Nie każdy wie, że w Bielsku-Białej ma swoją siedzibę prywatne Muzeum Fiata 126p. Wiele lat temu założył je Antoni Przychodzień, który ponad 30 lat temu rozpoczął swoją przygodę z kolekcjonowaniem Polskich Fiatów 126p. Na ten moment w muzeum można zobaczyć 10 z ponad dwudziestu pojazdów. Dodatkowo pan Antoni posiada 14 przyczep polskiej produkcji i wiele innych pamiątek związanych z maluszkiem. Z ciekawszych eksponatów znajdujących się w muzeum warto wspomnieć choćby o Fiacie 126p LPT, czyli Lekkim Pojeździe Terenowym czy Fiacie 126p Malubats, o którym więcej w tym odcinku.
Film prezentuje rajdowy zespół Fiata 125 p na wyścigowych trasach w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym przy FSO-Żerań. Kierowcy udzielają informacji o pracy Ośrodka, jego celach i założeniach prowadzonych badań
Ten maluch powstał z marzeń o zbudowaniu Fiata 126 z najlepszych części jakie tylko są dostępne. Inspiracją było jedno niewyraźne zdjęcie, które Krzysiek zobaczył w internecie na początku lat 90-tych. Jak się później okazało był to Fiat 126 zbudowany przez pewnego Francuza w latach 80-tych z piekielnie mocnym silnikiem. Maluch Krzyśka to istna bestia. 60-konny silnik generuje hałas na poziomie 120 decybeli. Klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele, customowa deska rozdzielcza ... to tylko niektóre smaczki tego auta. Cała historia w tym filmie. Kolejny materiał w drodze, a jeśli Ci się podoba ten kanał to pamiętaj o subskypcji, łapie w górę i udostępnieniu filmu innym.
Kierowca Fiata skręca w lewo nie z tego pasa ruchu i wjeżdża wprost pod Volkswagena. O dziwo nic nikomu się nie stało. Kierowcy ubera, obywatelowi Białorusi Policja odebrała prawo jazdy.
25.09.23 Białystok
62-letni kierujący wyprzedza nieoznakowany radiowóz na skrzyżowaniu i przejściu dla pieszych. Inspektorzy Transportu Drogowego szybko podjęli interwencję i ukarali mężczyznę z Fiata mandatem i punktami karnymi.
Miejsce zdarzenia: DK50 miejscowość Roztropna (pow. sochaczewski)
Polonezowi w jego historii towarzyszyło wiele różnych silników. Jedne bardziej udane, inne mniej. Były OHV-ki te rodem z Fiata 125p, były silniki Rovera 1.4, 1.8, był francuski diesel XUD9A, były fiatowskie legendarne 2.0 DOHC ... wprost symfonia dźwięku i paleta doznań z jazdy :) Do tej pory każdy z nich ma swoich zwolenników, a nawet wyznawców. Dziś w odcinku pojeździmy i posłuchamy dwulitrowego dohca.