A tu następne znalezisko i następny Maluszek, tylko, że tu jest już jeden z ostatniego 1000, który stoi/stał na ekspozycji w muzeum techniki w starej zajezdni w Krakowie
Mam niedługo urodziny i znajomy znalazł dla mnie ten filmik, oglądać od 30 sek, wcześniej się rozgrzewa. Jako mechanik śpieszę z wyjaśnieniem, w bolidach F1 wszystkie ruchome części silnika: wał, tłoki, korbowody, wałki rozrządu, zawory są wykonane z super lekkich materiałów - np sprężyny zaworowe nie są wykonane z metalu, działają na zasadzie kompresji azotu. Praktycznie nie stosuje się koła zamachowego, pozwala to na zmniejsze tzw. masy nie resorowanej czyli inercji całego silnika. Działa to na zasadzie takiej: jak zakręcisz piłką do siatkówki to żeby ją zatrzymać potrzebujesz mało siły, ale żeby zatrzymać piłke lekarską musisz przyłożyć dużo siły. Dzięki niskiej masie układu można płynnie zmieniać obroty silnika i dostroić go aby grał różne piosenki