Druga generacja klasy G została zaprezentowana po raz pierwszy jesienią 1989 roku. Podczas salonu samochodowego Frankfurt Motor Show w 1989 roku zaprezentowano gruntownie zmodernizowaną Klasę G o kodzie fabrycznym W463, która nie tylko odmieniła się pod kątem technicznym, ale i zmieniła pozycjonowanie. Odtąd był to samochód pełniący rolę SUV-a w stylu retro, a nie roboczy pojazd osobowo terenowy. W maju 2015 roku pojazd przeszedł ostatnią w dziejach dotychczasowej konstrukcji z 1979 roku, modernizację. Zmieniono m.in. zderzaki i nadkola, a wolnossący silnik wersji G500 w układzie V8 o pojemności 5.5 l zastąpiono jednostką w tym samym układzie o pojemności 4 l i mocy 422 KM. Silnik 5.5 l pozostał w ofercie wersji AMG jednak moc wzniesiono z 544 do 571 KM. Wersja G65 AMG posiada sześciolitrowy silnik V12 o mocy 612 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 230 km/h i 100 km/h w 5,3 sekundy.
Produkowany pod francuską marką Peugeot od 2007 roku. Pierwsza generacja produkowana była w latach 2007-2013 w Europie, druga w latach 2013-2021, a od 2021 roku produkowana jest trzecia generacja modelu. Druga generacja zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. W połowie 2015 roku oferta została poszerzona o wersję GTi. Ta sportowa odmiana napędzana jest wyłącznie benzynowym silnikiem 1.6 THP o mocy 250 KM lub 270 KM (308 270 GTi). Mocniejsza wersja standardowo wyposażone jest w mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. 270-konny silnik pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 6 sekund.
Dwudrzwiowy sportowy samochód osobowy zaprezentowany przez BMW na targach Frankfurt Motor Show w 1955 roku. Produkcja ruszyła w maju następnego roku, do marca 1959, kiedy to ją zakończono, powstało 413 egzemplarzy modelu, w tym 139 w wersji kabriolet.