Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 607 takich materiałów
    Porsche 911 GT3 RS – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 1963 roku. Siódma generacja 911 została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie 15 września 2011 roku. 911 tej generacji dostępne było w wersjach: 911 Carrera, 911 Carrera S, 911 Carrera Cabriolet, 911 Carrera S Cabriolet, 911 Carrera 4, 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4 Cabriolet, 911 Carrera 4S Cabriolet i 911 GT3. Jako ostatnie, do gamy dołączyły wersje 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet. Samochody te pokazano po raz pierwszy we wrześniu 2013 roku. 911 GT3  to udoskonalona i mocniejsza wersja Carrery. Samochód posiada 3,8-litrowy silnik typu boxer, który generuje moc 475 KM. GT3 przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 315 km/h. Porsche opracowało też ekstremalną odmianę GT3 RS, która jest napędzana motorem o pojemności 4 l współpracującym z 7-stopniową przekładnią PDK. Silnik GT3 RS generuje moc 520 KM i moment obrotowy 470 Nm. GT3 RS osiąga prędkość maksymalną 312 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 sekundy.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 1963 roku. Siódma generacja 911 została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie 15 września 2011 roku. 911 tej generacji dostępne było w wersjach: 911 Carrera, 911 Carrera S, 911 Carrera Cabriolet, 911 Carrera S Cabriolet, 911 Carrera 4, 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4 Cabriolet, 911 Carrera 4S Cabriolet i 911 GT3. Jako ostatnie, do gamy dołączyły wersje 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet. Samochody te pokazano po raz pierwszy we wrześniu 2013 roku. 911 GT3 to udoskonalona i mocniejsza wersja Carrery. Samochód posiada 3,8-litrowy silnik typu boxer, który generuje moc 475 KM. GT3 przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 315 km/h. Porsche opracowało też ekstremalną odmianę GT3 RS, która jest napędzana motorem o pojemności 4 l współpracującym z 7-stopniową przekładnią PDK. Silnik GT3 RS generuje moc 520 KM i moment obrotowy 470 Nm. GT3 RS osiąga prędkość maksymalną 312 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 sekundy.
    Mercedes-Benz 300 SL Gullwing – Pierwszą generację Mercedesa SL zaprezentowano po raz pierwszy w lutym 1954 roku podczas salonu motoryzacyjnego International Motor Sports Show w Nowym Jorku. Samochód otrzymał kod fabryczny W198 dla wersji coupe i W121 dla odmiany roadster. Samochód był lepiej znany pod nazwą 300 SL Gullwing. Pierwowzorem 300 SL był wprowadzony dwa lata wcześniej sportowy Mercedes 300 S, z którego przejęto nowoczesny silnik wyposażony we wtrysk paliwa oraz przestrzenną ramę o skomplikowanej konstrukcji, którą spawano z rurek o niewielkiej średnicy. Mimo nie najlepszej sytuacji finansowej, w 1954 roku Mercedes postanowił wprowadzić do produkcji seryjną wersję tego samochodu. 300 SL początkowo był uznawany za auto sportowe. Brał udział w wyścigach na torze w Le Mans, Norymberdze i Carrera Panamericana Mexico. Samochód wyposażony jest w podnoszone do góry drzwi oraz płaską karoserię z podkreślonymi wcięciami. Drzwi o niezwykłej w latach 50. konstrukcji, otwierające się do góry razem z fragmentami dachu, kształtem przypominające nieco skrzydło, zapewniły mu po angielsku potoczną nazwę Gullwing, która przylgnęła historycznie do tego modelu. Powodem zastosowania takiego rozwiązania nie były wcale względy natury estetycznej. Aby zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia, samochód miał bardzo wysokie progi i zastosowanie klasycznie otwieranych drzwi przestało wchodzić w rachubę – konstruktorzy zdecydowali się zatem na drzwi otwierane do góry. Gullwing napędzany jest przez sześciocylindrowy silnik M186 o pojemności 3 l. Silnik generuje moc 220 KM i moment obrotowy 275 Nm dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 8,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h. Wyprodukowano łącznie 3258 egzemplarzy.
    Pierwszą generację Mercedesa SL zaprezentowano po raz pierwszy w lutym 1954 roku podczas salonu motoryzacyjnego International Motor Sports Show w Nowym Jorku. Samochód otrzymał kod fabryczny W198 dla wersji coupe i W121 dla odmiany roadster. Samochód był lepiej znany pod nazwą 300 SL Gullwing. Pierwowzorem 300 SL był wprowadzony dwa lata wcześniej sportowy Mercedes 300 S, z którego przejęto nowoczesny silnik wyposażony we wtrysk paliwa oraz przestrzenną ramę o skomplikowanej konstrukcji, którą spawano z rurek o niewielkiej średnicy. Mimo nie najlepszej sytuacji finansowej, w 1954 roku Mercedes postanowił wprowadzić do produkcji seryjną wersję tego samochodu. 300 SL początkowo był uznawany za auto sportowe. Brał udział w wyścigach na torze w Le Mans, Norymberdze i Carrera Panamericana Mexico. Samochód wyposażony jest w podnoszone do góry drzwi oraz płaską karoserię z podkreślonymi wcięciami. Drzwi o niezwykłej w latach 50. konstrukcji, otwierające się do góry razem z fragmentami dachu, kształtem przypominające nieco skrzydło, zapewniły mu po angielsku potoczną nazwę Gullwing, która przylgnęła historycznie do tego modelu. Powodem zastosowania takiego rozwiązania nie były wcale względy natury estetycznej. Aby zapewnić odpowiednią sztywność nadwozia, samochód miał bardzo wysokie progi i zastosowanie klasycznie otwieranych drzwi przestało wchodzić w rachubę – konstruktorzy zdecydowali się zatem na drzwi otwierane do góry. Gullwing napędzany jest przez sześciocylindrowy silnik M186 o pojemności 3 l. Silnik generuje moc 220 KM i moment obrotowy 275 Nm dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 8,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 260 km/h. Wyprodukowano łącznie 3258 egzemplarzy.
    Porsche Carrera GT – Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp osiągał prędkość maksymalną 354 km/h i 100 km/h w 3,8 sekund. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM, a moment obrotowy wyniósł 590 Nm. Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,9 sekund. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 egzemplarzy, z czego 604 trafiło do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp osiągał prędkość maksymalną 354 km/h i 100 km/h w 3,8 sekund. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM, a moment obrotowy wyniósł 590 Nm. Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,9 sekund. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 egzemplarzy, z czego 604 trafiło do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Porsche 918 Spyder – Hipersamochód marki Porsche zaprezentowany podczas 80. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w 2010 roku jako następca Porsche Carrera GT. Samochód został wyprodukowany jako seria limitowana w liczbie 918 sztuk. Pierwsze egzemplarze pojawiły się w salonach w listopadzie 2013 roku, a samochód finalnie wdrożone do produkcji we wrześniu 2013 roku. Prototyp został wyposażony w centralnie umieszczony silnik V8 o pojemności 4,6 l i mocy 540 KM oraz w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 230 KM. Łączna moc prototypu w podanej konfiguracji to 770 KM. Wersja produkcyjna wyposażona jest w ten sam silnik spalinowy, lecz jego moc zwiększono do 608 KM. Moc silników elektrycznych także uległa zwiększeniu. Przedni elektromotor generuje 127 KM, a tylny 154 KM. Łącznie wersja produkcyjna generuje moc aż 889 KM. 918 Spyder przyspiesza do 100 km/h w 2,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h. We wrześniu 2012 roku podano do wiadomości, że auto pokonało Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 6 minut i 57 sekund. W czerwcu 2015 roku Porsche ogłosiło, iż produkcja modelu dobiegła końca po dokładnie 21 miesiącach produkcji.
    Hipersamochód marki Porsche zaprezentowany podczas 80. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w 2010 roku jako następca Porsche Carrera GT. Samochód został wyprodukowany jako seria limitowana w liczbie 918 sztuk. Pierwsze egzemplarze pojawiły się w salonach w listopadzie 2013 roku, a samochód finalnie wdrożone do produkcji we wrześniu 2013 roku. Prototyp został wyposażony w centralnie umieszczony silnik V8 o pojemności 4,6 l i mocy 540 KM oraz w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 230 KM. Łączna moc prototypu w podanej konfiguracji to 770 KM. Wersja produkcyjna wyposażona jest w ten sam silnik spalinowy, lecz jego moc zwiększono do 608 KM. Moc silników elektrycznych także uległa zwiększeniu. Przedni elektromotor generuje 127 KM, a tylny 154 KM. Łącznie wersja produkcyjna generuje moc aż 889 KM. 918 Spyder przyspiesza do 100 km/h w 2,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h. We wrześniu 2012 roku podano do wiadomości, że auto pokonało Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 6 minut i 57 sekund. W czerwcu 2015 roku Porsche ogłosiło, iż produkcja modelu dobiegła końca po dokładnie 21 miesiącach produkcji.
    Porsche 924 Carrera GT – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1975-1988. W latach 70. firma Volkswagen zapragnęła wejść na rynek samochodów sportowych nowym modelem, którego zaprojektowanie zleciła firmie Porsche. Prace nad nowym projektem, noszącym kodową nazwę EA 425, rozpoczęły się w roku 1972. Światowy kryzys paliwowy spowodował jednak nieoczekiwaną zmianę planów i koncern VW zrezygnował z jego produkcji. Porsche dysponując gotowym samochodem, przejęło projekt i zajęło się wytwarzaniem swojego auta. Postanowiono więc powrócić do koncepcji modelu Porsche 356, który był skomponowany ze standardowych części, produkowanych na dużą skalę, dla zachowania niższej ceny. Zerwano wówczas z odwieczną zasadą, że Porsche musi mieć silnik z tyłu, w dodatku chłodzony powietrzem. Przy projektowaniu 924 brano pod uwagę wiele koncepcji zastosowania napędu. Dla zachowania idealnego prowadzenia pojazdu, zrezygnowano z silnika za tylną osią. Przeszkodą było także czerpanie części z regałów magazynowych Volkswagena. Za nowoczesne rozwiązanie zaczęto wtedy uważać chłodzenie cieczą, silnik z przodu i przedni napęd. Nie skuszono się jednak na panujące wówczas trendy.Inżynierowie Porsche wiedzieli, że takie rozwiązanie nie może mieć miejsca w sportowym aucie. Korzystając z doświadczenia przy produkcji modelu Porsche 914, zrezygnowano również z centralnie ułożonego silnika, który był bardzo niewygodny w obsłudze i drastycznie ograniczał miejsce w kabinie. Ostatecznie przyjęto silnik z przodu, skrzynię biegów z tyłu. Taki układ, zwany transaxle, dawał wyśmienite rezultaty. Na efekty nie trzeba było długo czekać. 924 okazała się hitem rynkowym. Na tańsze Porsche, w porównaniu do innych produktów firmy, mogło pozwolić sobie znacznie więcej nabywców niż dotychczas. Do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 2 l. Ten sam dwulitrowy silnik, choć oczywiście zmodyfikowany, znaleźć można także w Porsche 924 Carrera. Wyprodukowane w bardzo niewielkich seriach przeznaczone były do startów w wyścigach. 924 Carrera powstało w trzech wersjach: Carrera GT, Carrera GTS i Carrera GTR. W wersji Carrera GT silnik po modyfikacjach wytwarza moc maksymalną 210 KM i moment obrotowy 280 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 241 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 6.9 s.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1975-1988. W latach 70. firma Volkswagen zapragnęła wejść na rynek samochodów sportowych nowym modelem, którego zaprojektowanie zleciła firmie Porsche. Prace nad nowym projektem, noszącym kodową nazwę EA 425, rozpoczęły się w roku 1972. Światowy kryzys paliwowy spowodował jednak nieoczekiwaną zmianę planów i koncern VW zrezygnował z jego produkcji. Porsche dysponując gotowym samochodem, przejęło projekt i zajęło się wytwarzaniem swojego auta. Postanowiono więc powrócić do koncepcji modelu Porsche 356, który był skomponowany ze standardowych części, produkowanych na dużą skalę, dla zachowania niższej ceny. Zerwano wówczas z odwieczną zasadą, że Porsche musi mieć silnik z tyłu, w dodatku chłodzony powietrzem. Przy projektowaniu 924 brano pod uwagę wiele koncepcji zastosowania napędu. Dla zachowania idealnego prowadzenia pojazdu, zrezygnowano z silnika za tylną osią. Przeszkodą było także czerpanie części z regałów magazynowych Volkswagena. Za nowoczesne rozwiązanie zaczęto wtedy uważać chłodzenie cieczą, silnik z przodu i przedni napęd. Nie skuszono się jednak na panujące wówczas trendy.Inżynierowie Porsche wiedzieli, że takie rozwiązanie nie może mieć miejsca w sportowym aucie. Korzystając z doświadczenia przy produkcji modelu Porsche 914, zrezygnowano również z centralnie ułożonego silnika, który był bardzo niewygodny w obsłudze i drastycznie ograniczał miejsce w kabinie. Ostatecznie przyjęto silnik z przodu, skrzynię biegów z tyłu. Taki układ, zwany transaxle, dawał wyśmienite rezultaty. Na efekty nie trzeba było długo czekać. 924 okazała się hitem rynkowym. Na tańsze Porsche, w porównaniu do innych produktów firmy, mogło pozwolić sobie znacznie więcej nabywców niż dotychczas. Do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 2 l. Ten sam dwulitrowy silnik, choć oczywiście zmodyfikowany, znaleźć można także w Porsche 924 Carrera. Wyprodukowane w bardzo niewielkich seriach przeznaczone były do startów w wyścigach. 924 Carrera powstało w trzech wersjach: Carrera GT, Carrera GTS i Carrera GTR. W wersji Carrera GT silnik po modyfikacjach wytwarza moc maksymalną 210 KM i moment obrotowy 280 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 241 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 6.9 s.
    17 kwietnia 2022, 20:40 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche Panamera Turbo S – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2009 roku. Od 2016 roku produkowana jest druga generacja pojazdu. Pierwsza generacja została po raz pierwszy zaprezentowana w 2009 roku. Pierwsza generacja Panamery oznaczona symbolem 970 została zaprezentowana podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Szanghaju w 2009 roku. Nazwa pojazdu podobnie jak Porsche Carrera pochodzi od nazwy legendarnego wyścigu "La Carrera Panamericana". Auto powstało w wyniku zwiększającego się zainteresowania czterodrzwiowymi limuzynami o sportowej linii nadwozia z dużymi silnikami. Druga generacja Panamery została zaprezentowana w 2016 roku i oznaczona jest symbolem 971. Nowa Panamera została stworzona całkowicie od podstaw. Auto urosło w stosunku do poprzednika: jest o 35 mm dłuższe, 5 mm szersze i 5 mm wyższe, a rozstaw osi zwiększył się o 30 mm. Sam projekt nadwozia mocniej nawiązuje do stylistyki modelu 911. W drugiej generacji Panamery Porsche położyło duży nacisk na poprawę właściwości jezdnych. W samochodzie zastosowano nowy system o nazwie Porsche 4D Chassis Control, kontrolujący i synchronizujący pracę wszystkich układów wpływających na dynamikę jazdy. Dzięki temu samochód ma cechować się bardziej precyzyjnym prowadzeniem. Wersja Turbo S samochodu napędzana jest czterolitrowym silnikiem V8 Twin-turbo generującym moc 620 KM. Do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2009 roku. Od 2016 roku produkowana jest druga generacja pojazdu. Pierwsza generacja została po raz pierwszy zaprezentowana w 2009 roku. Pierwsza generacja Panamery oznaczona symbolem 970 została zaprezentowana podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Szanghaju w 2009 roku. Nazwa pojazdu podobnie jak Porsche Carrera pochodzi od nazwy legendarnego wyścigu "La Carrera Panamericana". Auto powstało w wyniku zwiększającego się zainteresowania czterodrzwiowymi limuzynami o sportowej linii nadwozia z dużymi silnikami. Druga generacja Panamery została zaprezentowana w 2016 roku i oznaczona jest symbolem 971. Nowa Panamera została stworzona całkowicie od podstaw. Auto urosło w stosunku do poprzednika: jest o 35 mm dłuższe, 5 mm szersze i 5 mm wyższe, a rozstaw osi zwiększył się o 30 mm. Sam projekt nadwozia mocniej nawiązuje do stylistyki modelu 911. W drugiej generacji Panamery Porsche położyło duży nacisk na poprawę właściwości jezdnych. W samochodzie zastosowano nowy system o nazwie Porsche 4D Chassis Control, kontrolujący i synchronizujący pracę wszystkich układów wpływających na dynamikę jazdy. Dzięki temu samochód ma cechować się bardziej precyzyjnym prowadzeniem. Wersja Turbo S samochodu napędzana jest czterolitrowym silnikiem V8 Twin-turbo generującym moc 620 KM. Do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
    11 kwietnia 2022, 21:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj