Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 74 takie materiały
    Alfa Romeo 166 V6 – Alfa Romeo 166 - z jednym z najlepszych silników - V6 Busso.
Ponad 200 koni pod maską, tapczan w środku - co więcej potrzeba?
    Alfa Romeo 166 - z jednym z najlepszych silników - V6 Busso.
    Ponad 200 koni pod maską, tapczan w środku - co więcej potrzeba?
    23 października 2014, 15:26 przez ~Kobielczak | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Źródło:

    Własne

    40 lat minęło – Dla Alfy Romeo Alfetta GT. Ten model został zaprojektowany przez przez Giorgetto Giugiaro. W samochodzie zastosowano układ napędowy typu transaxle, sprzęgło oraz skrzynię biegów przeniesiono na tył samochodu, w pobliże tylnego mostu, co wpływało pozytywnie na rozkład masy na osie. W zawieszeniu przedniej osi wykorzystywano podwójne wahacze oraz drążki skrętne, z tyłu zaś oś de Dion.
Napęd przenoszony był na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów bądź też, opcjonalnie, przez 3-biegowy automat.
oprócz silników R4 i V8, był napędzany słynną jednostką V6 "Busso"
    Dla Alfy Romeo Alfetta GT. Ten model został zaprojektowany przez przez Giorgetto Giugiaro. W samochodzie zastosowano układ napędowy typu transaxle, sprzęgło oraz skrzynię biegów przeniesiono na tył samochodu, w pobliże tylnego mostu, co wpływało pozytywnie na rozkład masy na osie. W zawieszeniu przedniej osi wykorzystywano podwójne wahacze oraz drążki skrętne, z tyłu zaś oś de Dion.
    Napęd przenoszony był na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów bądź też, opcjonalnie, przez 3-biegowy automat.
    oprócz silników R4 i V8, był napędzany słynną jednostką V6 "Busso"
    Alfa Romeo GTV6 – Piękne nadwozie, tylny napęd, układ napędowy transaxle i V6 busso. To właśnie wspaniałe lata osiemdziesiąte. Dlaczego dziś jest tak mało aut tego pokroju?
    Piękne nadwozie, tylny napęd, układ napędowy transaxle i V6 busso. To właśnie wspaniałe lata osiemdziesiąte. Dlaczego dziś jest tak mało aut tego pokroju?
    30 sierpnia 2014, 19:34 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    2.5 V6 Busso w mojej Alfie – Po małym odswieżeniu
    Po małym odswieżeniu
    4 sierpnia 2014, 18:22 przez analizator (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    Wspaniały hołd dla Giuseppe Busso. Twórcy kultowego silnika V6 ze stajni Alfa Romeo. Polecam każdemu, żeby założył słuchawki i przez chwilę docenił ten piękny dźwięk
    15 marca 2014, 19:37 przez kacperro (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube.com muzyka to Gianna Nannini- Meravigliosa Creatura

    Alfa Romeo 164 Q4 – Model 164 był ostatnim opracowanym przez Alfę Romeo przed wchłonięciem jej przez Fiata, i chociaż na wspólnej platformie Tipo 4 powstały jeszcze Saab 9000, Lancia Thema i Fiat Croma, to Alfa charakteryzowała się najlepszymi właściwościami jezdnymi.
 
Jednym z montowanych w modelu 164 silników było legendarne V6 opracowane przez Giuseppe Busso. Niezawodne – przy odpowiednim serwisowaniu zapewniało bezproblemowe przebiegi rzędu 400 tys. km – i piękne, równie dobrze jak pod maską prezentowałoby się na eksponowanym miejscu w salonie, ciesząc oczy rzędem lśniących kolektorów.
 
Po liftingu z roku 1993 napędzający wcześniejszą wersję QV 200-konny silnik zyskał dodatkowych 12 zaworów i 32 konie. Okazało się jednak, że przedni napęd nie jest w stanie należycie wykorzystać potencjału jednostki. Rozwiązaniem okazał się napęd na wszystkie koła. Jego przygotowanie zlecono austriackiej firmie Steyr-Daimler-Puch, która stworzyła konstrukcję o niespotykanym na tamte czasy poziomie zaawansowania.
 
Zastosowano przedni dyferencjał konwencjonalny, tylny typu Torsen, natomiast centralnym elementem stałego napędu na cztery koła był układ Viscomatic, czyli kombinacja kół planetarnych i sprzęgła wiskotycznego, sprzężony z układem wspomagania progresywnego. Rozdziałem momentu między przednią a tylną oś sterował system elektroniczny analizujący prędkość, promień skrętu, obroty silnika, stopień otwarcia przepustnicy i dane z ABS-u. Układ był niezwykle skomplikowany.


Wyposażenie seryjne było bogate, zawierało między innymi automatyczną klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele, lusterka oraz szyby, reflektory soczewkowe, a przede wszystkim wspomniane zawieszenie z elektroniczną regulacją twardości.
 
Lista wyposażenia dodatkowego zawierała lakier metalizowany, elektrycznie otwierany dach i skórzane fotele Recaro Memory. Te ostatnie dzisiaj poszukiwane przez miłośników modelu osiągają astronomiczne ceny rzędu zwykłej przednionapędowej 164 w niezłym stanie
    Model 164 był ostatnim opracowanym przez Alfę Romeo przed wchłonięciem jej przez Fiata, i chociaż na wspólnej platformie Tipo 4 powstały jeszcze Saab 9000, Lancia Thema i Fiat Croma, to Alfa charakteryzowała się najlepszymi właściwościami jezdnymi.

    Jednym z montowanych w modelu 164 silników było legendarne V6 opracowane przez Giuseppe Busso. Niezawodne – przy odpowiednim serwisowaniu zapewniało bezproblemowe przebiegi rzędu 400 tys. km – i piękne, równie dobrze jak pod maską prezentowałoby się na eksponowanym miejscu w salonie, ciesząc oczy rzędem lśniących kolektorów.

    Po liftingu z roku 1993 napędzający wcześniejszą wersję QV 200-konny silnik zyskał dodatkowych 12 zaworów i 32 konie. Okazało się jednak, że przedni napęd nie jest w stanie należycie wykorzystać potencjału jednostki. Rozwiązaniem okazał się napęd na wszystkie koła. Jego przygotowanie zlecono austriackiej firmie Steyr-Daimler-Puch, która stworzyła konstrukcję o niespotykanym na tamte czasy poziomie zaawansowania.

    Zastosowano przedni dyferencjał konwencjonalny, tylny typu Torsen, natomiast centralnym elementem stałego napędu na cztery koła był układ Viscomatic, czyli kombinacja kół planetarnych i sprzęgła wiskotycznego, sprzężony z układem wspomagania progresywnego. Rozdziałem momentu między przednią a tylną oś sterował system elektroniczny analizujący prędkość, promień skrętu, obroty silnika, stopień otwarcia przepustnicy i dane z ABS-u. Układ był niezwykle skomplikowany.


    Wyposażenie seryjne było bogate, zawierało między innymi automatyczną klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele, lusterka oraz szyby, reflektory soczewkowe, a przede wszystkim wspomniane zawieszenie z elektroniczną regulacją twardości.

    Lista wyposażenia dodatkowego zawierała lakier metalizowany, elektrycznie otwierany dach i skórzane fotele Recaro Memory. Te ostatnie dzisiaj poszukiwane przez miłośników modelu osiągają astronomiczne ceny rzędu zwykłej przednionapędowej 164 w niezłym stanie
    14 marca 2014, 17:25 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Najpiękniejszy silnik jaki widziałem – i dźwięk jaki słyszałem. 
3.2 V6 Busso
Zgadzacie się?
    I dźwięk jaki słyszałem.
    3.2 V6 Busso
    Zgadzacie się?
    23 lutego 2014, 18:21 przez fredixx (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Nie doceniane auto przez wielu – Alfa Romeo 147 w wersji GTA z silnikiem 3.2 v6 busso.
    Alfa Romeo 147 w wersji GTA z silnikiem 3.2 v6 busso.
    Śliczny zestawik – 2x GTA, 2x V6 Busso, 2x najpiękniejsze V6 świata.
    2x GTA, 2x V6 Busso, 2x najpiękniejsze V6 świata.
    9 stycznia 2014, 20:45 przez FXX (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (12)
    Włoskie serce w wersji GTA. – Z racji, iż za mało włoszczyzny widać na portalu, postanowiłem zamieścić oto italski agregat Busso v6 w wersji GTA. Enjoy.
    Z racji, iż za mało włoszczyzny widać na portalu, postanowiłem zamieścić oto italski agregat Busso v6 w wersji GTA. Enjoy.
    13 grudnia 2013, 20:28 przez Autofil (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)