8 faktów na temat Carrery GT.
Carrera GT jest jednym z najbardziej ekstremalnych modeli Porsche w historii. Wyróżnia się potężnymi wlotami powietrza, niską masą (1380 kg) i silnikiem V10
o pojemności 5,7 l i mocy 612 KM. Jest rzadkie, szybkie (V-max ponad 330 km/h) i ma fenomenalne osiągi (od 0-100 km/h w 3,8 s). Jest równocześnie trudne do okiełznania. Oto 8 faktów na temat Carrery GT, które niekoniecznie są powszechnie znane.
1.
Można zaryzykować stwierdzenie, że gdyby nie projekt Porsche Cayenne, to nie byłoby Carrery GT. Na początku XXI wieku, choć trudno w to obecnie uwierzyć, niemiecki koncern nie radził sobie zbyt dobrze. Próbą wyjścia z kryzysu było stworzenie masywnego SUV-a. Pojazd nie znalazł uznania w oczach purystów marki, ale odniósł finansowy sukces. Porsche nabrało wiatru w żagle, a zdobyte fundusze pozwoliły zrealizować koncept Carrery GT.
2.
W Porsche Carrera GT zastosowane pierwsze na świecie kompozytowe sprzęgło dwutarczowe (Porsche Ceramic Composite Clutch – PCCC), które było bardzo czułe i wymagało odpowiedniego traktowania. W innym wypadku samochód gasł. Do dzisiaj wielu posiadaczy Carrery GT ma z tym problem.
3.
Standardową gałkę zmiany biegów w Porsche Carrera GT wykonano z brzozy i jesionu. To podobno hołd wobec legendarnego Porsche 917, które posiada gałkę z balsy (przy okazji: rzuć okiem na najładniejsze gałki). Gałka z drewna ma tę zaletę, że jest lżejsza od aluminium i nie nagrzewa się jak większość metali. W przypadku modelu 917 było to szczególnie istotne.Gałka zmiany biegów z włókna węglowego pojawiła się w opcji w drugim roku produkcji Carrery GT.
4.
Nakrętki mocujące na kołach od strony kierowcy są w kolorze czerwonym, a od strony pasażera – w niebieskim. To specjalne kodowanie Porsche, które ma służyć identyfikacji dla mechanika (jedne są z gwintem lewym, drugie z prawym).
5.
Carrera GT jest pierwszym seryjnym samochodem, który ma monokok i ramę pomocniczą z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym. Lekkie podwozie dzieli z modelem 996 GT1. Tego typu rozwiązania stosowano wcześniej jedynie w autach wyścigowych.
Komentarze