Teraz gratka dla tych, którzy potrzebują więcej przestrzeni bagażowej niż 586 litrów w sedanie i maksymalnej pojemności 1780 litrów w kombi. Trailer Assist to system, który ułatwi nam podróżowanie z przyczepą. Ilu z nas ma problem z cofaniem w takiej sytuacji? Teraz będzie to o wiele łatwiejsze bo wykonując ten manewr, przy użyciu dźwigni regulacji lusterek, która w tym przypadku działa jak joystick, kierowca może płynnie ustawić kierunek jazdy zestawu samochód + przyczepa. Samochód przyjmuje właściwy kierunek dzięki automatycznej ingerencji w elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. No już chyba prościej się nie da prawda?
Kolejny system wspiera tych, którzy mają problem z wyjazdem z miejsca parkingowego, Side Assist rozpoznaje szybko nadjeżdżające pojazdy, pojazdy poruszające się wolniej oraz znajdujące się w martwym polu widzenia. Auto może też przejąć kontrolę nad kierownicą w momencie zbliżenia się do samochodu, którego kierowca nie zauważył. Natomiast podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego, prostopadłego do osi jezdni, czujniki radarowe rozpoznają pojazdy zbliżające się z boku, dotychczas często niewidoczne dla kierowcy. W przypadku popełnienia błędu przez kierowcę, system automatycznie zahamuje.
Kierowcy lubiący jeździć do pracy samochodem dostaną asystenta jazdy w korkach. Jeśli tylko będziemy poruszać się z prędkością nie większą niż 60km/h samochód sam będzie utrzymywał odpowiednią odległość od auta przed nami, a dodatkowo utrzyma nas po środku pasa. W razie gdyby kierowca przed nami zbyt gwałtownie wyhamował, lub przed maską pojawił nam się pieszy, z pomocą przychodzi Front Assist, który odpowiednio wyhamuje auto w sytuacji zagrożenia. Nie pozostaje nic innego, niż rozłożyć się na fotelu i uciąć sobie drzemkę.
Volkswagen przewidział również taką sytuację! Emergency Assist ostrzega kierowcę, który nie wykazuje żadnej aktywności podczas jazdy. Najpierw "budzi go" szarpnięciem hamulców, a jeśli mimo to kierowca nie odpowie, system zatrzyma samochód przy jednoczesnym włączeniu świateł awaryjnych. Ponadto wykona serię delikatnych skrętów zwracających uwagę otoczenia na zaistniałą sytuację. Może też wezwać pomoc dzwoniąc na numer alarmowy.
Gdyby komuś przyszło do głowy, że kierownica w nowym Passacie może chodzić ciężko, nic bardziej mylnego. Progresywny układ kierowniczy odpowiednio zmienia przełożenie przekładni kierowniczej, oraz siłę wspomagania, w zależności od tego w jakich warunkach będziemy podróżować.
Zmiany dosięgły również jednostki napędowe, zaproponowano ich aż 10, a każdej z nich obniżono spalanie. Emisja spalin również spadła i to o całe 20%. Do każdej jednostki będzie można zamówić przekładnię DSG.
Do jednostek benzynowych jakie zaproponował Volkswagen zalicza się jednostka 1,4 l o mocy 125 KM oraz wersja 150-konna z funkcją odłączania cylindrów podczas jazdy z małym obciążeniem. 1,8 TSI rozwija moc 180 KM, a 2,0 TSI 220 KM i 280 KM.
Hybrydowa odmiana wyposażona jest w 211-konną jednostkę TSI wspomaganą 109-konnym silnikiem elektrycznym. Na samym napędzie elektrycznym nowy Passat pokona dystans 50 km.
Komentarze