Szukaj
Znalazłem 225 takich materiałów
Podwozie składa się z 9 osi. Aby żuraw mógł cokolwiek podnieść, potrzebny jest balast. Tu wynosi on 202 tony. Silnik o mocy 671 KM potrafi rozpędzić tego kolosa do 75 km/h.
-75 KM więcej, niż ma Zonda Cinque
-10 KM więcej, niż ma powstała w 15 egzemplarzach Zonda R
-30 KM więcej, niż produkuje najnowsza Huayra
od 0 do 100km/h w 3s
prędkość maksymalna około 365 km/h
wartość to jakieś 6,7 milionów złotych
właściciel Lewis Hamilton
Silnik
V6 3,0 l (2965 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: trzy gaźniki
Średnica cylindra × skok tłoka: 91,60 mm × 75,00 mm
Stopień sprężania: 8,75:1
Moc maksymalna: 192 KM (142 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 255 N•m przy 4000 obr/min
Osiągi
Przyspieszenie 0-80 km/h: 5,5 s
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,0 s
Przyspieszenie 0-160 km/h: 16,8 s
Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,5 s
Czas przejazdu pierwszego kilometra: 28,8 s
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).
Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.
Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:
Starsze modele:
Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZ
DAF (wszystkie modele osobowe)
Ferrari 275
Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona Spyder
Lancia Aurelia
Lancia Flaminia
Mercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)
Pontiac Tempest
Porsche 924, 944, 928, 968
Škoda Popular
Volvo 340/360
Pojazdy współczesne
Alfa Romeo 8C Competizione
Aston Martin V8 Vantage i DB 9
Cadillac XLR
Chevrolet Corvette (od C5)
Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, California
Maserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i Spyder
Mercedes-Benz SLS AMG
Panoz Esperante GTR-1
Plymouth Prowler
Lexus LFA
Samochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:
Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4