Szukaj
Znalazłem 205 takich materiałów
Trochę suchych faktów:
Na razie to prototyp i prawdopodobnie zostanie wprowadzony do seryjnej produkcji jeśli będzie zainteresowanie tym modelem oczywiście w serii limitowanej do "iluś" sztuk.
Auto zostało zaprojektowane z myślą o osiąganiu najlepszych rezultatów na Północnej Pętli Nurburgringu. Pod jej maską pracuje dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i ze zmiennymi fazami rozrządu, o mocy ponad 300 KM.
Opel nie podaje jeszcze oficjalnych osiągów modelu, ale można spodziewać się przyspieszenia do setki w okolicach 5 s (zwykłej Astrze OPC zajmuje to 5,9 s) i prędkości maksymalnej przekraczającej 250 km/h (chyba że zdecydują się na elektroniczny ogranicznik).
Dzięki zastosowaniu dużej ilości elementów z włókien węglowych udało się obniżyć jego masę o 100 kg. Z karbonu wykonano m.in. tylny dyfuzor, błotniki, przedni spojler, maskę silnika, usztywnienia zawieszenie, a także felgi. Karbonowe koła są o 20 kg lżejsze niż ich aluminiowe odpowiedniki. Dach z włókna węglowego waży tylko 2,6 kg (zwykły stalowy 9,3 kg), zderzaki z aluminium tylko 800 g każdy.
Astra Extreme ma 6-tłokowy układ hamulcowy Brembo z przednimi tarczami o średnicy 370 mm, a porusza sę ina 19-calowych kołach z oponami 245/35 R19 stworzonych specjalnie dla tego modelu przez firmę Hankook.
Myślicie, że Astra OPC Extreme będzie ciekawą alternatywą dla Golfa R albo Focusa ST? Ja osobiście myślę że zmiażdży konkurencje chyba że wypuszczą coś nowego ale pewnie nie tak pięknego jak ten Opel!
Do setki przyśpiesza w 3,6s i rozpędza się do 316 km/h.
Jeśli ktoś chce sobie taką kupić to musi zaczekać do lata i w międzyczasie zaoszczędzić trochę mniej niż 200000€ (dokładnej ceny nie znalazłem), czyli 800 tyś.