Czyli podstawowe bezpieczeństwo przed urazami kręgosłupa stosowane w wielu dziedzinach wyścigowych. Można zobaczyć crash test bez systemu HANS i z systemem HANS, aby ocenić jego skuteczność.
Zrobiony na potrzeby tego filmu test zderzeniowy T3 z przeładowaną skrzynią (na pace był przyspawany solidny blok metalu - widać go w końcowej fazie filmu - jest równo z burtami). Miał pokazywać niebezpieczeństwa w przypadku jazdy ze zbyt dużą ilością towarów. Udał się aż za dobrze...
Przy uderzeniu w mur z prędkością 40km/h pas bezpieczeństwa zostaje wyrwany. Konsekwencje były takie, że manekin rozbił szybę głową, przesunął przez uderzenie klatką piersiową kierownicę do góry i uszkodził kolanami dolną część deski rozdzielczej
Uczciwość nakazuje dodać, że auto z miejsca drugiego zostało celowo przeciążone (kawał żelastwa przyspawany do paki), by pokazać jakie skutki ma wypadek podczas jazdy właśnie tak przeciążonym autem.
Karambol kilku aut F1 rozpoczęty przez poślizg bolidu Schektera. Nikomu nic poważniejszego się nie stało, wszyscy kierowcy opuścili swoje pojazdy o własnych siłach