Serce mi się kraja, kiedy widzę, że umiera tak piękna i zasłużona marka, firma która zbudowała niezliczone wyścigówki i rajdówki, dała początek sukcesom ferrari w f1, wymyśliła samonośne nadwozie, przetrwała obydwie wojny światowe, teraz odchodzi źle rządzona przez fiata która na siłę sprzedawała kiepskie amerykańskie auta pod tą przepiękną marką.
BMW wizualnie zbliżone do serii 7, jednak w rzeczywistości więcej wspólnego miało z serią 5 E12. Produkowane aż przez 13 lat, od 1976 do 1989 roku. Napędzały ją rzędowe, 6 cylindrowe jednostki m30 o pojemności od 2.8 do 3.5 litra. Topowa odmiana -M635Csi (M6 w USA) miała silnik m88, pochodzący z kultowego modelu M1, który miał moc 286KM (256 w USA). Zapewniał on osiągi na poziomie 6,7 sekund do setki i prędkośc maksymalną 255 km/h. Prospekt przedstawia amerykańskie modele M6 i L6.
Niestety, nic z tych rzeczy. Ten toporny, złudnie przypominający amerykańskie samochody z lat 70-tych samochód na zdjęciu to Opel Diplomat. Był wyposażony w sześciocylindrową rzędówkę o pojemności 2,8 litra o mocy 163 KM lub w jednostkę V8 pochodzącą z Chevroleta o pojemności 5,4 litra dysponującą mocą 227 KM.
A Wam, Motokillerzy - z czym kojarzył się Diplomat na pierwszy rzut oka?