Szukaj
Znalazłem 38 takich materiałów
No to przechodzimy do bebechów. Pod maską kręci się silnik z BMW M3 E46 - R6 o pojemności 3.2 litrów. Został poddany licznym modyfikacjom, praktycznie, to wszystkie części zostały albo zmodyfikowane, albo wymienione na lepsze. Nowe tłoki, cały rozrząd, kolektory dolotowe i wydechowe. Silnik jest turbodoładowany "ślimakiem" PTE 7654 z intercoolerem. Turbo ma 60 mm wastegate, oraz 75 mm zawór upustowy ciśnienia z turbiny (blow off). Aktualnie turbina wystrojona na zaledwie 2 bary, ale daje odpowiedni przyrost mocy, która jest dość imponująca, jak na tak małe ciśnienie doładowania. Paliwo do cylindrów wtryskują wtryskiwacze BOSCH o pojemności aż 1680 cm sześciennych, zasilane 2 pompami paliwowymi. Pracą silnika steruje komputer Electromotive TEC GT ECU.
No to teraz imponujące liczby, które wam wcześniej obiecywałem - moc to równo 1000 koni, a moment obrotowy wynosi 915 niutonometrów.
To teraz trochę o zespole napędowym. Skrzynia biegów pochodzi od BMW serii 5 E39, a dyferencjał z BMW E23 745i. Sprzęgło 3-tarczowe. Wał napędowy produkcji firmy, która jest w nazwie tego materiału i jednocześnie zajmowała się tym rekinem - JAAS.
Parę słów o zawieszeniu. Amortyzatory, to coilovery z BMW E30 na sprężynach z BMW E34 M5 (z przodu).
Za hamowanie odpowiadają hamulce również z BMW E34 M5.
Dużo zmian zaszło we wnętrzu, jak to bywa w autach do sportu - fotele kubełkowe Sparco z 6 punktowymi pasami bezpieczeństwa, kierownica Sabelt, wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju, oraz temperatury wody i ciśnienia doładowania, hydrauliczny hamulec ręczny, oraz pedały zamontowanie od podłogi (a nie z góry).
Całość prezentuje się wyśmienicie. Jak na auto zrobione do sportu, o licznych modyfikacjach silnika gwarantujących 1000 galopujących koni mechanicznych, BMW wygląda bardzo dobrze. Ciemno szary lakier daje autu charakteru, razem z felgami BBS RS. Przednie światła oklejone żółtą folią również dobrze wyglądają. Uważam, że Szwedzi odwalili kawał dobrej roboty. Tradycyjnie dla żądnych wiedzy załączam link do artykułu w źródle obrazka
Zaprezentowany w 1971 Countach LP5000 został wybrany na następcę Miury, jednak samochodu nie wprowadzono do sprzedaży ze względu na problemy techniczne. Najpoważniejszym z nich było przegrzewanie się silnika. Modyfikacja układu chłodzącego nic nie dała, dlatego też zrezygnowano 5-litrowego silnika na rzecz mniejszego o pojemności 3,9-litra z Miury. Lecz silnik dalej miał problemy z przegrzewaniem się, więc powiększono istniejące wloty powietrza i dodano nowe za drzwiami.
Powstały dwa prototypy. Pierwszy, czerwony trafił do kierowcy testowego Lamborghini. Natomiast drugi, zielony został zaprezentowany w 1973 w Genewie i jest uznawany za pierwszy produkcyjny egzemplarz tego modelu. Obecnie samochód znajduje się w Muzeum Lamborghini. Sprzedaż Countacha LP400 zaczęła się 11 kwietnia 1974.
W przeciwieństwie do LP5000, LP400 oparty jest na stalowej ramie przestrzennej, spawanej z rurek o średnicy 4 cm. Nadwozie jest o 13 cm dłuższe i wykonano je w całości z aluminium, dzięki czemu auto waży zaledwie 1065 kg. Countach wyposażony był w unoszone światła, zamontowane za kloszami kierunkowskazów i świateł pozycyjnych. Z tyłu za komorą silnika znalazł się bagażnik o pojemności 240 l. Wnętrze było niezwykle proste, ale oczywiście wykonane w skórze. Silnik LP400 to dobrze znana 3,9-litrowa, gaźnikowa jednostka napędzająca praktycznie wszystkie Lamborghini od 1966. Wprowadzono w niej sporo zmian, dzięki czemu moc wynosiła 276 kW (375 KM). Aby uzyskać odpowiednią trakcję zastosowano dyferencjał z ograniczonym poślizgiem. LP400 osiągał prędkość max. 316 km/h co czyni z niego najszybszego seryjnego Countacha. Jednak prowadzenie pozostawiało wiele do życzenia za sprawą wąskich i wysokich opon. Auto miało również inne wady: mało miejsca w kabinie, ciężko pracująca kierownica, skrzynia biegów, sprzęgło, hałas i nieprzyjemny zapach benzyny w kabinie, jednak takie mankamenty były czymś normalnym w superautach z tamtych czasów.
Countach LP400 jest uważany za najlepszy sportowy samochód tamtych czasów, jednak nie wpłynęło na zmianę sytuacji finansowej firmy. W roku wprowadzenia samochodu do sprzedaży, Ferruccio Lamborghini sprzedał swoją fabrykę, a w 1978 firma ogłosiła bankructwo. Powstało tylko 150 sztuk tego auta, dzisiaj jest rarytasem dla kolekcjonerów.
Godny szczególnej uwagi jest prawie w ogóle nieznany fakt wyprodukowania przez firmę na indywidualne zamówienie, jeszcze w 1999 roku limitowanej (dwie sztuki) wersji Countach Bart stworzonej specjalnie dla zamożnych fanów Lamborghini z Belgii oraz z Francji.
Nazwa Countach Bart pochodzi od imienia belgijskiego stylisty (z pochodzenia Polaka), który wynegocjował z Lamborghini warunki sprzedaży dwóch ostatnich w historii egzemplarzy auta. Obecnie widok Lamborghini Countach Bart cieszy oczy mieszkańców Brukseli oraz Cannes.
Silnik i napęd:
Typ: V10, 90o, S85B50
Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 4999 cm3
Doładowanie: Dwa kompresory ASA T1-316
Moc maksymalna: 800 KM przy 7500-8000 obr./min
Moc litrowa: 160,03 KM/l (seryjny – 101,42 KM/l)
Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm przy 5000 obr./min
Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna zautomatyzowana z sekwencyjną zmianą biegów SMG
Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm, 6-tłoczkowe zaciski
Koła przednie: 9,0 x 20”
Koła tylne: 10,5 x 20”
Opony przednie: 255/35 R 20
Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:
Masa własna: 1785 kg
Stosunek masy do mocy: 2,23 kg/KM (seryjny – 3,52 kg/KM)
Długość: 4871 mm
Szerokość: 1855 mm
Rozstaw osi: 2781 mm
Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h: Poniżej 4,35 s
Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,50 s
Przyspieszenie 0-300 km/h: 24,90 s
Prędkość maksymalna: Ponad 370 km/h
Koszty:
Cena gotowego auta: 252 100,84 euro + podatki
Imponujące dane techniczne i ten dzwięk.
Silnik i napęd:
Typ: V10, 90o, S85B50
Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 4999 cm3
Doładowanie: Dwa kompresory ASA T1-316
Moc maksymalna: 750 KM przy 7500-8000 obr./min
Objętościowy wskaźnik mocy: 150,03 KM/l (101,42 KM/l)
Maksymalny moment obrotowy: ok. 750 Nm przy 5000 obr./min
Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna zautomatyzowana z sekwencyjną zmianą biegów SMG
Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm, 6-tłoczkowe zaciski
Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Koła przednie: 20″ Silverstone Diamond
Koła tylne: 20″ Silverstone Diamond
Opony przednie: 255/35 R 20
Opony tylne: 285/30 R 20
Masy i wymiary:
Masa własna: 1955 kg
Stosunek masy do mocy: 2,61 kg/KM (seryjny – 3,86 kg/KM)
Długość: 4855 mm
Szerokość: 1846 mm
Rozstaw osi: 2889 mm
Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,70 s
Przyspieszenie 0-300 km/h: 26,00 s
Prędkość maksymalna: 359 km/h
‹ pierwsza < 1 2 3 4
« poprzednia 1 2 3 4 następna »