Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 72 takie materiały
    Polonez, ciekawe wersje – Starsi motokillerzy może pamiętają, a może i młodsi też. Mało jest mi to znane, dlatego udaje się z tym do Was! Zacznę od pytania, czy to w ogóle kiedyś istniało i jeździło? Prawda czy mit? O ilu z tych modeli słyszeliście? Dla ułatwienia ponumerowałem obrazki, oto nr. oraz oznaczenia:
1-4x4; 2-activa; 3-ambulance; 4-analog; 5-pick-up; 6-stratopolonez; 7-kemping; 8-limuzyna; 9-pick-up 3osiowy; 10-wer. ze światłami od peugeota 405; 11-sedan.

O niektórych wiedziałem, niektóre widziałem. A wy co znaliście i o których wiedzieliście? Odpowiedzi w komentarzu
Kto chce więcej wiedzieć, link w źródle.

PS
Z góry przepraszam za to wykonanie, inaczej nie potrafiłem
    Starsi motokillerzy może pamiętają, a może i młodsi też. Mało jest mi to znane, dlatego udaje się z tym do Was! Zacznę od pytania, czy to w ogóle kiedyś istniało i jeździło? Prawda czy mit? O ilu z tych modeli słyszeliście? Dla ułatwienia ponumerowałem obrazki, oto nr. oraz oznaczenia:
    1-4x4; 2-activa; 3-ambulance; 4-analog; 5-pick-up; 6-stratopolonez; 7-kemping; 8-limuzyna; 9-pick-up 3osiowy; 10-wer. ze światłami od peugeota 405; 11-sedan.

    O niektórych wiedziałem, niektóre widziałem. A wy co znaliście i o których wiedzieliście? Odpowiedzi w komentarzu
    Kto chce więcej wiedzieć, link w źródle.

    PS
    Z góry przepraszam za to wykonanie, inaczej nie potrafiłem
    Leopard 6 liter roadster – Jako fan motoryzacji Polskiej i Szwedzkiej nie mogłem zapomnieć o samochodzie szwedzkiego właściciela produkowanego w Polsce w Mielcu. Przed Państwem Leopard 6 liter roadster. Jak sama nazwa mówi samochód ma Silnik V8 6.0 i osiąga moc 405 KM.
    Jako fan motoryzacji Polskiej i Szwedzkiej nie mogłem zapomnieć o samochodzie szwedzkiego właściciela produkowanego w Polsce w Mielcu. Przed Państwem Leopard 6 liter roadster. Jak sama nazwa mówi samochód ma Silnik V8 6.0 i osiąga moc 405 KM.
    31 sierpnia 2013, 22:27 przez kilian999 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Leopard 6 Litre Roadster – Roadster produkowany w Polsce.
Silnik V8 6,0 l 405 KM
 Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie) Przyspieszenie 0-100km/h: 4,0 s
    Roadster produkowany w Polsce.
    Silnik V8 6,0 l 405 KM
    Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie) Przyspieszenie 0-100km/h: 4,0 s
    15 czerwca 2013, 10:55 przez SAdam96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Leopard 6-Litre Aluminium Roadster – Leopard – samochód sportowy produkowany w Mielcu przez firmę Leopard Automobile. Samochód został zaprojektowany w Polsce przez Zbysława Szwaja i Maksymiliana Szwaja, tu jest produkowany (wyjątek stanowi silnik pochodzący z Corvetty). Samochód produkowany jest ręcznie. Debiut miał miejsce w kwietniu 2005 roku w Paryżu. Leopard oparty jest na aluminiowej konstrukcji, dzięki temu jest lekki i ma świetne osiągi. Leopard ma silnik V8 o mocy 405 KM i o momencie obrotowym 542 Nm przy 4400 obr./min z 6 biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje 4 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie i wynosi 250 km/h.
    Leopard – samochód sportowy produkowany w Mielcu przez firmę Leopard Automobile. Samochód został zaprojektowany w Polsce przez Zbysława Szwaja i Maksymiliana Szwaja, tu jest produkowany (wyjątek stanowi silnik pochodzący z Corvetty). Samochód produkowany jest ręcznie. Debiut miał miejsce w kwietniu 2005 roku w Paryżu. Leopard oparty jest na aluminiowej konstrukcji, dzięki temu jest lekki i ma świetne osiągi. Leopard ma silnik V8 o mocy 405 KM i o momencie obrotowym 542 Nm przy 4400 obr./min z 6 biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje 4 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie i wynosi 250 km/h.
    21 kwietnia 2013, 0:06 przez kinguniomaciunio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Peugeot 405 –
    19 kwietnia 2013, 22:56 przez mepsfiu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Turbosprężarka o zmiennej geometrii. – Jak pewnie wiecie wadą turbosprężarek jest występowanie efektu turbodziury czyli niewystarczającego ciśnienia doładowania względem aktualnych obrotów silnika. Na szczęście i tutaj inżynierowie przyszli z pomocą. Zmodernizowali konstrukcję turbiny nadając jej nazwę VGT - Variable Geometry Turbocharger (turbosprężarka o zmiennej geometrii). Nazwa może pomóc zrozumieć o co mniej więcej chodzi. Chodzi o zmienną geometrię łopatek które nakierowują spaliny na wirnik turbiny (części napędzającej) aby w danym momencie jak najefektywniej je wykorzystywała. Obroty sprężarki stają się bardziej niezależne od obrotów silnika przez co efekt turbodziury jest niemal całkowicie niwelowany. 

Przekrój turbosprężarki VGT przedstawiono na rysunku. Rolę kierownic strumienia spalin pełnią ruchome łopatki, a ich kąt nachylenia zmienia się poprzez kątowy obrót ruchomego pierścienia, na którym są osadzone łopatki. Spaliny dostają się kanałem (1) na łopatki turbiny. Podciśnienie w kolektorze ssącym (wytwarzane przez sprężarkę) działa na membranę siłownika¹ (9). Poprzez cięgno (4) zostaje obrócony pierścień sterujący (6), który zmienia kąt ustawienia łopatek (8) kierujących strugę spalin na turbinę (2). Położenie łopatek kierujących jest zależne od ciśnienia doładowania. Podczas pracy silnika z małą prędkością obrotową, łopatki zostają ustawione w położeniu zmniejszającym przekrój przepływu powietrza, które płynąc prędzej rozpędza turbinę do większej prędkości (rys. 1a i 2b). Dzięki temu silnik osiąga większą moc już w dolnym zakresie jego prędkości obrotowej. Gdy silnik pracuje z dużą prędkością obrotową, ciśnienie doładowania nie może być przekroczone i dlatego łopatki zostają ustawione w położeniu zwiększającym średnicę przekroju (rys. 1b i 2a). Przekrój przepływu jest na tyle zwiększony, aby przepływające powietrze napędzało koło turbiny tylko do wymaganej prędkości. 

Istnieją również turbosprężarki VGT, w których zamiast regulowanych łopatek kierownicy stosuje się pierścień przesuwny, przysłaniający wlot spalin na łopatki kierownicy.

Pierwsze próby ze sprężarką VGT podjęła Honda w 1980 r. w modelu Legend Wing Turbo. Jednak pierwszym samochodem wyposażonym w turbosprężarkę VNT-25 Garret i skierowanym w 1989 r. do produkcji seryjnej (powstało tylko 500 egzemplarzy) był Shelby CSX-VNT z silnikiem 2.2L Chryslera. W Europie turbosprężarka o zmiennej geometrii pojawiła się po raz pierwszy w 1992 r. w modelu Peugeot 405 T16 z silnikiem 2.0 16V, który został wypuszczony w liczbie 1046 egzemplarzy. Swoją popularność turbosprężarki VTG zawdzięczają silnikom TDI koncernu VW, gdzie zaczęto je stosować od 1996 r. Chociaż technologia VTG jest już powszechnie stosowana w silnikach wysokoprężnych, to była ignorowana w silnikach benzynowych. Wynikało to z tego, że spaliny silników benzynowych mogą osiągnąć temperatury do 950°C w porównaniu do 700-800°C panujących w silnikach Diesla. A to sprawiało trudności w doborze materiałów na łopatki turbiny i w zachowaniu odpowiednich tolerancji, zwłaszcza w odniesieniu do ruchomych elementów. Konstruktorom udało się uporać z tym problemem dopiero w 2006 r. w silniku Porsche 911 (997) Turbo, dzięki metodom obliczeniowym i materiałom przejętym z lotnictwa. Dokładny skład tych ostatnich pozostaje tajemnicą firmy, wiadomo jednak, że na łopatki kierownicy użyto m.in. odpornego na wysokie temperatury stopu niklu.

Ponadto, z uwagi na większą ilość ruchomych elementów, turbosprężarki te są bardziej wrażliwe na zanieczyszczony(stary) olej a przy okazji remontu/wymiany bardziej kosztowne.

¹ - w nowszych układach stosuje się silniki krokowe sterowane komputerem co daje większą precyzję w regulacji obrotów turbo. Przykład na obrazku gdzie widać turbinę zastosowaną w silniku Audi 3.0 V6 TDI.
    Jak pewnie wiecie wadą turbosprężarek jest występowanie efektu turbodziury czyli niewystarczającego ciśnienia doładowania względem aktualnych obrotów silnika. Na szczęście i tutaj inżynierowie przyszli z pomocą. Zmodernizowali konstrukcję turbiny nadając jej nazwę VGT - Variable Geometry Turbocharger (turbosprężarka o zmiennej geometrii). Nazwa może pomóc zrozumieć o co mniej więcej chodzi. Chodzi o zmienną geometrię łopatek które nakierowują spaliny na wirnik turbiny (części napędzającej) aby w danym momencie jak najefektywniej je wykorzystywała. Obroty sprężarki stają się bardziej niezależne od obrotów silnika przez co efekt turbodziury jest niemal całkowicie niwelowany.

    Przekrój turbosprężarki VGT przedstawiono na rysunku. Rolę kierownic strumienia spalin pełnią ruchome łopatki, a ich kąt nachylenia zmienia się poprzez kątowy obrót ruchomego pierścienia, na którym są osadzone łopatki. Spaliny dostają się kanałem (1) na łopatki turbiny. Podciśnienie w kolektorze ssącym (wytwarzane przez sprężarkę) działa na membranę siłownika¹ (9). Poprzez cięgno (4) zostaje obrócony pierścień sterujący (6), który zmienia kąt ustawienia łopatek (8) kierujących strugę spalin na turbinę (2). Położenie łopatek kierujących jest zależne od ciśnienia doładowania. Podczas pracy silnika z małą prędkością obrotową, łopatki zostają ustawione w położeniu zmniejszającym przekrój przepływu powietrza, które płynąc prędzej rozpędza turbinę do większej prędkości (rys. 1a i 2b). Dzięki temu silnik osiąga większą moc już w dolnym zakresie jego prędkości obrotowej. Gdy silnik pracuje z dużą prędkością obrotową, ciśnienie doładowania nie może być przekroczone i dlatego łopatki zostają ustawione w położeniu zwiększającym średnicę przekroju (rys. 1b i 2a). Przekrój przepływu jest na tyle zwiększony, aby przepływające powietrze napędzało koło turbiny tylko do wymaganej prędkości.

    Istnieją również turbosprężarki VGT, w których zamiast regulowanych łopatek kierownicy stosuje się pierścień przesuwny, przysłaniający wlot spalin na łopatki kierownicy.

    Pierwsze próby ze sprężarką VGT podjęła Honda w 1980 r. w modelu Legend Wing Turbo. Jednak pierwszym samochodem wyposażonym w turbosprężarkę VNT-25 Garret i skierowanym w 1989 r. do produkcji seryjnej (powstało tylko 500 egzemplarzy) był Shelby CSX-VNT z silnikiem 2.2L Chryslera. W Europie turbosprężarka o zmiennej geometrii pojawiła się po raz pierwszy w 1992 r. w modelu Peugeot 405 T16 z silnikiem 2.0 16V, który został wypuszczony w liczbie 1046 egzemplarzy. Swoją popularność turbosprężarki VTG zawdzięczają silnikom TDI koncernu VW, gdzie zaczęto je stosować od 1996 r. Chociaż technologia VTG jest już powszechnie stosowana w silnikach wysokoprężnych, to była ignorowana w silnikach benzynowych. Wynikało to z tego, że spaliny silników benzynowych mogą osiągnąć temperatury do 950°C w porównaniu do 700-800°C panujących w silnikach Diesla. A to sprawiało trudności w doborze materiałów na łopatki turbiny i w zachowaniu odpowiednich tolerancji, zwłaszcza w odniesieniu do ruchomych elementów. Konstruktorom udało się uporać z tym problemem dopiero w 2006 r. w silniku Porsche 911 (997) Turbo, dzięki metodom obliczeniowym i materiałom przejętym z lotnictwa. Dokładny skład tych ostatnich pozostaje tajemnicą firmy, wiadomo jednak, że na łopatki kierownicy użyto m.in. odpornego na wysokie temperatury stopu niklu.

    Ponadto, z uwagi na większą ilość ruchomych elementów, turbosprężarki te są bardziej wrażliwe na zanieczyszczony(stary) olej a przy okazji remontu/wymiany bardziej kosztowne.

    ¹ - w nowszych układach stosuje się silniki krokowe sterowane komputerem co daje większą precyzję w regulacji obrotów turbo. Przykład na obrazku gdzie widać turbinę zastosowaną w silniku Audi 3.0 V6 TDI.
    3 kwietnia 2013, 13:51 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Peugeot 405 MI16 WLEPKA – 2.0 154 km.Niestety przez wielu niedoceniony
    2.0 154 km.Niestety przez wielu niedoceniony
    22 lutego 2013, 16:12 przez Kaspero (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Bracia Peugeot – Oto moje dwa Peugeot-y, przygoda z Francuska marką rozpoczęła się od modelu 405, po 3 latach bezawaryjnej jazdy przeskok na 406
    Oto moje dwa Peugeot-y, przygoda z Francuska marką rozpoczęła się od modelu 405, po 3 latach bezawaryjnej jazdy przeskok na 406
    13 lutego 2013, 10:54 przez damiano406 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    8 stycznia 2013, 11:30 przez Meyer86 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 405  Rost i seria –
    23 grudnia 2012, 16:34 przez Marianich0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj