I okazało się, że żadne konwencjonalnie otwierane drzwi nie pasują. Zdecydowano się na takie otwierane ku górze. Ze względu na kształt drzwi nie było mowy o otwieranych oknach. Uchylały się jedynie trójkątne szybki.
By ułatwić wsiadanie skonstruowano specjalnie łamaną kierownicę - przez to uprawiało się mniej ekwilibrystyki podczas prób zajęcia miejsca za kierownicą.
Silnik - 3-litrowy, rzędowy, sześciocylindrowy z mechanicznym bezpośrednim wtryskiem benzyny. Tak - bezpośredni wtrysk benzyny był już dostępny w latach 50. XX wieku. Moc silnika to 215 KM, max moment obrotowy to 275 Nm i te wartości pozwalały rozpędzić ważące 1293 kg auto do prędkości 217 km/h, a pierwszą setkę kierowca widział po 8,8 sekundy. Hamulce? Oczywiście bębnowe.
Samochód kosztował bajońskie 29 000 marek. Podczas gdy Mercedes W187 (odpowiednik dzisiejszego Mercedesa CL) kosztował 11 000 marek za bogato wyposażoną wersję, Mercedes W186 (odpowiednik dzisiejszej S klasy) kosztował w roku 1954 19 900 marek (z oponami) - bez opon ponad 2000 marek mniej (serio - takie mieli cenniki), za Garbusa trzeba było wyłożyć w zależności od wersji silnikowej 3950 - 4850 marek, a za kabriolet około 6 000 marek.
Samochód został uznany przez Jamesa May'a za Top Gear za pierwszy supersamochód, jaki powstał - z tym można dyskutować, niewątpliwie jest to pierwszy niemiecki supersamochód, jaki powstał po wojnie. James uzasadnił to tym, że supersamochód powinien być wyjątkowy, mieć fenomenalne osiągi, przykuwać uwagę każdego, powinien być kapryśny, każdy kilometr jazdy takim samochodem to powinna być walka o życie, a także taki samochód powinien być niewiarygodnie drogi i mieć... mizerny bagażnik. I Mercedes 300 SL taki był.
Prezentowany na zdjęciach egzemplarz doczekał się kompleksowej renowacji, którą wykonał Marc Pastorelli.
Po renowacji właściciel przejechał pojazdem około 160 km. Samochód był pokazywany na różnych wystawach, gdzie wzbudzał sensację. Samochód jest serwisowany trzy razy do roku u osobistego mechanika przypisanego tylko do tego samochodu.
Komentarze