Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 861 takich materiałów
    Cześć, przesyłam film z kolizji, do której doszło w październiku tego roku. Panu (tak wynika z listu z policji o ukaraniu sprawcy) nie spodobał się fakt, że nie zrobiłem mu miejsca na wciśniecie się mi „pod łokieć”. Właściwie to nie widziałem go, bo kto by spodziewał się że ktoś nie mając miejsca będzie próbował się wcisnąć na siłę). Zrównaliśmy się (mimo, że jezdnia w tamtym miejscu jest dość szeroka to sam pas tak szeroki nie jest. Ja tak czy inaczej nadal trzymałem się pasa, BMW już nie) i tak sobie jechaliśmy razem do momentu, gdy gościa nie zablokowało auto które było przede mną. W tamtym momencie typek wspiął się na wyżyny swoich możliwości i chcąc koniecznie wcisnąć się przede mnie obtarł mnie (to na filmie widać) i jadące z naprzeciwka Audi, które planowało skręt w lewo na skrzyżowaniu. (tego już nie widać).

    Koleś po wszystkim uciekł. Wiedząc że mam kamerkę nawet gościa nie goniłem, od razu pojechałem na komendę, pokazałem filmik i zgłosiłem kolizję. Co zabawne, gość z uszkodzonego Audi również udał się na ten sam komisariat (był przede mną), jednak nie był w stanie podać szczegółów innych niż marka i kolor samochodu oraz oczywiście lokalizacji. Jednym słowem pomogłem rozwiązać dwie sprawy za jednym zamachem. Policjant ocenił, że zdarzenie będzie rozpatrzone jako dwie oddzielne kolizje (za każdą mandat + punkty). Naruszenia w postaci wyprzedzenia na skrzyżowaniu, przejściu dla pieszych albo jazda po pasie dla rowerów zostaną „wchłonięte” przez mandat za kolizję. Od momentu kolizji do wyjścia z posterunku minęło ok. 2 godziny.

    W wyniku zdarzenia w moim samochodzie uszkodzony został zderzak, felga i lewy tylny błotnik. Zgłosiłem to do ubezpieczyciela (dając namiary na numer zgłoszenia na policji itd.), szkodę zlikwidowałem bezgotówkowo w ASO (ponad 5k za wymianę felgi, lakierowane zderzaka i błotnika). Do tego dostałem samochód zastępczy. Nie wiem natomiast jak (i czy w ogóle) szkodę zlikwidował Pan z Audi.

    Na pewno znajdą się osoby które powiedzą „mogłeś puścić głupszego”. Otóż tym razem nie puściłem, a zaprosiłem na zajęcia. Lekcja kosztowała go najprawdopodobniej regres za koszt naprawy uszkodzeń + wynajem samochodu zastępczego, (bo przecież uciekł z miejsca zdarzenia), mandat i punkty karne. Zakładam że suma summarum wyszło nie więcej niż 10 tysięcy złotych.

    Film wrzucam jako pokaz braku umiejętności odpuszczenia. Co zabawne jechałem akurat na gokarty gdzie mogłem właśnie tak się pozderzać. Tyle tylko, że było taniej, bezpieczniej i bezstresowo. Przesłałem Ci oba klipy, dotniesz jak uważasz. Możesz wrzucić mój opis do filmu, po to w sumie go napisałem.

    PS. W liście od Policji dostałem imię i nazwisko gościa. W mieście pod takimi danymi znalazłem radcę prawnego i stomatologa więc w sumie byłem i nie byłem zaskoczony rozwojem wypadków. Z perspektywy czasu nie wiem jednak czy bym chciał pisać oświadczenie z kimś kto nie widział zagrożenia w wyprzedzaniu na środku skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Nie wiem jednocześnie, czy taka lekcja coś pomoże.

    Pozdrawiam
    30 grudnia 2023, 17:43 przez bandyta (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Planujesz kupić samochód na raty w najbliższym czasie? To warto wiedzieć – Kupno samochodu, szczególnie nowego, to w dzisiejszych czasach naprawdę spory wydatek. Nic więc dziwnego, że wiele osób szuka innego rodzaju finansowania niż za gotówkę. Jedną z opcji jest kredyt samochodowy – dzięki niemu można rozłożyć spłatę na dogodniejsze, mniejsze płatności. Planujesz kupić samochód na raty? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę.
Samochód na raty – sprawdź wszystkie koszty
Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że zakup samochodu na raty wiąże się z wyższym całkowitym kosztem dla nabywcy. Umowa ratalna stanowi bowiem rodzaj kredytu. Oznacza to, że do bazowej ceny samochodu mogą być doliczane:
- odsetki,
- prowizje,
- marże,
- podatki,
- koszty dodatkowych usług i inne opłaty.
Podmiot udzielający kredytu zawsze musi jasno określić wszystkie ponoszone przez nabywcę koszty. Jest także zobowiązany do określenia wskaźnika RRSO, czyli Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania. Pomaga ona ocenić, ile dokładnie będzie kosztował zakup samochodu na raty oraz porównać podobne oferty. Dlatego, jeśli chcesz kupić samochód na raty, koniecznie sprawdź, ile wynosi RRSO. Im niższe, tym mniej będzie kosztował kredyt.
Warto pamiętać, że oprocentowanie kredytu samochodowego w znacznej mierze zależy od stawek stóp procentowych ustalanych przez Radę Polityki Pieniężnej. W 2023 r. utrzymują się one na dość wysokim poziomie, przez co oprocentowanie kredytu samochodowego jest znacznie wyższe niż np. w 2021 r.
Samochód na raty – rodzaje kredytu samochodowego
Nie każdy wie, że zakup samochodu na raty może wyglądać różnie. Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje kredytu samochodowego.
1. Kredyt standardowy – polega on na spłacie wartości samochodu w comiesięcznych ratach. Po spłaceniu ostatniej raty samochód staje się oficjalnie własnością nabywcy. Okres kredytowania w tym przypadku zwykle może być dłuższy.
2. Kredyt balonowy – to rozwiązanie, w którym ostatnia rata jest najwyższa – zwykle wynosi od 20% do 40% wartości samochodu. Okres kredytowania wynosi w tym przypadku kilka lat, a rata miesięczna jest niższa niż w przypadku kredytu standardowego. To rozwiązanie pozwala również na wymianę samochodu na nowy lub zwrócenie go do dealera. Najczęściej dotyczy to ofert banków powiązanych z konkretnymi producentami aut.
3. Kredyt jednoratowy – to natomiast rozwiązanie, w którym zakup samochodu jest rozłożony na dwie płatności. Początkowo wnosi się opłatę wstępną, a jedyną ratę należy natomiast uregulować po określonym czasie (np. po roku lub dwóch). Takie kredyty zwykle cechują się niskim lub wręcz zerowym oprocentowaniem, dzięki czemu dodatkowe koszty ponoszone przez nabywcę są zminimalizowane. Nie jest to jednak rozwiązanie dla każdego, ponieważ wymaga dużych zasobów finansowych. Jest ono zazwyczaj dostępne za pośrednictwem dealerów samochodowych.
Ponadto na raty można kupić zarówno nowy, jak i używany samochód. Większość banków zapewnia dowolność w tym zakresie.
Samochód na raty a leasing – co warto wiedzieć?
Do niedawna leasing był przeznaczony jedynie dla przedsiębiorców, a osoby prywatne nieposiadające wystarczających środków na zakup samochodu za gotówkę mogły kupić samochód na raty. Dziś oba rozwiązania są jednak dostępne dla wszystkich. Czym się różnią? Spłata w obu przypadkach może wyglądać podobnie. Szczególnie zbliżony do leasingu jest kredyt balonowy – rata jest niska, a po zakończeniu okresu kredytowania można wykupić pojazd za kilkadziesiąt procent jego wartości. W wielu przypadkach kredyt balonowy pozwala też na zwrócenie pojazdu lub wymianę go na nowy – tak samo jak w przypadku leasingu.
Kredytobiorca podczas płacenia rat pozostaje formalnie właścicielem pojazdu. W przypadku leasingu jest nim leasingodawca. Kredyt i leasing mogą się różnić także pod względem formalności, choć zależy to w znacznej mierze od instytucji udzielającej finansowania – zdarza się, że uzyskanie kredytu jest bardziej skomplikowane.
Jak kupić samochód na raty?
Jak kupić samochód na raty? Taką możliwość daje w zasadzie każdy bank. Możesz się ubiegać o kredyt gotówkowy, ale korzystniejszym rozwiązaniem jest wybór kredytu celowego, przeznaczonego na zakup samochodu. Możesz też skorzystać z oferty banku powiązanego z konkretnym producentem samochodu – np. dzięki Toyota Bank możesz kupić na raty nowe pojazdy marek Toyota i Lexus oraz używane pojazdy wszystkich marek. Oferta kredytowa jest dostosowana do różnych potrzeb nabywców – jest więc dostępny zarówno kredyt standardowy, jak i jednoratowy, a także Kredyt niższych rat Toyota Easy (RRSO 11,87%, kalkulacja została dokonana na dzień 13 kwietnia 2023 r. na reprezentatywnym przykładzie), który jest kredytem balonowym. Polega on na spłacie wyłącznie utraty wartości pojazdu, dzięki czemu miesięczna rata jest znacznie niższa niż przy standardowym kredytowaniu. Po zakończeniu umowy samochód można wykupić, oddać do dealera lub wymienić na nowy. Dzięki temu jest to rozwiązanie dające maksymalną elastyczność.

    Kupno samochodu, szczególnie nowego, to w dzisiejszych czasach naprawdę spory wydatek. Nic więc dziwnego, że wiele osób szuka innego rodzaju finansowania niż za gotówkę. Jedną z opcji jest kredyt samochodowy – dzięki niemu można rozłożyć spłatę na dogodniejsze, mniejsze płatności. Planujesz kupić samochód na raty? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę.

    Samochód na raty – sprawdź wszystkie koszty

    Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że zakup samochodu na raty wiąże się z wyższym całkowitym kosztem dla nabywcy. Umowa ratalna stanowi bowiem rodzaj kredytu. Oznacza to, że do bazowej ceny samochodu mogą być doliczane:

    - odsetki,

    - prowizje,

    - marże,

    - podatki,

    - koszty dodatkowych usług i inne opłaty.

    Podmiot udzielający kredytu zawsze musi jasno określić wszystkie ponoszone przez nabywcę koszty. Jest także zobowiązany do określenia wskaźnika RRSO, czyli Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania. Pomaga ona ocenić, ile dokładnie będzie kosztował zakup samochodu na raty oraz porównać podobne oferty. Dlatego, jeśli chcesz kupić samochód na raty, koniecznie sprawdź, ile wynosi RRSO. Im niższe, tym mniej będzie kosztował kredyt.

    Warto pamiętać, że oprocentowanie kredytu samochodowego w znacznej mierze zależy od stawek stóp procentowych ustalanych przez Radę Polityki Pieniężnej. W 2023 r. utrzymują się one na dość wysokim poziomie, przez co oprocentowanie kredytu samochodowego jest znacznie wyższe niż np. w 2021 r.

    Samochód na raty – rodzaje kredytu samochodowego

    Nie każdy wie, że zakup samochodu na raty może wyglądać różnie. Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje kredytu samochodowego.

    1. Kredyt standardowy – polega on na spłacie wartości samochodu w comiesięcznych ratach. Po spłaceniu ostatniej raty samochód staje się oficjalnie własnością nabywcy. Okres kredytowania w tym przypadku zwykle może być dłuższy.

    2. Kredyt balonowy – to rozwiązanie, w którym ostatnia rata jest najwyższa – zwykle wynosi od 20% do 40% wartości samochodu. Okres kredytowania wynosi w tym przypadku kilka lat, a rata miesięczna jest niższa niż w przypadku kredytu standardowego. To rozwiązanie pozwala również na wymianę samochodu na nowy lub zwrócenie go do dealera. Najczęściej dotyczy to ofert banków powiązanych z konkretnymi producentami aut.

    3. Kredyt jednoratowy – to natomiast rozwiązanie, w którym zakup samochodu jest rozłożony na dwie płatności. Początkowo wnosi się opłatę wstępną, a jedyną ratę należy natomiast uregulować po określonym czasie (np. po roku lub dwóch). Takie kredyty zwykle cechują się niskim lub wręcz zerowym oprocentowaniem, dzięki czemu dodatkowe koszty ponoszone przez nabywcę są zminimalizowane. Nie jest to jednak rozwiązanie dla każdego, ponieważ wymaga dużych zasobów finansowych. Jest ono zazwyczaj dostępne za pośrednictwem dealerów samochodowych.

    Ponadto na raty można kupić zarówno nowy, jak i używany samochód. Większość banków zapewnia dowolność w tym zakresie.

    Samochód na raty a leasing – co warto wiedzieć?

    Do niedawna leasing był przeznaczony jedynie dla przedsiębiorców, a osoby prywatne nieposiadające wystarczających środków na zakup samochodu za gotówkę mogły kupić samochód na raty. Dziś oba rozwiązania są jednak dostępne dla wszystkich. Czym się różnią? Spłata w obu przypadkach może wyglądać podobnie. Szczególnie zbliżony do leasingu jest kredyt balonowy – rata jest niska, a po zakończeniu okresu kredytowania można wykupić pojazd za kilkadziesiąt procent jego wartości. W wielu przypadkach kredyt balonowy pozwala też na zwrócenie pojazdu lub wymianę go na nowy – tak samo jak w przypadku leasingu.

    Kredytobiorca podczas płacenia rat pozostaje formalnie właścicielem pojazdu. W przypadku leasingu jest nim leasingodawca. Kredyt i leasing mogą się różnić także pod względem formalności, choć zależy to w znacznej mierze od instytucji udzielającej finansowania – zdarza się, że uzyskanie kredytu jest bardziej skomplikowane.

    Jak kupić samochód na raty?

    Jak kupić samochód na raty? Taką możliwość daje w zasadzie każdy bank. Możesz się ubiegać o kredyt gotówkowy, ale korzystniejszym rozwiązaniem jest wybór kredytu celowego, przeznaczonego na zakup samochodu. Możesz też skorzystać z oferty banku powiązanego z konkretnym producentem samochodu – np. dzięki Toyota Bank możesz kupić na raty nowe pojazdy marek Toyota i Lexus oraz używane pojazdy wszystkich marek. Oferta kredytowa jest dostosowana do różnych potrzeb nabywców – jest więc dostępny zarówno kredyt standardowy, jak i jednoratowy, a także Kredyt niższych rat Toyota Easy (RRSO 11,87%, kalkulacja została dokonana na dzień 13 kwietnia 2023 r. na reprezentatywnym przykładzie), który jest kredytem balonowym. Polega on na spłacie wyłącznie utraty wartości pojazdu, dzięki czemu miesięczna rata jest znacznie niższa niż przy standardowym kredytowaniu. Po zakończeniu umowy samochód można wykupić, oddać do dealera lub wymienić na nowy. Dzięki temu jest to rozwiązanie dające maksymalną elastyczność.

    10 listopada 2023, 3:20 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Ewolucja najlepszych modeli Volvo na przestrzeni lat – Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.
Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.
Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.
Volvo 240 (1974-1993)
W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.
Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.
Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.
Volvo 850 (1991-1996)
W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.
W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.
To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.
Volvo S40 (1995-2012)
Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.
Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.
Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).
Volvo XC90 (2002-2014)
W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.
Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.
Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.
Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.
Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.
Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.
Volvo V40 (2012-2019)
Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.
Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.
Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.
W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.

    Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.

    Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.

    Volvo 240 (1974-1993)

    W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.

    Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.

    Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.

    Volvo 850 (1991-1996)

    W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.

    W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

    Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.

    To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.

    Volvo S40 (1995-2012)

    Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.

    Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.

    Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).

    Volvo XC90 (2002-2014)

    W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.

    Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.

    Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.

    Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.

    Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.

    Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.

    Volvo V40 (2012-2019)

    Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.

    Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.

    Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.

    W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    30 października 2023, 23:44 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    TOP 7 nowości opon zimowych i całorocznych na sezon zima 2023.
    W tym roku pojawiły się dwie gorące nowości opon wielosezonowych, czyli Bridgestone Turanza All Season 6 i Continental AllSeasonContact 2.
    Natomiast nowe propozycje zimowe przedstawił Nokian z modelem Snowproof 2 oraz Goodyear Ultra Grip Performance 3. Przypomnimy również Semperit Speed Grip 5, której na moim kanale jeszcze nie było.
    30 września 2023, 16:46 przez radzioflatout (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/motolab

    Od autora:

    Chciałam nagrać kierowcę samochodu, który na czerwonym przejeżdża jak gdyby nic a jeszcze skuter się załapał. Dwie pieczenie na jednym ogniu. Sytuacja zakończyła się tak, że ludzie podbiegli do kierowcy skutera i pytali się czy wszystko ok i czy mają jakoś pomóc... Pan wstał i odjechał.
    28 września 2023, 23:22 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dwie sytuacje z niebezpiecznego wyprzedzania na czołówkę.
    Jaka kara powinna spotkać takich kierowców?
    1: 20.08.2023 DW246 z Szubina do Nakła nad Notecią
    VW cały bok przetarty o oponę ciągnika
    2: 25.08.2023 - DK45 z Reńskiej Wsi w kierunku Krapkowic
    30 sierpnia 2023, 15:45 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W sobotę, 12 sierpnia doszło do tragicznego wypadku na drodze krajowej 74, w miejscowości Grudna, niedaleko Bełchatowa. W wyniku zderzenia się pojazdów zginęły dwie osoby: kierowca i pasażerka pojazdu. W tym samym pojeździe znajdowała się też ok. 3-letnia dziewczynka, która w stanie ciężkim została przetransportowana do szpitala.
    08.08.2023 19:55 Łódź skrzyżowanie Aleksandrowska / Rydzowa
    Kierowca BMW najeżdża na Nissana Micre, które zatrzymało się na czerwonym świetle. W wyniku zderzenia uszkodzony zostaje także Mercedes stojący na lewoskręcie. Zdarzenie jak co dzień, ale autora nagrania zaskoczyła ilość Policji, która zjechała się na miejsce w tym po cywilnemu.

    "Tam podobno w poszkodowanym Mercedesie po lewej były dwie policjantki. Jedna na zwolnieniu lekarskim od kilku miesięcy. Kierująca miała 0.4 a pasażerka 1.5 promila. Najechało się policji kilkanaście osób. Niby poszkodowane, ale też problemy będą miały. Pytali mnie która prowadziła auto bo obie wysiadły z lewej strony bo prawe drzwi się nie otwierały. Kierujący BMW trzeźwy...
    Natomiast kierująca Micrą pojechała do szpitala na badania. O alkoholu podsłuchałem jak gadali sami policjanci między sobą. A o policjantkach mówił sam sprawca na koniec jak z nim gadałem i o tym alkoholu podał te same liczby. A skoro najechało się kilkunastu policjantów do zwykłej kolizji (może wypadku) w tym wielu po cywilu to musi to być prawdą. Siostra poszkodowanej mówiła, że bolały ją kręgi szyjne, więc to raczej normalne po uderzeniu w tył, zatem nie było wielkich obrażeń."
    9 sierpnia 2023, 22:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    6 sierpnia 2023, 22:49 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kolizja na skrzyżowaniu, ucieczka, pościg i rozpadające się auto …

    Zwykła kolizja, a jednak kierowca przewozu osób po krótkiej rozmowie z poszkodowaną, cofa omal nie uderzając w autora (na nagraniu przeskok - łączenie nagrań) i postanawia odjechać z miejsca zdarzenia...

    Z relacji autora nagrania…

    Z racji, że sam nie byłem pewny czy oni się jakoś nie dogadali to na początku jechałem tylko w bezpiecznej odległości i go obserwowałem, ale gdy jego elementy(auta) trafiały w mój samochód ... poinformował ich o tym, ten zamiast się zatrzymać, kontynuował ucieczkę wjeżdżając na parking podziemny.

    Trochę nie byłem pewny o moje bezpieczeństwo i zdecydowałem się za nim wjechać tylko dlatego, że miałem przy sobie gaz pieprzowy, który trzymałem cały czas w kieszeni

    Pani ze 112 do mnie oddzwoniła z powodu braku zasięgu wcześniej i udało mi się jej podać adres - policja dojechała w ciągu 5 minut. Wyszliśmy przed blok po milionie błagań o nie wzywanie policji i udawaniu, że nic po polsku nie umie. Dodatkowo standardowa gadka, że dwójka dzieci, że grande problem, że przecież nic nie widać w moim aucie itd.

    Druga policja podjechała do Toyoty na miejsce pierwszej kolizji, gdzie później udaliśmy się wszyscy i tam była wyjaśniana sprawa.

    Nie mam pewności czy był sprawcą kolizji na skrzyżowaniu (kierowca Seata), bo tej sytuacji nie widziałem, natomiast z relacji innych świadków i poszkodowanej z Toyoty to on wjechał na czerwonym świetle.

    Wg światków miał dwie różne tablice rejestracyjne z przodu i tyłu.
    Ostatecznie nie miał OC, sprawa prawdopodobnie trafi do sądu.

    Pasażerka w seacie, tłumaczyła na polski.

    Mi tłumaczył się tak, że jego brzuch bolał (XD). A czemu odjechali to mówił Policji, że ta Pani z Toyoty odjechała.

    U mnie prawie bez szkód - tylko opona prawa przebita z powodu wbicia wkrętu z tamtego auta, zdecydowanie ważniejsze było znalezienie go z powodu pierwszej kolizji.


    18.07.2023 Marki k. Warszawy
    20 lipca 2023, 19:27 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj