Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 3 takie materiały
    Myślisz,że biopaliwo jest takie super? Niszczy silnik... – "Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska przyznaje, że biopaliwo może siać spustoszenie w silnikach.

Jest to fakt o tyle istotny, że do tej pory wszelkie agencje środowiskowe, czy Unia Europejska nakazywały używania paliw z dodatkiem bioetanolu, czyli w skrócie benzyny z dodatkiem spirytusu wyprodukowanego z roślin. Do tej pory benzyna na naszym rynku mogła zawierać do 5% dodatku alkoholu, ale po ostatniej nowelizacji będziemy mogli tankować paliwo E10, czyli z 10% biokomponentów. Dystrybutory z E10 będą specjalnie oznakowane.

Benzyna E10, a nawet E15 jest znacznie bardziej popularna na Zachodzie, a szczególnie w Stanach. Istnieje jednak pewien problem. Do tej pory jasne było, że silniki starszego typu – z gaźnikami oraz z układami mechanicznego wtrysku nie są przystosowane do tankowania E10. Teraz jednak nastąpił pewien „przełom”. Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska EPA, stanowiąca przecież pewien wyznacznik w określaniu co jest dobre, a co złe, oficjalnie przyznała, że etanol jest szkodliwy dla silników.

Jak potwierdza EPA, (bio)etanol szkodzi silnikom na dwa sposoby. Po pierwsze wypływa na AFR, czyli Air/Fuel Ratio, czyli stosunek powietrza do paliwa. Stosunek ten przechyla się zbyt mocno w stronę powietrza, co prowadzi do zwiększenia temperatury gazów wylotowych oraz zwiększa stopniowe niszczenie osprzętu odpowiadającego za kontrolę emisji spalin i pogarsza osiąg. W efekcie może dość do awarii katalizatora.

Po drugie bioetanol może powodować problemy z kompatybilnością materiałów, co może prowadzić do awarii poszczególnych podzespołów. W praktyce oznacza to, że takie elementy, jak membrany w rozdzielaczach paliwa, wtryskiwacze, dysze gaźników, pompy paliwa, zbiorniki, przewody, filtry oraz wszelkie elementy plastikowe i silikonowe mogą ulec korozji lub zniszczeniu.

Ponadto kolejną zdolnością bioetanolu jest powodowanie korozji w aluminium i w magnezie. Do tego etanol potrafi absorbować wilgoć z powietrza, a woda w paliwie raczej nie jest pożądanym dodatkiem.

Amerykański Związek Motorowy aktywnie walczy przeciwko biopaliwom oraz stara się wpłynąć na decyzje EPA. Po oficjalnym przyznaniu się EPA do tego, że biopaliwa są szkodliwe dla silników, ta walka może okazać się efektywniejsza.

Póki co jednak, jeżeli posiadacie układy zasilania paliwem starszego typu lub zwyczajnie nie jesteście pewni, czy Wasz silnik zaakceptuje benzynę E10, omijajcie te dystrybutory szerokim łukiem."
-MotoRmania
    "Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska przyznaje, że biopaliwo może siać spustoszenie w silnikach.

    Jest to fakt o tyle istotny, że do tej pory wszelkie agencje środowiskowe, czy Unia Europejska nakazywały używania paliw z dodatkiem bioetanolu, czyli w skrócie benzyny z dodatkiem spirytusu wyprodukowanego z roślin. Do tej pory benzyna na naszym rynku mogła zawierać do 5% dodatku alkoholu, ale po ostatniej nowelizacji będziemy mogli tankować paliwo E10, czyli z 10% biokomponentów. Dystrybutory z E10 będą specjalnie oznakowane.

    Benzyna E10, a nawet E15 jest znacznie bardziej popularna na Zachodzie, a szczególnie w Stanach. Istnieje jednak pewien problem. Do tej pory jasne było, że silniki starszego typu – z gaźnikami oraz z układami mechanicznego wtrysku nie są przystosowane do tankowania E10. Teraz jednak nastąpił pewien „przełom”. Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska EPA, stanowiąca przecież pewien wyznacznik w określaniu co jest dobre, a co złe, oficjalnie przyznała, że etanol jest szkodliwy dla silników.

    Jak potwierdza EPA, (bio)etanol szkodzi silnikom na dwa sposoby. Po pierwsze wypływa na AFR, czyli Air/Fuel Ratio, czyli stosunek powietrza do paliwa. Stosunek ten przechyla się zbyt mocno w stronę powietrza, co prowadzi do zwiększenia temperatury gazów wylotowych oraz zwiększa stopniowe niszczenie osprzętu odpowiadającego za kontrolę emisji spalin i pogarsza osiąg. W efekcie może dość do awarii katalizatora.

    Po drugie bioetanol może powodować problemy z kompatybilnością materiałów, co może prowadzić do awarii poszczególnych podzespołów. W praktyce oznacza to, że takie elementy, jak membrany w rozdzielaczach paliwa, wtryskiwacze, dysze gaźników, pompy paliwa, zbiorniki, przewody, filtry oraz wszelkie elementy plastikowe i silikonowe mogą ulec korozji lub zniszczeniu.

    Ponadto kolejną zdolnością bioetanolu jest powodowanie korozji w aluminium i w magnezie. Do tego etanol potrafi absorbować wilgoć z powietrza, a woda w paliwie raczej nie jest pożądanym dodatkiem.

    Amerykański Związek Motorowy aktywnie walczy przeciwko biopaliwom oraz stara się wpłynąć na decyzje EPA. Po oficjalnym przyznaniu się EPA do tego, że biopaliwa są szkodliwe dla silników, ta walka może okazać się efektywniejsza.

    Póki co jednak, jeżeli posiadacie układy zasilania paliwem starszego typu lub zwyczajnie nie jesteście pewni, czy Wasz silnik zaakceptuje benzynę E10, omijajcie te dystrybutory szerokim łukiem."
    -MotoRmania
    28 kwietnia 2014, 15:40 przez Fenek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło: http://motormania.com.pl , www.theguardian.com
    Saab 9000 CD  rok produkcji 1988 – Samochód ten został zaprojektowany na wspólnej platformie (płycie podłogowej) Saaba i Fiata. W ten sposób powstały cztery samochody: Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema i Saab 9000. Oprócz Alfy Romeo samochody te miały współwymienne niektóre elementy karoserii (drzwi) czy np. szybę przednią (Saab 9000 – Fiat Croma). Początkowo model 9000 występował jako pięciodrzwiowy liftback, ale od roku 1988 również jako 4-drzwiowy sedan. Wersja CC występowała od 1984 roku do 1991 roku. W późniejszym czasie zastąpiono ją wersją CS. Od tej pory liftbacka oznaczano CS lub CSE a sedana CD lub CDE w zależności od wersji wyposażenia. Wszystkie modele 9000 były wyposażone tylko w przedni napęd. Wersje CSE i CDE miały lepsze i bardziej komfortowe wyposażenie. Stosowano silniki o spektrum mocy od 126 do 225 KM. Wersja Aero dostępna od 1993 roku występowała tylko w nadwoziu liftback, wyposażona była ona w silnik 2.3l i 2.0l obydwa wyposażone w turbosprężarkę o mocach od 185 do 225 KM w zależności od występowania na rynku, ze względów podatkowych we Włoszech dostępna była tylko słabsza wersja 2-litrowa. Saab 9000 Aero był najmocniejszym i najszybszym seryjnym Saabem, jaki był produkowany w latach 1993-1999. Samochód ten ceniony był za przestronne wnętrze wg amerykańskiej agnecji EPA, bardzo dobre wyposażenie, niezłe osiągi, dobre prowadzenie i niezawodność. W roku 1998 zastąpiony został nowszym modelem, mianowicie Saab 9-5 jednak bazującym już częściowo na podzespołach Opla. Co negatywnie wpłynęło na wizerunek firmy. Ponadto Saab 9-5 nie oferował już tyle miejsca wewnątrz, co starszy model 9000. Także bagażnik był mniejszy. Jednak komfort jazdy znacznie się poprawił, wnętrze modelu 9-5 bardzo przypominało odświeżoną wersję kokpitu 9000,. Ponadto pojawiła się wersja kombi, nie dostępna w starszych modelach serii 9000. Saab 9000 uchronił się skutecznie przed silnikami diesla, których nie posiadał w ogóle w ofercie podczas swojej produkcji. Jednak nie ominęły je już następcy modelu 9-5
    Samochód ten został zaprojektowany na wspólnej platformie (płycie podłogowej) Saaba i Fiata. W ten sposób powstały cztery samochody: Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema i Saab 9000. Oprócz Alfy Romeo samochody te miały współwymienne niektóre elementy karoserii (drzwi) czy np. szybę przednią (Saab 9000 – Fiat Croma). Początkowo model 9000 występował jako pięciodrzwiowy liftback, ale od roku 1988 również jako 4-drzwiowy sedan. Wersja CC występowała od 1984 roku do 1991 roku. W późniejszym czasie zastąpiono ją wersją CS. Od tej pory liftbacka oznaczano CS lub CSE a sedana CD lub CDE w zależności od wersji wyposażenia. Wszystkie modele 9000 były wyposażone tylko w przedni napęd. Wersje CSE i CDE miały lepsze i bardziej komfortowe wyposażenie. Stosowano silniki o spektrum mocy od 126 do 225 KM. Wersja Aero dostępna od 1993 roku występowała tylko w nadwoziu liftback, wyposażona była ona w silnik 2.3l i 2.0l obydwa wyposażone w turbosprężarkę o mocach od 185 do 225 KM w zależności od występowania na rynku, ze względów podatkowych we Włoszech dostępna była tylko słabsza wersja 2-litrowa. Saab 9000 Aero był najmocniejszym i najszybszym seryjnym Saabem, jaki był produkowany w latach 1993-1999. Samochód ten ceniony był za przestronne wnętrze wg amerykańskiej agnecji EPA, bardzo dobre wyposażenie, niezłe osiągi, dobre prowadzenie i niezawodność. W roku 1998 zastąpiony został nowszym modelem, mianowicie Saab 9-5 jednak bazującym już częściowo na podzespołach Opla. Co negatywnie wpłynęło na wizerunek firmy. Ponadto Saab 9-5 nie oferował już tyle miejsca wewnątrz, co starszy model 9000. Także bagażnik był mniejszy. Jednak komfort jazdy znacznie się poprawił, wnętrze modelu 9-5 bardzo przypominało odświeżoną wersję kokpitu 9000,. Ponadto pojawiła się wersja kombi, nie dostępna w starszych modelach serii 9000. Saab 9000 uchronił się skutecznie przed silnikami diesla, których nie posiadał w ogóle w ofercie podczas swojej produkcji. Jednak nie ominęły je już następcy modelu 9-5
    4 lipca 2013, 8:44 przez Kabu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)

    1