Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 51 takich materiałów
    Koenigsegg CCX – Szwedzki wojownik.
    Szwedzki wojownik.
    Koenigsegg CCX – Koenigsegg CCX – jeden z najszybszych na świecie supersamochodów, produkowany od 2006 roku przez szwedzką firmę Koenigsegg. Powstał on na bazie modelu CCR z okazji dziesięciolecia powstania pierwszego modelu firmy Koenigsegg (stąd 'X' w nazwie, oznaczające rzymskie '10'). Celów powstania CCX było jednak więcej - szwedzka marka chciała wejść na rynek USA, poprzednie modele nie spełniały jednak norm bezpieczeństwa tam obowiązujących, w dodatku na bardzo chłonnym dla supersamochodów rynku Kalifornii CCR nie mógł się pojawić ze względu na niespełnianie norm emisji spalin. Z tego względu Koenigsegg poczynił znaczne zmiany w konstrukcji nadwozia, zarówno pod względem sztywności, jak i aerodynamiki. Zmianom uległy układy dolotowy i wydechowy powietrza, a także silnik, w którym Koenigsegg po raz pierwszy zastosował blok swojej konstrukcji, a nie sprowadzany z USA blok Forda. I choć nie zmieniła się moc silnika (806 KM), to zwiększyła się jego prędkość maksymalna (394 km/h) oraz przyśpieszenie 0-100 km/h (z 3,8 do 3,4 s.). 7 maja 2006 roku kierowca Top Gear - The Stig testował CCX na torze Top Gear. Spodziewano się bezsprzecznego rekordu, jednak czas uzyskany przez CCX okazał się gorszy od kilku, teoretycznie słabszych, modeli na liście (1.20.4 s). Przy drugiej próbie, z bardziej agresywnymi ustawieniami, na zakręcie kończącym długą prostą, CCX wypadł z toru. Jako przyczynę określano przede wszystkim aerodynamikę stworzoną pod prędkość samochodu, natomiast niespełniającą swej roli na torze. W 3 tygodnie później Koenigsegg przysłał model ze zmodernizowanym tylnym spoilerem. Czas 1.17.6 s. okazał się najlepszym (w chwili ukończenia wyścigu) na liście Top Gear.
    Koenigsegg CCX – jeden z najszybszych na świecie supersamochodów, produkowany od 2006 roku przez szwedzką firmę Koenigsegg. Powstał on na bazie modelu CCR z okazji dziesięciolecia powstania pierwszego modelu firmy Koenigsegg (stąd 'X' w nazwie, oznaczające rzymskie '10'). Celów powstania CCX było jednak więcej - szwedzka marka chciała wejść na rynek USA, poprzednie modele nie spełniały jednak norm bezpieczeństwa tam obowiązujących, w dodatku na bardzo chłonnym dla supersamochodów rynku Kalifornii CCR nie mógł się pojawić ze względu na niespełnianie norm emisji spalin. Z tego względu Koenigsegg poczynił znaczne zmiany w konstrukcji nadwozia, zarówno pod względem sztywności, jak i aerodynamiki. Zmianom uległy układy dolotowy i wydechowy powietrza, a także silnik, w którym Koenigsegg po raz pierwszy zastosował blok swojej konstrukcji, a nie sprowadzany z USA blok Forda. I choć nie zmieniła się moc silnika (806 KM), to zwiększyła się jego prędkość maksymalna (394 km/h) oraz przyśpieszenie 0-100 km/h (z 3,8 do 3,4 s.). 7 maja 2006 roku kierowca Top Gear - The Stig testował CCX na torze Top Gear. Spodziewano się bezsprzecznego rekordu, jednak czas uzyskany przez CCX okazał się gorszy od kilku, teoretycznie słabszych, modeli na liście (1.20.4 s). Przy drugiej próbie, z bardziej agresywnymi ustawieniami, na zakręcie kończącym długą prostą, CCX wypadł z toru. Jako przyczynę określano przede wszystkim aerodynamikę stworzoną pod prędkość samochodu, natomiast niespełniającą swej roli na torze. W 3 tygodnie później Koenigsegg przysłał model ze zmodernizowanym tylnym spoilerem. Czas 1.17.6 s. okazał się najlepszym (w chwili ukończenia wyścigu) na liście Top Gear.
    Ford Granada z silnikiem od Koenigsegg'a CCX #2 –
    9 września 2014, 22:02 przez flatron (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Ford Granada mk2 z silnikiem od Koenigsegg'a CCX –
    9 września 2014, 22:00 przez flatron (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Koenigsegg zdecydowanie plasuje się w ścisłej czołówce motoryzacyjnego świata. Niewielki szwedzki producent zawojował rynek supersamochodów. Każdy ich projekt jest bezkompromisową maszyną stworzoną do ekstremalnie szybkiej jazdy. W ramach docenienia tej swoistej konsekwencji działania stworzono kompilację zawierającą pełen przekrój modelowy potworów z północy.

    Film powstał dzięki pracy Youtubera o nicku Shmee150, który zajmuje się tropieniem egzotyków. Stworzył on festiwal budzenia bestii, ich wyczynów na torach i drogach publicznych. Zobaczycie tu zarówno pierwsze konstrukcje jak CCX czy CCR, ale też świeższą Agerę R oraz królewskie One:1.
    5 września 2014, 16:19 przez tomeczek1428 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    adrenalinemotosport

    Superauto ze Szwecji - Koenigsegg CCX –
    31 maja 2014, 16:50 przez szopen (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Piękny tył Koenigsegg CCX –
    26 marca 2014, 19:40 przez jsiulokkiller (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Co wybieracie? – Od lewej: Koenigsegg CCX, Audi R8, Lamborghini Gallardo, Ferrari F430
    Od lewej: Koenigsegg CCX, Audi R8, Lamborghini Gallardo, Ferrari F430
    7 marca 2014, 15:51 przez Pluton (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)