11 lat po debiucie kultowego Suzuki GSX-R 1000 K5, który odmienił oblicze sportowych motocykli, Suzuki odkrywa karty i zapowiada zupełnie nowego supersporta - Suzuki GSX-R 1000 L7.
Jak przystało na nowy motocykl będzie to najlżejszy i najmocniejszy motocykl, jak dotychczas ukazał się w serii GSX-R.
W zupełnie nowym silniku 998 cm³ zastosowano kilka rozwiązań, które znacznie poprawiły jego osiągi. Po raz pierwszy w produkcyjnym motocyklu sportowym zastosowano innowacyjny system zmiennych faz rozrządu. Powala on na osiągnięcie optymalnych osiągów zarówno przy niskich jak i wysokich obrotach. Poprawiono kontrolę pracy zaworów i efektywność wtrysków i układu wydechowego. Wszystko to złożyło się na mocne, liniowe przyspieszenie w całym zakresie obrotów. Ostatecznie moc Suzuki GSX-R 1000 L7 ma wynosić 200 KM.
Nowy GSX-R wizualnie stał się bardziej zwarty, ostrzejszy i lżejszy. Masa motocykla na mokro wyniesie 200 kg. Wymiary i ukształtowanie mają korzystnie wpłynąć na aerodynamikę motocykla. Zupełnie nowy jest kokpit motocykla, który zawiera w sobie masę informacji. Czy nowy model nawiąże do poprzedników i zdobędzie tytuł króla superbike'ów? Tego nie bylibyśmy pewni, ale na pewno znajdzie szerokie grono entuzjastów.
Komentarze