Szukaj
Znalazłem 84 takie materiały
Odpowiemy na pytanie, czy warto kupić droższego diesla , czy tańszą benzynę. Oczywiście pod uwagę bierzemy Mercedesa W205 C220 oraz C200. Porównamy je również do samochodu o tej samej wartości, ale z dwukrotnie większą mocą, czyli do Infiniti q50s hybrid - marki raczkującej dopiero w Polsce.
Jednostki 4-cylindrowe nie są jednak niczym nowym w ofercie Porsche. Były stosowane wielokrotnie w długiej historii firmy, także całkiem niedawno. Jednostka 4-cylindrowa pracująca w układzie V zadebiutowała ostatnio w modelu rajdowym 919 Hybrid.
Link do kanału, gdzie znajdziecie więcej naszych testów w źródle.
Oczywiście główny silnik nowej hybrydy nadal ma być spalinowy (do tego benzynowy, a nie diesel), lecz zamiast baterii - tak jak w innych hybrydach - będzie ona posiadała zbiornik ze sprężonym powietrzem, który będzie podłączony do silnika pneumatycznego.
Podczas zwykłej jazdy po prostej drodze samochód będzie używał tylko i wyłącznie silnika spalinowego, jednak gdy będziemy chcieli gwałtownie przyspieszyć lub wjechać pod górkę uruchomiona zostanie energia tkwiąca w sprężonym powietrzu, która zostanie wykorzystana poprzez epicentryczną skrzynię biegów, podobną do tej jaką znajdziemy w Toyocie Prius.
Z kolei w trakcie jazdy miejskiej przy prędkościach do 70 km/h wykorzystywane do napędu może być samo powietrze co ma mieć dodatkowy efekt ekologiczny w zadymionych centrach miast.
Powietrze ma być przez samochód pobierane i kompresowane podczas hamowania.
W małym samochodzie miejskim Hybrid Air ma to się przełożyć na zużycie paliwa na poziomie 2 litrów na 100 kilometrów.