tym samym ekstremalnych wyczynów.

    Ponieważ opony wielosezonowe są kompromisem pomiędzy letnimi i zimowymi, łatwo się domyślić, że ich parametry jezdne będą nieco niższe od tego, co mają do zaoferowania dostosowane do ciepła i mrozu ogumienie sezonowe. Na opony całoroczne mogą się zdecydować także ci, którzy z różnych powodów nie chcą dokonywać okresowej wymiany.

    Co ile wymieniać opony wielosezonowe?

    Statystycznie żywotność opon wielosezonowych jest dwukrotnie niższa, aniżeli pozostałych. Oznacza to, że opony całoroczne powinny być wymieniane co 2-3 lata. W przeliczeniu daje to około 50 000 km.

    Okres eksploatacji opon wielosezonowych można nieco wydłużyć, stosując systematyczne wyważanie kół. W tym przypadku chodzi o równomierne rozłożenie opon na nawierzchni, co zapobiega ich nadmiernemu ścierani i pękaniu. Szybsze zużycie bieżnika związane jest także z niesprawnym zawieszeniem i układem kierowniczym.

    3 marca 2023, 2:02 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    ILE MOCY w zużytym silniku Mazdy MX5? Czas to sprawdzić to na hamowni! W ankiecie na moim instagramie zadecydowaliście, by przed wyjęciem silnika sprawdzić ile mocy generował. Przypomnę, że w warunkach sportowych zużycie oleju dochodziło już do 3l na 100km. Czy tak zużyty silnik jest w stanie generować moc? Sprawdzimy to na hamowni!
    19 lutego 2023, 12:15 przez radzioflatout (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/radzioflatout

    Gościem dzisiejszego odcinka jest Kuba Remer, który opowiada o codzienności z autem elektrycznym w Szwecji.

    Kraje skandynawskie kojarzą nam się z tęgimi mrozami, dużymi odległościami i wymagającymi drogami.

    Jak w takich okolicznościach sprawdza się auto elektryczne, dodatkowo - w przypadku Kuby - z tylnym napędem?

    Gość odpowie również na najczęściej pojawiające się pytania względem jego aktualnego kraju zamieszkania:

    1. Czy auto elektryczne jest drogie dla "szwedzkiego Kowalskiego"?

    2. Ile elektryków jest w Szwecji?

    3. Jak wygląda tamtejsza infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych?

    4. Czy mróz doskwiera elektrykom?

    Wspólnie zapraszamy na odcinek.
    Zapinaj pasy i jedziemy!
    13 lutego 2023, 13:55 przez BEZSZELESTNI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.bezszelestni.pl

    Robert prezentuje nowy nabytek w kolekcji Stradale - Fiat Multipla. Ile kosztowała? Co było do naprawienia? Ile kosztował serwis? Ile pali Multipla? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym filmie. Zapraszamy do oglądania!
    22 stycznia 2023, 14:47 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak twierdzi samo Mitsubishi: oni nie stworzyli Lancera EVO, ale religię! Tylko że dziś, nie ma za nami Lancera EVO, ale przecież Mitsubishi to coś więcej! Dlatego w tym odcinku Z innej Perspektywy sprawdzimy ile dawnego Mitsubishi zostało w nowym Mitsubishi.
    26 grudnia 2022, 11:47 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    18 grudnia 2022, 12:51 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    6 grudnia 2022, 18:18 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj