Szukaj
Znalazłem 93 takie materiały
Zaskakujące w tym silniku jest to że niektóre części pochodzą z seryjnego silnika M10 (który był montowany np. w BMW E21), czyli czterocylindrowy o pojemności 1,5 litra.
Przez wielu jest uważany za najmocniejszy silnik jaki kiedykolwiek był używany w kwalifikacjach w Formule 1. Wiadomo, że w niektórych konfiguracjach silnik osiągał moc 1300 KM. Wszystko (w pewnym sensie) dzięki potężnemu turbo z ciśnieniem 5,4- 5.5 bar. Tak właściwie to ten silnik osiągał różną moc w zależności od wyścigów, od 740KM z turbo 3 bar, do wspominanych prędzej 1300KM z turbo 5,5 bar.
Jest też uważany za jeden z najlepszych silników z turbodoładowaniem Formuły 1 z lat osiemdziesiątych w odniesieniu do wydajności, ale był też dosyć awaryjny.
Silnik kręcił śię do 11.500 obr./min.
Aby wprawić tą ogromną maszynę w ruch potrzeba równie potężnego silnika i to nie jednego. Napęd pochodzi od dwóch 16 cylindrowych turbodoładowanych jednostek wysokoprężnych o pojemności 65 litrów. Łączna moc 75710 to imponujące 4600 KM!
Największa ciężarówka świata potrafi uzyskać maksymalną prędkość wynoszącą 64 km/h.
Silnik:
V6 2,9 l (2946 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: wtrysk Bosch ME7.4.6
Średnica × skok tłoka: 87,00 mm × 82,60 mm
Stopień sprężania: 11,4:1
Moc maksymalna: 255 KM (187,2 kW) przy 7150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 300 N•m przy 4650 obr/min
Osiągi:
Przyspieszenie 0-80 km/h: 4,1 s
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s
Przyspieszenie 0-160 km/h: 15,2 s
Czas przejazdu ¼ mili: 14,6 s
Czas przejazdu 1 kilometra: 26,4 s
Prędkość maksymalna: 232 km/h
Średnie zużycie paliwa: 11,9 l / 100 km
Survolt zasilany jest przez parę silników elektrycznych o łącznej mocy wyjściowej 300 KM (223,71 kW). Jego maksymalna prędkość to 260 kp / h (161.56 mph), a to może przyspieszyć od 0-100 kG / h (62,2 mph) w mniej niż 5 sekund.
Citroën twierdzi, że baterie zapewniają zasięg 200 km (120 mil).