Szukaj
Znalazłem 143 takie materiały
Cadillac Allanté
Alfa Romeo Spider Duetto
Austin 1800
Bentley Azure
Ferrari F40 jako naczelny projektant
Ferrari 328
Ferrari 360
Ferrari P4/5
Fiat 124 Sport Spider
Fiat Coupe
Fiat Dino
Lancia Thema SW
Maserati Quattroporte
Morris 1100
Peugeot 306
Peugeot 504 Coupé/Cabrio
I wiele innych świetnych aut
Gdy zobaczyłem pierwszy z oglądanych egzemplarzy (którego zakup z kilku powodów nie wchodził w grę) to już wiedziałem ze musi to być 850. Jest to bardzo rzadki samochód, więc gdy już zapadła decyzja o zakupie i zacząłem poszukiwania , to zanim natrafiłem na prezentowany egzpemplarz, musiało upłynąć trochę trochę czasu. Moja wersja to pierwsza seria 850i z silnikiem M70 czyli 5 litrów. Układ cylindrów V12, Ilość zaworów 24, Pojemność 4988 cm3, Moc 300 KM przy 5200 obr./min.,
Maksymalny moment obr. 450 Nm przy 4100 obr./min Warto wspomnieć że względem seryjnego egzemplarza, pojawiło się w nim kilka delikatnych modyfikacji...
Pojawiła się dokładka przedniego zderzaka od wersjii CSI, zawieszenie K.A.W 55/30 (najniższe do tego modelu, wcześniej miałem Eibach 25/30 ale było to dla mnie zdecydowanie za mało), amortyzatory Bilstein b6, koła trzy częściowe skręcane OZ Futura, początkowo o rozmiarach 8,5 x 18 i 10x18.
Postanowiłem je maksymalnie poszerzyć i po dokupieniu rantów i skręceniu jest 9,5 x 18(225/40) i 11,5 x 18 (265/35). Modyfikacje w silniku to stożki K&N (tylko i wyłącznie dla poprawy dźwięku).
Pozostałe zmiany to światła ksenonowe (w sumie 8 przetwornic, mijania, halogeny, dwa razy długie, w postojówkach diody led o tym samym kolorze).
Wnętrze samochodu również różni się za sprawą sprzętu multimedialnego. Zgadza się, jest to komputer mini itx, który został zamontowany w bagażniku
# Procesor P4 2,5
# 512 ramu
# HDD 60 GB
# DVD RW
# Monitor 7" dotykowy
# na usb
# GPS
# Wifi
# Tuner TV+Fm
# Bluetooth +Dodatkowy port w tunelu środkowym Na pokładzie:
# Win DT09
# AutoMapa
# Centrafuse
# InCarTerminal
# RoadRanner
... oraz wiele innych przydatnych w PC-cie programów plus 12 głośników, wzmacniacz, kondensator, aktyw. tuba itd. Monitor został zamontowany w miejsce OBC i radia, w związku z czym OBC został przeniesiony do srodkowego tunelu i pięknie zabudowany.
~Goryl
Historia marki BMW sięga roku 1916. W niemieckim mieście Monachium rozpoczęła swą działalność Bayerische Flugzeugwerke AG (tłum. Bawarskie Zakłady lotnicze). W początkach swego istnienia firma skierowana była na przemysł lotniczy. Produkowano lekkie samoloty treningowe i zwiadowcze oraz silniki do samolotów.
Od początku istnienia firmy za logo przyjęto niebiesko-białą szachownicę symbolizujące śmigło samolotu w ruchu. Do dziś logo to pozostało w niemal niezmienionej formie. W czasie I wojny światowej BMW poprzez wojskowe nastawienie polityczno-gospodarcze BMW otrzymywało duże wsparcie państwa. W tym czasie do niemieckich zakładów dołączyło wielu wyspecjalizowanych fachowców także ufundowano budowę nowych hal produkcyjnych.
Po wojnie firma straciła rynek zbytu na silniki lotnicze i próbując odnaleźć się w nowej rzeczywistości projektowano i sprzedawano silniki do łodzi, motorów, samochodów i ciężarówek. W 1923r. rozpoczęto produkcję motocykli. Pierwszy wyprodukowany motocykl R32 okazał się sukcesem i zapewnił firmie długotrwały i stabilny napływ zysków. BMW dzięki lukratywnej umowie z Rosją kontynuowało produkcję silników lotniczych i dynamicznie rozwijało gałąź produkującą motocykle.
W 1927 r. BMW przejęło Fahrzeugfabrik Eisenach A.G. - firmę motoryzacyjną produkującą popularne wówczas samochody Dixi. Od tego roku BMW stało się producentem samochodów osobowych. Początkowo kontynuowano produkcję modelu Dixi, by po dwóch latach pokazać światu model z logo BMW. Był to BMW 3/15 PS DA2 produkowany na licencji angielskiego Austina. Natomiast pierwszym, w pełni samodzielnym modelem był BMW 303. W 1933 roku zaprezentowano model BMW 328. Był to sportowy roadster o nowoczesnej sylwetce. Samochód nie tylko podobał się licznym klientom, ale odnosił również wiele sukcesów w sportach wyścigowych. Dzięki temu modelowi BMW zyskało opinię firmy produkującej samochody sportowe. Opinia ta jest żywa do dziś. Okres Drugiej Wojny Światowej to dla BMW utrata autonomiczności firmy w podejmowaniu samodzielnych decyzji.
Pomimo sprzeciwów zarządu firmy BMW po raz kolejny przeniosło niemal całe swe moce produkcyjne na cele wojenne. W tym okresie produkowano słynne motocykle R12 i R75 z doczepianymi koszami, silniki wirnikowe, odrzutowe i rakietowe, a także po jazd wojskowy BMW 325. Jednakże czasy wojenne to dla BMW okres ogromnych zysków finansowych wynikających z wielkich zamówień rządowych.
Aby pokryć zamówienia w zakładach BMW w ramach robót przymusowych pracowało 40-50% obcokrajowców. Mieli oni zazwyczaj status więźnia i zakwaterowani byli w Obozie Zewnętrznym Allach, znanego jako Obóz koncentracyjnego Dachau. Po wojnie po raz kolejny BMW przeżywało duże trudności reorganizacyjne. Produkowano głównie części zamienne i maszyny rolnicze. Dopiero w 1954r. zbudowano pierwszy po wojenny samochód – BMW 501, a w roku 1962r. długo oczekiwany model klasy średniej BMW 1500. Obecnie do BMW należą marki Rollsy-Royce, Bentley oraz Mini. Obecnie produkowana jest szeroka gama samochodów i motocykli.
Firma kojarzona jest jako producent luksusowy, a jego produkty należą do klasy wyższej. Na rynku polskim sprzedawane są niemal wszystkie modele BMW. Osobowe począwszy od najmniejszej serii 1 aż po limuzynę serii 7, roadstery Z3 i Z7, SUV’y X3, X5 i X5, a także sportowe M3, M5 i M6.