Spośród 7 faworytów, wyłoniono jednego zwycięzcę - Volkswagen Passat B8, okazał się najlepszym samochodem roku. 30 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata przyznawało punkty według określonych kryteriów. Pod uwagę brane były: wygląd, komfort, bezpieczeństwo, ekonomię, właściwości jezdne, osiągi, funkcjonalność, ekologię, cenę i stosunek jakości do ceny. Zaraz za Passatem uplasował się Citroen C4 Cactus, a trzecie przypadło Mercedesowi Klasy C.
Co jest takiego niezwykłego w tym aucie, że zasłużyło sobie na to wyróżnienie? Zobaczmy.
B8 zadebiutowała równolegle jako wersja Limousine (sedan) i Variant (kombi - nie mylić z wariat). Nowy Passat nie jest nowy tylko z nazwy. Bazą całego auta jest nowa platforma MQB, dzięki której zmieniły się proporcje nadwozia. Auto zostało spłaszczone, a dzięki temu można było użyć, większych niż dotychczas kół. Pozwoliło to również lepiej rozmieścić wszystkie podzespoły.
Nowa technologia, otwiera drogę dla poprawy bezpieczeństwa i komunikacji auta z kierowcą. Nowinkami jakie można spotkać wewnątrz pojazdu są interaktywne, cyfrowe wskaźniki, wyświetlacz Head-up oraz oświetlenie w formie wąskich pasów. Pod pasem wlotów wentylacji i dekoracyjną osłoną znajduje się bardzo wąski pas oświetlenia Ambiente, rozciągnięty do drzwi. Wszystkie wersje wyposażeniowe będą miały seryjne światła LED, a wersja Highline również w diodowe reflektory.
Wszystkie wskaźniki są wirtualne, a informacje z nawigacji mogą być prezentowane na ekranie o przekątnej 12,3 cala. To co będzie wyświetlane na ekranie przed kierowcą, zależne jest jedynie od osobistej zachcianki. Do dyspozycji mamy ekran nawigacji i systemów wspomagających, a jest ich całkiem sporo. Natomiast wyświetlacz Head-up wyświetla wybrane informacje, takie jak prędkość czy sygnały z nawigacji, bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy. Kierowca ma mieć wrażenie, że informacje wyświetlane są około dwa metry przed autem.
Najnowsza generacja modułowego systemu Infotainment (MIB) umożliwia połączenie w sieć z urządzeniami zewnętrznymi. Ma złącze pozwalające podłączyć smartfon i odpowiednie aplikacje przez MirrorLink. Passat debiutuje z 5-calowymi systemami Composition Touch i Composition Colour, 6,5-calowymi Composition Media i Discover Media z czterokrotnie lepszą rozdzielczością i najnowszą wersją 8-calowego systemu radiowo-nawigacyjnego Discover Pro. Możliwe będzie także prezentowanie na ekranie obrazów panoramicznych 360 stopni z Google Street View i map ze zdjęciami satelitarnymi z Google Earth.
W nowym Passacie znajdziemy dosłownie masę przeróżnych systemów wspomagających jazdę. Można by pomyśleć, że kierowca przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie w tym aucie. Dostępne będą takie funkcje jak Area View z kamerami obserwującymi otoczenie auta i Park Assist umożliwiającym półautomatyczne parkowanie równoległe lub prostopadłe do osi drogi oraz wyjazd z równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych. Przy parkowaniu prostopadłym system wspiera kierowcę zarówno podczas parkowania przodem jak i tyłem. Easy Close to z kolei otwieranie bagażnika w Passacie Variant przy pomocy ruchu nogą.
Komentarze