Auto posiadam już rok i kupiłem ją z przebiegiem 220 tyś, który okazał się realny mimo, że ma 19 lat. Już parę lat temu chciałem mieć coś z 1.8T ze względu na dynamikę i spalanie. Była to super decyzja. Trafiła mi się niebieska A3 1.8T 150KM AGU. Nie ukrywam, że sporo w nią już włożyłem i obecnie ma 250KM i oprócz tego robi dość dużo kilometrów. W planach mam wymianę sprężyn na -40, wymianę lamp tylnych na polift, zderzaki i lotkę od S3, malowanie felg. I po zimie zakładam już zakupione hamulce 312.
Bolid F1 z 1971 roku. 312 B2 jest ewolucją 312B, ulepszono aerodynamikę, tylne skrzydło zostało umieszczone za tylną oś, zmieniono zawieszenie i 3 litrowy boxer generował 470 KM. Za kierownicą siadał Jacky Ickx, Clay Regazzoni i Mario Andretti.
Espace F1 - silnik z bolidu Williamsa 3,5 litra V10 prosto od Renault. masa 1300 kg. Moc 820 KM przy 14000 obr/min. 0 - 100 km/h w 2,9 s od 0 - 200 6s. 200 km/h! Vmax 312 km/h
W 1995 roku powstał wyjątkowy egzemplarz Renault Espace, który technologicznie bliski był... bolidowi Formuły 1. Renault Espace F1 został stworzony dla uczczenia 10. rocznicy powstania pierwszego rodzinnego Espace i jednocześnie 10-lecia Renault w Formule 1. To idealna okazja, by połączyć te dwa całkiem odmienne światy w jeden model, który przeczy logice. Źródłem napędu Espace F1 był silnik pochodzący z bolidu Williams-Renault FW15C z roku 1993. Mowa o 2,5-litrowej, 40-zaworowej jednostce V10, której moc 700 KM podniesiono na potrzeby projektu do potężnych 800 KM. Podobnie jak w bolidzie F1, tak i tu, motor zamontowany został centralnie, a siły napędowe przekazywane były, jak na wyścigowy pojazd przystało, na tylną oś, za pośrednictwem 6-stopniowej półautomatycznej skrzyni biegów. Nietrudno się domyślić, że osiągi tego supersportowego rodzinnego vana były wręcz kosmiczne. Pierwszym kierowcą, który zasiadł za jego sterami był Eric Bernard, kierowca F1. Wyniki, jakie udało mu się uzyskać, są imponujące. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwało zaledwie 2,8 sekundy, a 200 km/h od startu pojawiało się na liczniku już po 6,9 sekundy! Maksymalna prędkość sięgała natomiast 312 km/h. Podobnie imponujące było hamowanie. Potężne węglowo-ceramiczne tarcze pozwalały na rozpędzenie się od 0 do 270 km/h i następnie całkowite zatrzymanie na dystansie zaledwie 600 metrów. Osiągi bolidu Formuły 1 w rodzinnym vanie? Jak widać na przykładzie Espace F1 jest to możliwe. Szkoda, że model pozostał jedynie pokazowym prototypem, a jego następcy nie widać. W dobie szału na ekologiczne rozwiązania i ograniczania emisji spalin raczej drugiego takiego projektu już nie zobaczymy.