Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 38 takich materiałów
    Double Trouble! – Warszawskie Bliźniaczki - Porsche 997 GT3 RS
    Warszawskie Bliźniaczki - Porsche 997 GT3 RS
    VTEC – Ciekawostka - co oznacza skrót DOHC (Double OverHead Camshaft) -  podwójny wałek rozrządu w głowicy (nazywany również  Twin Cam np. przez Toyote) Jeden z wałków steruje zaworami ssącymi, a drugi wydechowymi co umożliwia np. zastosowanie większej ilości zaworów na cylinder.

PS.Fotka zrobiona na DUB IT!
    Ciekawostka - co oznacza skrót DOHC (Double OverHead Camshaft) - podwójny wałek rozrządu w głowicy (nazywany również Twin Cam np. przez Toyote) Jeden z wałków steruje zaworami ssącymi, a drugi wydechowymi co umożliwia np. zastosowanie większej ilości zaworów na cylinder.

    PS.Fotka zrobiona na DUB IT!
    4 września 2014, 21:34 przez maksp242 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    własne

    Spyker 8C Double 12 S –
    28 czerwca 2014, 23:45 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wóz Ala Capone – 1932 daimler double six 40-50
    1932 daimler double six 40-50
    22 kwietnia 2014, 21:59 przez hubh (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Widlasta dwunastka – Niby zwykły silnik, ale nie tym razem. To V12 zbudowane w oparciu o dwa silniki 2JZ. Jak widać zamontowane są cztery turbosprężarki co daje nam jedną turbinę na 3 cylindry.
Chciało by się rzecz: "Why double 2JZ in one engine? Because drift car".
    Niby zwykły silnik, ale nie tym razem. To V12 zbudowane w oparciu o dwa silniki 2JZ. Jak widać zamontowane są cztery turbosprężarki co daje nam jedną turbinę na 3 cylindry.
    Chciało by się rzecz: "Why double 2JZ in one engine? Because drift car".
    26 lutego 2014, 22:12 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Fiat Abarth 750 GT Double Bubble 1958 –
    10 października 2013, 15:54 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Escort mk2 – TECH SPEC

Body
1977 Mexico, fully restored and resprayed Ford Olympic Blue, alloy Tarmac arches, allot front splitter, fibreglass boot, perspex windows, Hella spot lights, stainless steel nuts and bolts throughout.

Engine
2-litre 16-valve Vauxhall XE engine, fully rebuilt by Hellier Performance, forged Mahle pistons, dynamically balanced crankshaft and flywheel, balanced con rods, uprated big end bearings, ARP bolts throughout, gas flowed cylinder head, three-angle valve seats, high lift cams, vernier pulleys, twin 45 DCOE Weber carbs with 36 mm chokes, port matched manifold, blueprinted, MBE management, 11:1 compression ratio, remote oil filter, alloy Opel Manta sump, Facet red top fuel pump, adjustable regulator.

Transmission
Getrag five-speed gearbox, ratios changed, custom-made one-piece prop.

Suspension
Bilstein coil-overs, roller top mounts, adjustable TCAs, quick rack, anti-dive and double width kit, single leaf decambered rear springs, anti-tramp bars, Panhard rod, polybushed throughout.

Brakes
Front: Mondeo callipers with 280 mm vented Sierra Cosworth discs on modified hubs.
Rear: Sierra XR4x4 discs and callipers. AP Racing 551 brake fluid, bias pedal box. Braided lines throughout.

Wheels And Tyres
Compomotive FH split-rims with Toyo Proxes T1R tyres. Front: 8Jx15 inch with 205/50/15. Rear: 9Jx15 with 225/50/15

Interior
Safety Devices roll cage, Sparco sprint bucket seats with alloy side mounts, Luke four-point harnesses, OMP Corsica steering wheel, alloy centre console and firewall, brake and power lines run inside, carbon look door cards, centrally-mounted Capri tank with alloy filler, alloy battery tray.
    TECH SPEC

    Body
    1977 Mexico, fully restored and resprayed Ford Olympic Blue, alloy Tarmac arches, allot front splitter, fibreglass boot, perspex windows, Hella spot lights, stainless steel nuts and bolts throughout.

    Engine
    2-litre 16-valve Vauxhall XE engine, fully rebuilt by Hellier Performance, forged Mahle pistons, dynamically balanced crankshaft and flywheel, balanced con rods, uprated big end bearings, ARP bolts throughout, gas flowed cylinder head, three-angle valve seats, high lift cams, vernier pulleys, twin 45 DCOE Weber carbs with 36 mm chokes, port matched manifold, blueprinted, MBE management, 11:1 compression ratio, remote oil filter, alloy Opel Manta sump, Facet red top fuel pump, adjustable regulator.

    Transmission
    Getrag five-speed gearbox, ratios changed, custom-made one-piece prop.

    Suspension
    Bilstein coil-overs, roller top mounts, adjustable TCAs, quick rack, anti-dive and double width kit, single leaf decambered rear springs, anti-tramp bars, Panhard rod, polybushed throughout.

    Brakes
    Front: Mondeo callipers with 280 mm vented Sierra Cosworth discs on modified hubs.
    Rear: Sierra XR4x4 discs and callipers. AP Racing 551 brake fluid, bias pedal box. Braided lines throughout.

    Wheels And Tyres
    Compomotive FH split-rims with Toyo Proxes T1R tyres. Front: 8Jx15 inch with 205/50/15. Rear: 9Jx15 with 225/50/15

    Interior
    Safety Devices roll cage, Sparco sprint bucket seats with alloy side mounts, Luke four-point harnesses, OMP Corsica steering wheel, alloy centre console and firewall, brake and power lines run inside, carbon look door cards, centrally-mounted Capri tank with alloy filler, alloy battery tray.
    5 września 2013, 0:27 przez motomaniac (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    MTM Spyker C8 Double 12S –
    6 września 2013, 15:52 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj