Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 53 takie materiały
    Odszedł od nas Sergio Pininfarina – Sergio Pininfarina urodził się 8 września 1926 roku. Jego prawdziwym nazwiskiem było Farina, które zmienił w 1961 roku na Pininfarina, co zatwierdził w specjalnym dekrecie Giovanni Gronchi, ówczesny prezydent Republiki Włoskiej.

Sergio był absolwentem inżynierii mechanicznej Politechniki w Turynie. Swoją wielką karierę rozpoczął w zakładzie Carrozzeria Pinin Farina w roku 1950, należącej do jego ojca. W 1960 roku przejął po nim obowiązki i rozpoczął kierownictwo firmą. W 1996 roku został szefem spółki po śmierci ojca.

Był on współprojektantem takich aut jak: 

1953 Ferrari 250
1954 Lancia Aurelia B24
1955 Alfa Romeo Giulietta
1957 Lancia Flaminia
1959 Ferrari 250 GT SWB
1963 Chevrolet Corvette Rondine
1964 Ferrari 275 GTS
1965 MGB GT
1966 Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto"
1966 Fiat 124 Sport Spider
1967 Ferrari Dino 206
1968 Ferrari Daytona
1969 Peugeot 504 Cabriolet
1971 Ferrari Berlinetta Boxer
1971 Fiat 130 Coupe
1975 Rolls-Royce Camargue
1978 Jaguar XJ-S
1978 Jaguar XJ Spider
1979 Lancia Beta Montecarlo Turbo
1980 Pininfarina Pininfarina 2000 Spider / Pininfarina Azzurra / Pininfarina 2000 Spider Tributo Ferrari
1983 Alfa Romeo 33
1983 Peugeot 205
1984 Ferrari Testarossa
1987 Cadillac Allanté
1987 Ferrari F40
1987 Alfa Romeo 164
1987 Peugeot 405
1989 Ferrari Mythos
1992 Alfa Romeo GTV/Spider
1993 Ferrari F50
1993 Peugeot 306
1994 Fiat Coupé
1997 Peugeot 406 Coupé
1997 Ford Focus
1999 Mitsubishi Pajero
1999 Ferrari 360
2000 Daewoo Tacuma
2000 Ferrari 550 Barchetta
2002 Daewoo Nubira
2002 Ferrari Enzo
2003 Maserati Quattroporte
2005 Maserati Birdcage 75th
2006 Volvo C70
2006 Ferrari P4/5 by Pininfarina
2007 Ferrari 599 GTB Fiorano
2009 Ferrari 458 Italia

Pochylmy czoła przed tym wybitnym człowekiem. Pininfarina zmarł 3 lipca 2012 roku.
    Sergio Pininfarina urodził się 8 września 1926 roku. Jego prawdziwym nazwiskiem było Farina, które zmienił w 1961 roku na Pininfarina, co zatwierdził w specjalnym dekrecie Giovanni Gronchi, ówczesny prezydent Republiki Włoskiej.

    Sergio był absolwentem inżynierii mechanicznej Politechniki w Turynie. Swoją wielką karierę rozpoczął w zakładzie Carrozzeria Pinin Farina w roku 1950, należącej do jego ojca. W 1960 roku przejął po nim obowiązki i rozpoczął kierownictwo firmą. W 1996 roku został szefem spółki po śmierci ojca.

    Był on współprojektantem takich aut jak:

    1953 Ferrari 250
    1954 Lancia Aurelia B24
    1955 Alfa Romeo Giulietta
    1957 Lancia Flaminia
    1959 Ferrari 250 GT SWB
    1963 Chevrolet Corvette Rondine
    1964 Ferrari 275 GTS
    1965 MGB GT
    1966 Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto"
    1966 Fiat 124 Sport Spider
    1967 Ferrari Dino 206
    1968 Ferrari Daytona
    1969 Peugeot 504 Cabriolet
    1971 Ferrari Berlinetta Boxer
    1971 Fiat 130 Coupe
    1975 Rolls-Royce Camargue
    1978 Jaguar XJ-S
    1978 Jaguar XJ Spider
    1979 Lancia Beta Montecarlo Turbo
    1980 Pininfarina Pininfarina 2000 Spider / Pininfarina Azzurra / Pininfarina 2000 Spider Tributo Ferrari
    1983 Alfa Romeo 33
    1983 Peugeot 205
    1984 Ferrari Testarossa
    1987 Cadillac Allanté
    1987 Ferrari F40
    1987 Alfa Romeo 164
    1987 Peugeot 405
    1989 Ferrari Mythos
    1992 Alfa Romeo GTV/Spider
    1993 Ferrari F50
    1993 Peugeot 306
    1994 Fiat Coupé
    1997 Peugeot 406 Coupé
    1997 Ford Focus
    1999 Mitsubishi Pajero
    1999 Ferrari 360
    2000 Daewoo Tacuma
    2000 Ferrari 550 Barchetta
    2002 Daewoo Nubira
    2002 Ferrari Enzo
    2003 Maserati Quattroporte
    2005 Maserati Birdcage 75th
    2006 Volvo C70
    2006 Ferrari P4/5 by Pininfarina
    2007 Ferrari 599 GTB Fiorano
    2009 Ferrari 458 Italia

    Pochylmy czoła przed tym wybitnym człowekiem. Pininfarina zmarł 3 lipca 2012 roku.
    5 lipca 2012, 6:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Marzenia ;) - Volvo C70 Cabrio – Proponuję się pochwalić również swoimi marzeniami, takimi, za realne pieniądze. Jeśli się ktoś na tym zna, mile widziane komentarze o ich wadach, czego się wystrzegać itd.

Co do Volvo - koniecznie w manualu, benzyna, 2.0l w zupełności wystarczy. 5 gwiazdek bezpieczeństwa w testach zderzeniowych EURO NCAP.

PS: Moja definicja bezpiecznego samochodu: Musi mieć długą maskę i szwedzkie lub niemieckie blachy :D
    Proponuję się pochwalić również swoimi marzeniami, takimi, za realne pieniądze. Jeśli się ktoś na tym zna, mile widziane komentarze o ich wadach, czego się wystrzegać itd.

    Co do Volvo - koniecznie w manualu, benzyna, 2.0l w zupełności wystarczy. 5 gwiazdek bezpieczeństwa w testach zderzeniowych EURO NCAP.

    PS: Moja definicja bezpiecznego samochodu: Musi mieć długą maskę i szwedzkie lub niemieckie blachy :D
    3 maja 2012, 15:38 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Volvo C70 Coupe – Produkowane w latach 1998 - 2003 w szwedzkim mieście Uddevalla, jest jednym z najpiękniejszych na świecie aut typu coupe powstałych na bazie seryjnych samochodów (w tym przypadku 850/S70), a projektu jego nadwozia nie powstydziłyby się najlepsze włoskie studia designerskie (autorem jest Brytyjczyk, Ian Callum). Napędzane wyłącznie pięciocylindrowymi, rzędowymi silnikami benzynowymi o mocach od 140 do 240 KM, do wyboru były 3 rodzaje zawieszeń o różnych charakterystykach, których nastawami zajmowali się specjaliści z firmy TWR. Głównymi konkurentami C70 były: Ford Cougar, Peugeot 406 Coupe, Mercedes CLK, BMW 3 Coupe.
    Produkowane w latach 1998 - 2003 w szwedzkim mieście Uddevalla, jest jednym z najpiękniejszych na świecie aut typu coupe powstałych na bazie seryjnych samochodów (w tym przypadku 850/S70), a projektu jego nadwozia nie powstydziłyby się najlepsze włoskie studia designerskie (autorem jest Brytyjczyk, Ian Callum). Napędzane wyłącznie pięciocylindrowymi, rzędowymi silnikami benzynowymi o mocach od 140 do 240 KM, do wyboru były 3 rodzaje zawieszeń o różnych charakterystykach, których nastawami zajmowali się specjaliści z firmy TWR. Głównymi konkurentami C70 były: Ford Cougar, Peugeot 406 Coupe, Mercedes CLK, BMW 3 Coupe.
    6 kwietnia 2012, 21:31 przez Kiler (PW) | Do ulubionych | Skomentuj