Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 196 takich materiałów
    Porsche Carrera GT – Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007. Pojazd zaprezentowano po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5.5 l i mocy 567 KM. Bolid osiągał prędkość 354 km/h i rozpędzał się do 100 km/h w 3,8 s. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM osiąganych. Samochód osiąga prędkość maksymalną 330 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwa 3,9 sekundy. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 sztuk tego modelu, z czego 604 eksportowano do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007. Pojazd zaprezentowano po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5.5 l i mocy 567 KM. Bolid osiągał prędkość 354 km/h i rozpędzał się do 100 km/h w 3,8 s. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM osiąganych. Samochód osiąga prędkość maksymalną 330 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwa 3,9 sekundy. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 sztuk tego modelu, z czego 604 eksportowano do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    5 kwietnia 2022, 20:39 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati Bora – Supersamochód produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1971-1978. Bora to pierwsze w historii Maserati 2-osobowe coupe z centralnym silnikiem, jego nazwa nawiązuje rodzaju wiatry wiejącego znad wschodniego wybrzeża Adriatyku. Prototyp zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro był gotowy latem 1969, natomiast wersja produkcyjna została zaprezentowana w 1971 na salonie samochodowym w Genewie, a pierwsze auta trafiły do klientów przed końcem roku. Podwozie samonośne połączono z ramą pomocniczą wspierającą silnik i skrzynie biegów. Zawieszenie było w pełni niezależne. Szeroko wykorzystywano hydraulikę Citroena: wentylowane hamulce, sprzęgło, wspomaganie kierownicy, regulacja kolumny kierowniczej oraz fotela, podnoszone światła. Początkowo samochód napędzany był silnikiem V8 o pojemności 4,7 l, który wytwarzał moc 310 KM. Od 1974 pojemności silników wynosiła 4,9 l. Samochody z tym silnikiem sprzedawane na rynku amerykańskim miały moc 300 KM, a sprzedawane na rynku europejskim miały moc 330 KM. Prędkość maksymalna osiągana przez Borę to 280 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmowało 6,5 sekundy.
    Supersamochód produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1971-1978. Bora to pierwsze w historii Maserati 2-osobowe coupe z centralnym silnikiem, jego nazwa nawiązuje rodzaju wiatry wiejącego znad wschodniego wybrzeża Adriatyku. Prototyp zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro był gotowy latem 1969, natomiast wersja produkcyjna została zaprezentowana w 1971 na salonie samochodowym w Genewie, a pierwsze auta trafiły do klientów przed końcem roku. Podwozie samonośne połączono z ramą pomocniczą wspierającą silnik i skrzynie biegów. Zawieszenie było w pełni niezależne. Szeroko wykorzystywano hydraulikę Citroena: wentylowane hamulce, sprzęgło, wspomaganie kierownicy, regulacja kolumny kierowniczej oraz fotela, podnoszone światła. Początkowo samochód napędzany był silnikiem V8 o pojemności 4,7 l, który wytwarzał moc 310 KM. Od 1974 pojemności silników wynosiła 4,9 l. Samochody z tym silnikiem sprzedawane na rynku amerykańskim miały moc 300 KM, a sprzedawane na rynku europejskim miały moc 330 KM. Prędkość maksymalna osiągana przez Borę to 280 km/h, a osiągnięcie 100 km/h zajmowało 6,5 sekundy.
    Maserati MC12 – Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.
    Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.
    1 stycznia 2022, 20:21 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj