Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 188 takich materiałów
    Taka sobie Bemka – A tak serio jest dla mnie idealna. A wy co sądzicie o niej?
    A tak serio jest dla mnie idealna. A wy co sądzicie o niej?
    17 września 2013, 20:05 przez artur00 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    15 września 2013, 9:58 przez Marian (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    BMW E46 M3 – według mnie jest idealna
    Według mnie jest idealna
    13 września 2013, 12:34 przez talarr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nie każdy wie, a wiedzieć by chciał: Układ Transaxle – Co w tym nowego? Otóż Silnik ze sprzęgłem jest naturalnie z przodu, lecz skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym (dyferencjał) jest z tyłu.

Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).

Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.

Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:

Starsze modele:

Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZ
DAF (wszystkie modele osobowe)
Ferrari 275
Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona Spyder
Lancia Aurelia
Lancia Flaminia
Mercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)
Pontiac Tempest
Porsche 924, 944, 928, 968
Škoda Popular
Volvo 340/360

Pojazdy współczesne

Alfa Romeo 8C Competizione
Aston Martin V8 Vantage i DB 9
Cadillac XLR
Chevrolet Corvette (od C5)
Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, California
Maserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i Spyder
Mercedes-Benz SLS AMG
Panoz Esperante GTR-1
Plymouth Prowler
Lexus LFA

Samochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:

Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4
    Co w tym nowego? Otóż Silnik ze sprzęgłem jest naturalnie z przodu, lecz skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym (dyferencjał) jest z tyłu.

    Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).

    Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.

    Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:

    Starsze modele:

    Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZ
    DAF (wszystkie modele osobowe)
    Ferrari 275
    Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona Spyder
    Lancia Aurelia
    Lancia Flaminia
    Mercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)
    Pontiac Tempest
    Porsche 924, 944, 928, 968
    Škoda Popular
    Volvo 340/360

    Pojazdy współczesne

    Alfa Romeo 8C Competizione
    Aston Martin V8 Vantage i DB 9
    Cadillac XLR
    Chevrolet Corvette (od C5)
    Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, California
    Maserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i Spyder
    Mercedes-Benz SLS AMG
    Panoz Esperante GTR-1
    Plymouth Prowler
    Lexus LFA

    Samochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:

    Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
    Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
    Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4
    10 września 2013, 11:20 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    VOLVO 480 – Podczas mojego pobytu w Berlinie sfotografowałem jedno z moich motoryzacyjnych marzeń. Egzemplarz na zdj lata świetności ma za Sobą, chociaż dałoby się go szybko doprowadzić do stanu jakby wyjechał z fabryki. Pomiędzy JDM a VAG, VOLVO 480 idealna propozycja
    Podczas mojego pobytu w Berlinie sfotografowałem jedno z moich motoryzacyjnych marzeń. Egzemplarz na zdj lata świetności ma za Sobą, chociaż dałoby się go szybko doprowadzić do stanu jakby wyjechał z fabryki. Pomiędzy JDM a VAG, VOLVO 480 idealna propozycja
    30 sierpnia 2013, 23:24 przez kilian999 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Własne

    Lexus Is 300 – Idealna parka, a Lexus stoi rozmarzony
    Idealna parka, a Lexus stoi rozmarzony
    28 sierpnia 2013, 10:37 przez Grigo16 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zakręt, but i dym
    27 sierpnia 2013, 17:42 przez pawel28089 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Idealna kobieta? –
    23 sierpnia 2013, 20:06 przez ManieK (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Ford Mustang – Idealna sceneria dla tego samochodu
    Idealna sceneria dla tego samochodu
    23 sierpnia 2013, 22:52 przez Vel (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Napotkana E36 – Wrzucana tutaj już przeze mnie idealna E36. Poprzednim razem stała jednak na innych alu, na tych prezentuje się równie perfekcyjnie.
    Wrzucana tutaj już przeze mnie idealna E36. Poprzednim razem stała jednak na innych alu, na tych prezentuje się równie perfekcyjnie.
    19 sierpnia 2013, 10:55 przez Ania (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Źródło:

    Własne