Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 225 takich materiałów
    FSO Polonez Coupe – Do dziś zachowało się niewiele egzemplarzy, z których 17 sztuk (na dzień 17.08.2010) jest udokumentowanych przez grono zainteresowanych historią FSO. Samochód napędzany był standardowym silnikiem o pojemności 1481 cm³ współpracującym z 4- lub 5-biegową skrzynią, który występował w dwóch wersjach mocy 75 KM i 82 KM oznaczonym literą X. Kolorystyka drugiej serii to dwa kolory szaro-stalowy i orzechowy (pomarańczowy). Produkcja na większą skalę nie została podjęta. Istnieją hipotezy o wyprodukowaniu łącznie około 40 sztuk, lecz sama fabryka nie jest w stanie ustalić tej liczby. Na przeszkodzie w rozwinięciu wielkoseryjnej produkcji stanęło załamanie gospodarcze początku lat 80. Wstępnie przewidywano montowanie silnika 2000 DOHC, na którego licencję zakupiono u Fiata wraz z dokumentacją produkcyjną Poloneza w 1974 roku.
    Do dziś zachowało się niewiele egzemplarzy, z których 17 sztuk (na dzień 17.08.2010) jest udokumentowanych przez grono zainteresowanych historią FSO. Samochód napędzany był standardowym silnikiem o pojemności 1481 cm³ współpracującym z 4- lub 5-biegową skrzynią, który występował w dwóch wersjach mocy 75 KM i 82 KM oznaczonym literą X. Kolorystyka drugiej serii to dwa kolory szaro-stalowy i orzechowy (pomarańczowy). Produkcja na większą skalę nie została podjęta. Istnieją hipotezy o wyprodukowaniu łącznie około 40 sztuk, lecz sama fabryka nie jest w stanie ustalić tej liczby. Na przeszkodzie w rozwinięciu wielkoseryjnej produkcji stanęło załamanie gospodarcze początku lat 80. Wstępnie przewidywano montowanie silnika 2000 DOHC, na którego licencję zakupiono u Fiata wraz z dokumentacją produkcyjną Poloneza w 1974 roku.
    2 listopada 2013, 22:31 przez Vertek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    TOYOTA Celica 2000 GT LB  '73-'75 –
    24 października 2013, 11:58 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    OPEL Ascona A '70-'75 – Produkowana również w wersji 4 drzwiowej oraz 3 drzwiowym kombi.
    Produkowana również w wersji 4 drzwiowej oraz 3 drzwiowym kombi.
    23 października 2013, 20:32 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Opel Manta A '70-'75 –
    23 października 2013, 14:15 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Rozmiar ma znaczenie – Największy kołowy dźwig na świecie. Imponujący zasięg wysięgnika do 100 metrów i maksymalny udźwig 1200 ton. Jeśli taki zasięg nie wystarczy, można zamontować kratownicę, która zwiększa go do 176m.
Podwozie składa się z 9 osi. Aby żuraw mógł cokolwiek podnieść, potrzebny jest balast. Tu wynosi on 202 tony.  Silnik o mocy 671 KM potrafi rozpędzić tego kolosa do 75 km/h.
    Największy kołowy dźwig na świecie. Imponujący zasięg wysięgnika do 100 metrów i maksymalny udźwig 1200 ton. Jeśli taki zasięg nie wystarczy, można zamontować kratownicę, która zwiększa go do 176m.
    Podwozie składa się z 9 osi. Aby żuraw mógł cokolwiek podnieść, potrzebny jest balast. Tu wynosi on 202 tony. Silnik o mocy 671 KM potrafi rozpędzić tego kolosa do 75 km/h.
    10 października 2013, 22:56 przez Ken (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Zonda 760 LH – Ideologicznie Zonda R przeznaczona do poruszania się po publicznych drogach.

-75 KM więcej, niż ma Zonda Cinque
-10 KM więcej, niż ma powstała w 15 egzemplarzach Zonda R
-30 KM więcej, niż produkuje najnowsza Huayra

od 0 do 100km/h w 3s
prędkość maksymalna około 365 km/h
wartość to jakieś 6,7 milionów złotych
właściciel Lewis Hamilton
    Ideologicznie Zonda R przeznaczona do poruszania się po publicznych drogach.

    -75 KM więcej, niż ma Zonda Cinque
    -10 KM więcej, niż ma powstała w 15 egzemplarzach Zonda R
    -30 KM więcej, niż produkuje najnowsza Huayra

    od 0 do 100km/h w 3s
    prędkość maksymalna około 365 km/h
    wartość to jakieś 6,7 milionów złotych
    właściciel Lewis Hamilton
    4 października 2013, 16:26 przez hubson93 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    betsafe.com

    Zapomniane MODELE część 2 – Maserati Merak 

Silnik
V6 3,0 l (2965 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: trzy gaźniki
Średnica cylindra × skok tłoka: 91,60 mm × 75,00 mm
Stopień sprężania: 8,75:1
Moc maksymalna: 192 KM (142 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 255 N•m przy 4000 obr/min

Osiągi
Przyspieszenie 0-80 km/h: 5,5 s
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,0 s
Przyspieszenie 0-160 km/h: 16,8 s
Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,5 s
Czas przejazdu pierwszego kilometra: 28,8 s
Prędkość maksymalna: 225 km/h
    Maserati Merak

    Silnik
    V6 3,0 l (2965 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
    Układ zasilania: trzy gaźniki
    Średnica cylindra × skok tłoka: 91,60 mm × 75,00 mm
    Stopień sprężania: 8,75:1
    Moc maksymalna: 192 KM (142 kW) przy 6000 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 255 N•m przy 4000 obr/min

    Osiągi
    Przyspieszenie 0-80 km/h: 5,5 s
    Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,0 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h: 16,8 s
    Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,5 s
    Czas przejazdu pierwszego kilometra: 28,8 s
    Prędkość maksymalna: 225 km/h
    12 września 2013, 21:08 przez MrFlames (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nie każdy wie, a wiedzieć by chciał: Układ Transaxle – Co w tym nowego? Otóż Silnik ze sprzęgłem jest naturalnie z przodu, lecz skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym (dyferencjał) jest z tyłu.

Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).

Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.

Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:

Starsze modele:

Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZ
DAF (wszystkie modele osobowe)
Ferrari 275
Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona Spyder
Lancia Aurelia
Lancia Flaminia
Mercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)
Pontiac Tempest
Porsche 924, 944, 928, 968
Škoda Popular
Volvo 340/360

Pojazdy współczesne

Alfa Romeo 8C Competizione
Aston Martin V8 Vantage i DB 9
Cadillac XLR
Chevrolet Corvette (od C5)
Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, California
Maserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i Spyder
Mercedes-Benz SLS AMG
Panoz Esperante GTR-1
Plymouth Prowler
Lexus LFA

Samochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:

Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4
    Co w tym nowego? Otóż Silnik ze sprzęgłem jest naturalnie z przodu, lecz skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym (dyferencjał) jest z tyłu.

    Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).

    Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.

    Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:

    Starsze modele:

    Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZ
    DAF (wszystkie modele osobowe)
    Ferrari 275
    Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona Spyder
    Lancia Aurelia
    Lancia Flaminia
    Mercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)
    Pontiac Tempest
    Porsche 924, 944, 928, 968
    Škoda Popular
    Volvo 340/360

    Pojazdy współczesne

    Alfa Romeo 8C Competizione
    Aston Martin V8 Vantage i DB 9
    Cadillac XLR
    Chevrolet Corvette (od C5)
    Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, California
    Maserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i Spyder
    Mercedes-Benz SLS AMG
    Panoz Esperante GTR-1
    Plymouth Prowler
    Lexus LFA

    Samochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:

    Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
    Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
    Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4
    10 września 2013, 11:20 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Wnetrze Jaguara CX-75 –
    7 września 2013, 10:32 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi 75 –
    7 września 2013, 17:53 przez Czary (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)