Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 74 takie materiały
    Top Fuel Dragster – Demony prędkości, najszybsze maszyny na świecie. Jestem wielkim fanem aut japońskich i driftu, ale do tych potworów też mam należny im szacunek.
Top Fuel Dragster jest napędzany paliwem wyścigowym dającym najwyższą moc - mieszanka 90% nitrometanu i 10%  metanolu - stąd nazwa tej klasy dragsterów.
Silnik takiego monstrum, to najczęściej V8 o pojemności 8,2 litra (najczęściej, ponieważ ta klasa ma ograniczenie pojemności skokowej do 500 cali sześciennych, czyli dokładnie 8194 cm sześciennych, aczkolwiek, nie spotkałem się z innymi silnikami, niż V8 8,2L). Oczywiście w celu uzyskania jak największej mocy silnik jest doładowany kompresorem (nie używają turbosprężarek, ponieważ z kompresora są w stanie uzyskać dużo więcej mocy). Blok silnika, wał korbowy, rozrząd, i inne elementy są wykonane z materiałów najwyższej jakości, wytrzymałości, odporności na temperaturę, oraz najmniejszej wagi, dzięki czemu cały silnik waży zaledwie 225 kg. Na przykład wałki rozrządu są wykonane ze stali węglowej 8620, czyli lekkiej i odpornej na ekstremalne warunki. Silnik taki kręci się na dość wysokie obroty: od 8500 do nawet 10000 na minutę.
Czas na parę słów o głównym źródle mocy takiego dragstera, czyli kompresorze. Może na wszelki wypadek przypomnę, ze koło kompresora jest napędzane za pomocą obrotów wału korbowego, przez co - w przeciwieństwie do turbosprężarek - kompresor zawsze zabiera trochę mocy silnika (im wyższe obroty, tym więcej). W celu uzyskania jak najwyższego ciśnienia doładowania kompresor jest tak zaprojektowany, że kręci się z prędkością większą, niż wał korbowy. Najwyższe osiągane ciśnienie doładowania w silnikach tych dragsterów, to aż od 3,8 do 4,5 bara, ale wiadomo, że można nawet uzyskać ponad 5 barów. Kompresor jest tak duży i kręci się z taką prędkością, że silnik traci aż 900 km mocy, żeby go napędzać, przy najwyższym ciśnieniu doładowania.
Moc tych silników, to nie setki, lecz tysiące koni mechanicznych. Najczęściej w zakresie od 8000 do 9500 koni. Są też bestie, które przekraczają 10000 koni mechanicznych.
Wszystko to napędza maszynę, która w 0,53 sekundy rozpędza się od 0 do 100 km/h. Pewnie wielu z was myśli, że opowiadam teraz pierdoły, ale to prawda. Robi 1/4 mili w czasie poniżej 5 sekund i przy niewyobrażalnej prędkości równej połowie prędkości dźwięku - ponad 500 km/h! Na kierowcę Top Fuel Dragstera działają przeciążenia rzędu 4G (dla porównania na pilotów myśliwców maksymalnie przy starcie około 3G)
    Demony prędkości, najszybsze maszyny na świecie. Jestem wielkim fanem aut japońskich i driftu, ale do tych potworów też mam należny im szacunek.
    Top Fuel Dragster jest napędzany paliwem wyścigowym dającym najwyższą moc - mieszanka 90% nitrometanu i 10% metanolu - stąd nazwa tej klasy dragsterów.
    Silnik takiego monstrum, to najczęściej V8 o pojemności 8,2 litra (najczęściej, ponieważ ta klasa ma ograniczenie pojemności skokowej do 500 cali sześciennych, czyli dokładnie 8194 cm sześciennych, aczkolwiek, nie spotkałem się z innymi silnikami, niż V8 8,2L). Oczywiście w celu uzyskania jak największej mocy silnik jest doładowany kompresorem (nie używają turbosprężarek, ponieważ z kompresora są w stanie uzyskać dużo więcej mocy). Blok silnika, wał korbowy, rozrząd, i inne elementy są wykonane z materiałów najwyższej jakości, wytrzymałości, odporności na temperaturę, oraz najmniejszej wagi, dzięki czemu cały silnik waży zaledwie 225 kg. Na przykład wałki rozrządu są wykonane ze stali węglowej 8620, czyli lekkiej i odpornej na ekstremalne warunki. Silnik taki kręci się na dość wysokie obroty: od 8500 do nawet 10000 na minutę.
    Czas na parę słów o głównym źródle mocy takiego dragstera, czyli kompresorze. Może na wszelki wypadek przypomnę, ze koło kompresora jest napędzane za pomocą obrotów wału korbowego, przez co - w przeciwieństwie do turbosprężarek - kompresor zawsze zabiera trochę mocy silnika (im wyższe obroty, tym więcej). W celu uzyskania jak najwyższego ciśnienia doładowania kompresor jest tak zaprojektowany, że kręci się z prędkością większą, niż wał korbowy. Najwyższe osiągane ciśnienie doładowania w silnikach tych dragsterów, to aż od 3,8 do 4,5 bara, ale wiadomo, że można nawet uzyskać ponad 5 barów. Kompresor jest tak duży i kręci się z taką prędkością, że silnik traci aż 900 km mocy, żeby go napędzać, przy najwyższym ciśnieniu doładowania.
    Moc tych silników, to nie setki, lecz tysiące koni mechanicznych. Najczęściej w zakresie od 8000 do 9500 koni. Są też bestie, które przekraczają 10000 koni mechanicznych.
    Wszystko to napędza maszynę, która w 0,53 sekundy rozpędza się od 0 do 100 km/h. Pewnie wielu z was myśli, że opowiadam teraz pierdoły, ale to prawda. Robi 1/4 mili w czasie poniżej 5 sekund i przy niewyobrażalnej prędkości równej połowie prędkości dźwięku - ponad 500 km/h! Na kierowcę Top Fuel Dragstera działają przeciążenia rzędu 4G (dla porównania na pilotów myśliwców maksymalnie przy starcie około 3G)
    STO LAT – Jeremy Clarkson obchodzi dziś 53 urodziny
    Jeremy Clarkson obchodzi dziś 53 urodziny
    11 kwietnia 2013, 14:25 przez FAZZY (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    CT230r – Przedstawiam Państwu CT230r jest to przerobione Mitsubishi przez firmę HKS zaangażowali się w ten projekt z całych sił a cel by tylko jeden pobijać czasy torów pierwszym i do tej pory nieprzełamanym wyczynem było pobicie czasu na torze Tsukuba (znany graczom przedewszystkim Grand Tourismo 5) 53"673 porównajcie do swoich grze piorunujący czas jeżeli chodzi o osiągi to o ile się nie mylę ma 580 km wyciągniętych z silnika seryjnego od EVO VII.
    Przedstawiam Państwu CT230r jest to przerobione Mitsubishi przez firmę HKS zaangażowali się w ten projekt z całych sił a cel by tylko jeden pobijać czasy torów pierwszym i do tej pory nieprzełamanym wyczynem było pobicie czasu na torze Tsukuba (znany graczom przedewszystkim Grand Tourismo 5) 53"673 porównajcie do swoich grze piorunujący czas jeżeli chodzi o osiągi to o ile się nie mylę ma 580 km wyciągniętych z silnika seryjnego od EVO VII.
    13 maja 2012, 1:37 przez Kalor (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Samochód przełomowy, choć nieznany. – Cadillac Type 53. Wyprodukowany w roku 1916. Nieznany fanom motoryzacji, a szkoda. Ten samochód był autem przełomowym. Gdyby nie ten samochód to nie wiadomo, jak dziś wyglądało by miejsce pracy kierowcy. To w nim zastosowano po raz pierwszy stacyjkę, sprzęgło  po lewej, hamulec pośrodku, gaz po prawej. Ręczny pomiędzy fotelami, a dźwignię zmiany biegów pośrodku obok konsoli. To był prekursor. I o mały włos przeszło by to bez echa, ale... Austin wykupił licencję i dzięki modelowi 7 sprawił, że te rozwiązania się przyjęły. A na kontynencie BMW w modelu Dixi 3/15 DA-1 skopiowało Austina (w sensie było robione na licencji Austin 7). A potem zaczęli tak zaczęli robić wszyscy. Podziękujmy Amerykanom, że zrobili coś takiego!
Jeszcze dane techniczne:
Rok produkcji: 1916
Napęd - na tylne koła
Silnik - V8
Pojemność: 5146 ccm
Moc: 77 KM (56.672 KW) @ 2600 RPM
Moment obrotowy: 244 NM @ 2200 RPM
Skrzynia biegów: manualna 3 biegowa (opcjonalnie 4 biegowa)
Prędkość maksymalna: 105 km/h
Liczba wyprodukowanych aut: 18,004 (dla porównania wyprodukowano 290 000 Austin 7 oraz 25 000 egzemplarzy BMW Dixi 3/15 DA-1).
    Cadillac Type 53. Wyprodukowany w roku 1916. Nieznany fanom motoryzacji, a szkoda. Ten samochód był autem przełomowym. Gdyby nie ten samochód to nie wiadomo, jak dziś wyglądało by miejsce pracy kierowcy. To w nim zastosowano po raz pierwszy stacyjkę, sprzęgło po lewej, hamulec pośrodku, gaz po prawej. Ręczny pomiędzy fotelami, a dźwignię zmiany biegów pośrodku obok konsoli. To był prekursor. I o mały włos przeszło by to bez echa, ale... Austin wykupił licencję i dzięki modelowi 7 sprawił, że te rozwiązania się przyjęły. A na kontynencie BMW w modelu Dixi 3/15 DA-1 skopiowało Austina (w sensie było robione na licencji Austin 7). A potem zaczęli tak zaczęli robić wszyscy. Podziękujmy Amerykanom, że zrobili coś takiego!
    Jeszcze dane techniczne:
    Rok produkcji: 1916
    Napęd - na tylne koła
    Silnik - V8
    Pojemność: 5146 ccm
    Moc: 77 KM (56.672 KW) @ 2600 RPM
    Moment obrotowy: 244 NM @ 2200 RPM
    Skrzynia biegów: manualna 3 biegowa (opcjonalnie 4 biegowa)
    Prędkość maksymalna: 105 km/h
    Liczba wyprodukowanych aut: 18,004 (dla porównania wyprodukowano 290 000 Austin 7 oraz 25 000 egzemplarzy BMW Dixi 3/15 DA-1).
    9 listopada 2011, 1:56 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj