Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 557 takich materiałów
    Mała "sprzeczka parkingowa". Ciasno i tutaj bez współpracy kierowców niewiele się da zrobić.
    Niektórzy jednak uważają się za pępków świata...
    08.03.2023 Katowice
    11 marca 2023, 22:29 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Czego nie wiesz o oponach wielosezonowych? – Opony wielosezonowe nie są bynajmniej nowością na rynku. Wypada przypomnieć, iż jeszcze kilkanaście lat temu innych po prostu nie było. Dopiero wnikliwe badania nad składem mieszanki i profilem bieżnika pozwoliły wprowadzić na rynek opony sezonowe. Rodzi to oczywiście pewne kłopoty z rozróżnieniem produktów, tym bardziej że nie ma obowiązku specjalistycznego oznaczania ogumienia pod kątem pór roku, jest natomiast dyrektywa europejska mówiąca o umieszczaniu na oponach informacji dotyczącej warunków, w jakich ogumienie da sobie radę.
Z artykułu dowiesz się między innymi: Jakie oznaczenie posiadają opony całoroczne?Kiedy opłaca się wybranie opon całorocznych?Co ile wymieniać opony wielosezonowe?SPIS TREŚCI Jak oznaczane są opony całoroczne?Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?Po jakim przebiegu należy wymienić opony wielosezonowe?Jak oznaczane są opony całoroczne? 
Jak zatem odróżnić opony wielosezonowe od ich letnich i zimowych odpowiedniczek? Sytuacja może wydawać się nieco skomplikowana, zwłaszcza dla kierowców niedysponujących odpowiednim doświadczeniem. Dlaczego?
Ponieważ nie ma specyficznego oznaczenia opon całorocznych, trzeba polegać na oględzinach bieżnika i twardości samej opony. Opony wielosezonowe są bardziej miękkie, aniżeli opony letnie i twardsze od zimowych.
Wynika to z parametrów, jakie ogumienie musi zachować w określonych warunkach pogodowych. W tym celu do mieszanki kauczukowej dodaje się między innymi krzemionki i olejów roślinnych.
Kolejną cechą charakterystyczną jest bieżnik, który stanowi swoisty kompromis pomiędzy tym, co może kierowcę spotkać latem, a zimą. Jest on głęboko i wyraźnie wcięty, poza tym uzupełniają go liczne rowki. W ten sposób opona całoroczna ma „wgryzać” się w śnieg i jednocześnie skutecznie odprowadzać wodę deszczową.
Pewną wskazówką pomocną przy odróżnieniu opon całorocznych mogą być litery M+S, które oznaczają skróty od anglojęzycznych nazw Mud and Snow. Oznaczają one, że produkt spełni określone wymogi bezpieczeństwa na nawierzchniach pokrytych błotem lub śniegiem.
Pozostałe symbole oznaczają parametry techniczne i warunki użytkowania opon: Szerokość opony podawana w milimetrach;Wyrażony w procentach stosunek wysokości przekroju do szerokości przekroju opony;Średnica osadzenia oznaczona w calach;Maksymalna nośność opony (indeks nośności);Maksymalna dopuszczalna prędkość pojazdu;Data produkcji;Symbole homologacyjne (dotyczą opon dopuszczonych do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej np. E 2, E 4).Kiedy warto stosować opony wielosezonowe? Opony całoroczne zalecane są głównie dla kierowców, którzy preferują statyczny tryb jazdy, unikając tym samym ekstremalnych wyczynów.
Ponieważ opony wielosezonowe są kompromisem pomiędzy letnimi i zimowymi, łatwo się domyślić, że ich parametry jezdne będą nieco niższe od tego, co mają do zaoferowania dostosowane do ciepła i mrozu ogumienie sezonowe. Na opony całoroczne mogą się zdecydować także ci, którzy z różnych powodów nie chcą dokonywać okresowej wymiany.
Co ile wymieniać opony wielosezonowe?
Statystycznie żywotność opon wielosezonowych jest dwukrotnie niższa, aniżeli pozostałych. Oznacza to, że opony całoroczne powinny być wymieniane co 2-3 lata. W przeliczeniu daje to około 50 000 km.
Okres eksploatacji opon wielosezonowych można nieco wydłużyć, stosując systematyczne wyważanie kół. W tym przypadku chodzi o równomierne rozłożenie opon na nawierzchni, co zapobiega ich nadmiernemu ścierani i pękaniu. Szybsze zużycie bieżnika związane jest także z niesprawnym zawieszeniem i układem kierowniczym.

    Opony wielosezonowe nie są bynajmniej nowością na rynku. Wypada przypomnieć, iż jeszcze kilkanaście lat temu innych po prostu nie było. Dopiero wnikliwe badania nad składem mieszanki i profilem bieżnika pozwoliły wprowadzić na rynek opony sezonowe. Rodzi to oczywiście pewne kłopoty z rozróżnieniem produktów, tym bardziej że nie ma obowiązku specjalistycznego oznaczania ogumienia pod kątem pór roku, jest natomiast dyrektywa europejska mówiąca o umieszczaniu na oponach informacji dotyczącej warunków, w jakich ogumienie da sobie radę.

    Z artykułu dowiesz się między innymi: Jakie oznaczenie posiadają opony całoroczne?Kiedy opłaca się wybranie opon całorocznych?Co ile wymieniać opony wielosezonowe?SPIS TREŚCI Jak oznaczane są opony całoroczne?Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?Po jakim przebiegu należy wymienić opony wielosezonowe?

    Jak oznaczane są opony całoroczne?

    Jak zatem odróżnić opony wielosezonowe od ich letnich i zimowych odpowiedniczek? Sytuacja może wydawać się nieco skomplikowana, zwłaszcza dla kierowców niedysponujących odpowiednim doświadczeniem. Dlaczego?

    Ponieważ nie ma specyficznego oznaczenia opon całorocznych, trzeba polegać na oględzinach bieżnika i twardości samej opony. Opony wielosezonowe są bardziej miękkie, aniżeli opony letnie i twardsze od zimowych.

    Wynika to z parametrów, jakie ogumienie musi zachować w określonych warunkach pogodowych. W tym celu do mieszanki kauczukowej dodaje się między innymi krzemionki i olejów roślinnych.

    Kolejną cechą charakterystyczną jest bieżnik, który stanowi swoisty kompromis pomiędzy tym, co może kierowcę spotkać latem, a zimą. Jest on głęboko i wyraźnie wcięty, poza tym uzupełniają go liczne rowki. W ten sposób opona całoroczna ma „wgryzać” się w śnieg i jednocześnie skutecznie odprowadzać wodę deszczową.

    Pewną wskazówką pomocną przy odróżnieniu opon całorocznych mogą być litery M+S, które oznaczają skróty od anglojęzycznych nazw Mud and Snow. Oznaczają one, że produkt spełni określone wymogi bezpieczeństwa na nawierzchniach pokrytych błotem lub śniegiem.

    Pozostałe symbole oznaczają parametry techniczne i warunki użytkowania opon: Szerokość opony podawana w milimetrach;Wyrażony w procentach stosunek wysokości przekroju do szerokości przekroju opony;Średnica osadzenia oznaczona w calach;Maksymalna nośność opony (indeks nośności);Maksymalna dopuszczalna prędkość pojazdu;Data produkcji;Symbole homologacyjne (dotyczą opon dopuszczonych do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej np. E 2, E 4).Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?

    Opony całoroczne zalecane są głównie dla kierowców, którzy preferują statyczny tryb jazdy, unikając tym samym ekstremalnych wyczynów.

    Ponieważ opony wielosezonowe są kompromisem pomiędzy letnimi i zimowymi, łatwo się domyślić, że ich parametry jezdne będą nieco niższe od tego, co mają do zaoferowania dostosowane do ciepła i mrozu ogumienie sezonowe. Na opony całoroczne mogą się zdecydować także ci, którzy z różnych powodów nie chcą dokonywać okresowej wymiany.

    Co ile wymieniać opony wielosezonowe?

    Statystycznie żywotność opon wielosezonowych jest dwukrotnie niższa, aniżeli pozostałych. Oznacza to, że opony całoroczne powinny być wymieniane co 2-3 lata. W przeliczeniu daje to około 50 000 km.

    Okres eksploatacji opon wielosezonowych można nieco wydłużyć, stosując systematyczne wyważanie kół. W tym przypadku chodzi o równomierne rozłożenie opon na nawierzchni, co zapobiega ich nadmiernemu ścierani i pękaniu. Szybsze zużycie bieżnika związane jest także z niesprawnym zawieszeniem i układem kierowniczym.

    3 marca 2023, 2:02 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    ADU Ecumaster, jak podłączyć do seryjnego auta? Sporo osób pytało mnie, czy da się w cywilnym seryjnym aucie zamontować wyświetlacz ADU. Dzisiaj zobaczycie jak to wyglądało podłączenie przez OBD na przykładzie Mazdy MX5. Zobaczycie też Battery Isolator, czyli elektroniczny wyłącznik prądu Podsumuję również sytuację silnikową, czyli jaki piec w tym momencie jest w MX5?
    26 lutego 2023, 18:51 przez radzioflatout (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/radzioflatout

    Gąsienice gumowe jako niezbędne wyposażenie licznych maszyn budowlanych – Zapewne każdy widział niejednokrotnie gąsienice gumowe, jednak być może nie wszyscy zdają sobie sprawę, czym są te elementy i do czego się je wykorzystuje. Postanowiliśmy zatem wyjaśnić, czym jest gąsienica gumowa, co ją cechuje i kiedy warto z niej skorzystać.
Czym są gąsienice gumowe i czemu się je stosuje?
Gąsienica gumowa to okrągły element w postaci taśmy połączonej końcami. Jest to konstrukcja stanowiąca nieodłączny element wielu systemów jezdnych w rozmaitych maszynach. Najczęściej gąsienice gumowe nakłada się na koła. W konsekwencji pojazd porusza się dzięki napędowi kołowemu, a jednocześnie bezpośredni kontakt z podłożem ma gąsienica, a nie opona. Z tego względu wzrastają możliwości maszyny w zakresie poruszania się po trudnym, grząskim i nierównym terenie. Otóż gąsienice przesuwają się po podłożu, a nie kręcą tak jak koła. Dzięki temu nawet, jeśli teren jest trudny bądź krzywy, gąsienica da sobie radę, dostosowując po prostu swój kształt do aktualnej potrzeby.
W tym artykule skupiamy się na gąsienicach gumowych. Chodzi o element wykonany z gumy, czyli tworzywa sztucznego. Warto w tym miejscu wskazać na istotne rozróżnienie, otóż obok tego typu gąsienic występują też modele metalowe. Cechują się jeszcze większą wytrzymałością, jednak są cięższe, co utrudnia manewrowanie pojazdem oraz sprawia, że do ruchu wymagana jest większa moc. Dlatego też w przypadku największych i najcięższych maszyn stosuje się modele metalowe, natomiast dla tych mniejszych lepsze są gąsienice gumowe. Znajdują one zastosowanie między innymi jako element systemu jezdnego minikoparek, miniładowarek i innych mini wersji klasycznych pojazdów budowlanych.
Czym się kierować, wybierając gąsienice do minikoparek?
Jeśli chcesz nabyć gąsienice gumowe, przy wyborze powinieneś zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii:
 rodzaj zastosowanego tworzywa sztucznego,wymiary elementów,głębokość bieżnika,maksymalne obciążenie,odporność fizyczna i chemiczna.Jak widzisz, nie tak łatwo znaleźć odpowiednie gąsienice do minikoparek. Konieczne jest bowiem zwrócenie uwagi na szereg czynników. Warto skorzystać w tym obszarze z pomocy specjalistów.
Obecnie z gąsienic gumowych korzysta się powszechnie. Są to elementy będące niezbędnym wyposażeniem wielu maszyn, wykorzystywanych głównie podczas pracy na budowie. Mowa o bardzo lekkich konstrukcjach, które jednocześnie wykazują się sporą wytrzymałością zarówno na obciążenia, jak i na działanie rozmaitych czynników zagrażających. Niemniej, aby zrobić użytek z gąsienic do minikoparek czy miniładowarek, trzeba dokonać trafnego wyboru produktu.

    Zapewne każdy widział niejednokrotnie gąsienice gumowe, jednak być może nie wszyscy zdają sobie sprawę, czym są te elementy i do czego się je wykorzystuje. Postanowiliśmy zatem wyjaśnić, czym jest gąsienica gumowa, co ją cechuje i kiedy warto z niej skorzystać.

    Czym są gąsienice gumowe i czemu się je stosuje?

    Gąsienica gumowa to okrągły element w postaci taśmy połączonej końcami. Jest to konstrukcja stanowiąca nieodłączny element wielu systemów jezdnych w rozmaitych maszynach. Najczęściej gąsienice gumowe nakłada się na koła. W konsekwencji pojazd porusza się dzięki napędowi kołowemu, a jednocześnie bezpośredni kontakt z podłożem ma gąsienica, a nie opona. Z tego względu wzrastają możliwości maszyny w zakresie poruszania się po trudnym, grząskim i nierównym terenie. Otóż gąsienice przesuwają się po podłożu, a nie kręcą tak jak koła. Dzięki temu nawet, jeśli teren jest trudny bądź krzywy, gąsienica da sobie radę, dostosowując po prostu swój kształt do aktualnej potrzeby.

    W tym artykule skupiamy się na gąsienicach gumowych. Chodzi o element wykonany z gumy, czyli tworzywa sztucznego. Warto w tym miejscu wskazać na istotne rozróżnienie, otóż obok tego typu gąsienic występują też modele metalowe. Cechują się jeszcze większą wytrzymałością, jednak są cięższe, co utrudnia manewrowanie pojazdem oraz sprawia, że do ruchu wymagana jest większa moc. Dlatego też w przypadku największych i najcięższych maszyn stosuje się modele metalowe, natomiast dla tych mniejszych lepsze są gąsienice gumowe. Znajdują one zastosowanie między innymi jako element systemu jezdnego minikoparek, miniładowarek i innych mini wersji klasycznych pojazdów budowlanych.

    Czym się kierować, wybierając gąsienice do minikoparek?

    Jeśli chcesz nabyć gąsienice gumowe, przy wyborze powinieneś zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii:

    rodzaj zastosowanego tworzywa sztucznego,wymiary elementów,głębokość bieżnika,maksymalne obciążenie,odporność fizyczna i chemiczna.

    Jak widzisz, nie tak łatwo znaleźć odpowiednie gąsienice do minikoparek. Konieczne jest bowiem zwrócenie uwagi na szereg czynników. Warto skorzystać w tym obszarze z pomocy specjalistów.

    Obecnie z gąsienic gumowych korzysta się powszechnie. Są to elementy będące niezbędnym wyposażeniem wielu maszyn, wykorzystywanych głównie podczas pracy na budowie. Mowa o bardzo lekkich konstrukcjach, które jednocześnie wykazują się sporą wytrzymałością zarówno na obciążenia, jak i na działanie rozmaitych czynników zagrażających. Niemniej, aby zrobić użytek z gąsienic do minikoparek czy miniładowarek, trzeba dokonać trafnego wyboru produktu.

    22 stycznia 2023, 17:10 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Toyota Supra 500+ znowu jest czerwona! Zleciała okleina, a wleciało skrzydło i przedni splitter. Obie rzeczy są z carbonu i obie zrobiliśmy sami. Drugich takich nie ma na całym świecie. Samo zaprojektowanie i wykonanie splittera zajęło – uwaga – 250 roboczogodzin! Czemu to taki czasochłonny proces? Bo postawiliśmy na najwyższą jakość, wyjątkowy rodzaj carbonu, a przede wszystkim odwzorowaliśmy w 100 proc. fabryczne, oryginalne mocowania. Dzięki temu wszystko pasuje idealnie i jest plug & play. Każdy da radę zamontować to sam, przy użyciu najprostszych narzędzi.

    PS: Jeżeli chcielibyście zamówić takie skrzydło lub splitter do swojej Supry, napiszcie do Łukasza na Instagramie: @lukaszbak_ca​roseria

    Lista dotychczasowych modyfikacji:
    1. Down pipe: TurboWorks
    2. GPF Bypass: Milltek
    3. Usunięcie błędów ze sterownika i pierwsze strojenie: Synek Tune
    4. Dolot i filtr powietrza: Eventuri by PG Performance
    5. Felgi: Japan Racing Wheels SL01 (19x10,5 tył i 19x9,5 przód)
    6. Opony: Vredestein Wintrack Pro (zima) oraz Vorti R+ (lato) w rozmiarze 275/35 R19 oraz 305/30 R19
    7. Pierwsza modyfikacja sterownika silnika: Synek Tune
    8. Zawieszenie: KW V3 (obniżone o 2 cm względem serii)
    9. Chłodnica intercoolera: Forge Motorsport
    10. Oklejenie auta: Małachowski Projekt oraz Wrapster
    11. Modyfikacje turbosprężarki: Perun Turbo
    12. Finalne strojenie silnika: Maciek Stelmaszuk, Strojenia.pl
    13. Strojenie zawieszenia: Bartek Czwartosz, racing.pl
    14. Hamulce: WRK Brakes
    15. Układ wydechowy: Kamil Kopeć, ArcHouse
    16. Pakiet aero: Caroseria Carbon

    Osiągi:
    Moc: 570 KM (seria: 340 KM)
    Moment obrotowy: 700 Nm (seria: 500 Nm)
    0-100: 4 sek. (seria: 4,3 sek.)
    0-200: ca. 11,8 sek. (seria: 16,7 sek.)
    100-200: 7,8 sek. (seria: 12,8 sek.)
    30 listopada 2022, 14:03 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Odblokuj full link w Seat Leon 5F za darmo, nie trać kasy :)
    30 listopada 2022, 19:03 przez robson333 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Youtube

    We wrześniu (22 września) komendant miejski policji w Gdyni inspektor Sławomir Pachura został zatrzymany do kontroli drogowej. Powodem było złamanie przez komendanta kilku przepisów, w tym jazda kontrbuspasem. Mianem kontrbuspas określa się pas wyznaczany, np. znakami zmiennej treści, na jezdni prowadzącej w kierunku przeciwnym.

    Policjanci, którzy zatrzymali wysokiego stopniem funkcjonariusza, jedynie go pouczyli. Tak samo potraktowano również innych kierujących zatrzymanych w tym samym miejscu. Sprawę wyjaśniła już Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku, a na dowód, że nie doszło do próby wpływania na decyzję drogówki, przedstawiono nagranie z kontroli drogowej.

    Wątpliwości budzą również zapewnienia policji, że funkcjonariusz z drogówki nie wiedział, że ma do czynienia z komendantem policji. Nie da się ukryć, że samo nazwisko Pachura nie należy w Polsce do popularnych, a w Trójmieście zapewne każdemu policjantowi zapala się wtedy lampka ostrzegawcza.
    Torger Christian Toto Wolff. Kierowca wyścigowy, inwestor, dyrektor generalny i szef zespołu Mercedes F1, największy Polak rodak w historii Formuły 1. Jego pozycja w zespole Mercedes AMG Petronas Formula One Team jest jeszcze silniejsza, niż to brzmi, biorąc pod uwagę, że posiada on samodzielnie 33 procent udziałów w całym zespole. Istnieje spore zainteresowanie między innymi majątkiem Wolffa, który jest dosyć pokaźny. Nie da się dokładnie powiedzieć jakim majątkiem dysponuje austriacki biznesmen polskiego pochodzenia, jednak dużo źródeł podaję kwotę 580 milionów dolarów. W tym filmie przyjrzymy się historii Toto Wolffa w motorsporcie, i temu jak doszedł do takiego majątku.
    10 października 2022, 12:01 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    911 to klasyk i większość ludzi uważa że da się zarobić na klasykach. Ja na swoim przykładzie opowiem wam czy tak jest. Wpadaj na kanał i łap info o tym czy da się zarobić czy NIE.
    22 września 2022, 22:01 przez Felixiada (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    felixiada