Niestety, nic z tych rzeczy. Ten toporny, złudnie przypominający amerykańskie samochody z lat 70-tych samochód na zdjęciu to Opel Diplomat. Był wyposażony w sześciocylindrową rzędówkę o pojemności 2,8 litra o mocy 163 KM lub w jednostkę V8 pochodzącą z Chevroleta o pojemności 5,4 litra dysponującą mocą 227 KM.
A Wam, Motokillerzy - z czym kojarzył się Diplomat na pierwszy rzut oka?
Takiego jeszcze chyba tutaj nie było:
Dodge Diplomat produkowany w latach 1977 - 1989. Wersje silników montowanych w tym aucie:
R6 3,7 l
V8 5,2 l
V8 5,9 l
W lutym 1964r. Opel wprowadził nową rodzinę flagowych modeli by zastąpić Opla Kapitäna. Początkowo samochody KAD (Kapitän, Admiral, Diplomat; czasem nazywane "The Big Three" Opla) dostępne były z rzędowymi jednostkami sześciocylindrowymi o pojemności 2,6l lub 2,8l, (100KM lub 125KM) oraz pochodzącymi od Chevroleta silnikami 283-V8 4,6l (190KM) do których montowano dwubiegowe automatyczne skrzynie Powerglide. Ten ostatni został wyparty przez motor 327-V8 (5,4l – 230KM) w październiku 1966r. Jako topowy model Opla, Diplomat dostępny był tylko z silnikiem V8.