Szukaj
Znalazłem 77 takich materiałów
W Serbii odnaleziono oryginalny egzemplarz Poloneza, a mianowicie trzydrzwiowy kabriolet pochodzący z 1984 roku. Samochód jest napędzany silnikiem benzynowym o mocy 75 KM, któremu daleko do obecnych wygórowanych norm emisji spalin. Ten model spełnia jedynie wytyczne Euro 1. Na jego liczniku znajduje się 127 tys. km przebiegu.
Fabryka FSO zdołała wyprodukować jedynie 5 prototypowych egzemplarzy trzydrzwiowego Poloneza pozbawionego zadaszenia, gdyż nie potrafiła sprostać większemu zamówieniu. Wszystkie egzemplarze trafiły do Jugosławii.
Unikatowy model znaleziony w Serbii jest przeznaczony na sprzedaż za 999 euro, z pewnością zainteresuje się nim wielu kolekcjonerów.
tu link do pierwszego: http://motokiller.pl/74101/FIAT-127
____________________________
FIAT/SEAT 133 był kompilacją stylistyczną modeli 126, 127 i 128. Technologia wytłaczania blach (kształtki, wytłoczki, przetłoczenia itd) była wspólna z modelem 127. 133 powstał jako odpowiedź na model 126. Hiszpanie bowiem odrzucili propozycję licencyjnej produkcji tego modelu. 126 nie spełniało ówczesnych wymogów hiszpańskich kierowców. SEAT wciąż produkował model 600 oraz 850. W salonach można było kupić importowane Fiaty 500 jednak nie sprzedawały się tam dość dobrze. Decyzja ta wynikła również z tego, że SEAT nigdy nie produkował modelu 500. 126 jakkolwiek nieco większe w istocie było Fiatem 500 w nieco innej "skórce". Projekt modelu 126 jednak bardzo podobał się inżynierom SEAT-a. Podobał się również potencjalnym nabywcom. Zapadła zatem decyzja o stworzeniu własnego konceptu o stylistyce 126 jednak sporo większego (wymiary prawie jak 127). Gotowa była płyta podłogowa Fiat/SEAT 850. Sporo nowocześniejsza i lepsza od platformy 500/126 choć podobna konstrukcyjnie. Zaprojektowano zatem nowe nadwozie. Inżynierom Fiata tak się spodobał ten model, że sprzedawano to auto pod marką Fiat np. w Niemczech i Belgii. Jako Fiat 133 był też produkowany w Argentynie do 1985 roku. Tam też powstała usportowiona wersja IAVA. Miała silnik o pojemności 903 cm³ i mocy maksymalnej 50 KM, czterobiegową skrzynię biegów oraz obniżone zawieszenie i tarczowe hamulce przednie z modelu Fiat 850 Spider. Prędkość maksymalna wynosiła około 133 km/h. Fiat/SEAT 133 produkowany był również w egipskich zakładach El Nasr do 1994 roku.