Kolejna propozycja na dobrego sleepera od Renault. Z wyglądu niepozorny ale to co kryje pod maską mówi samo za siebie.
Renault 21 jest średniej klasy samochodem osobowym produkowanym w latach 1986-1996, jego następcą jest Laguna.
Na bazie tego modelu powstało coś niezwykłego. Połączenie 2 litrowego silnika, turbo i napędu na 4 koła, do tego w sedanie.
Samochód ten został zbudowany z myślą o serii wyścigowej EuropaCup. Od zwykłej czteronapędówki (TX) różni się kompletnie zmodyfikowanym układem przeniesienia napędu – tu z podziałem mocy między osie w stosunku 65:35 i blokadą tylnego dyferencjału na pierwszym i wstecznym biegu. Inne było także zawieszenie, a wisienką na torcie był turbodoładowany silnik z dwoma intercoolerami.
Ciekawe jest to, że powstało zaledwie 400 sztuk z kierownicą po lewej stronie.
Teraz może coś więcej o silniku. Dwulitrowe turbo, dysponuje mocą 177 KM i 270 Nm, co gwarantuje przyśpieszenie do setki w 8.1 sekundy. Prędkość maksymalna podana przez producenta wynosi 227 km/h, ale jak wiadomo, o prawdziwych osiągach auta dowiesz się dopiero jak Twój syn siądzie za kierownicą. Do Renault 21 Turbo Quadra należy ówczesny rekord prędkości na lodzie w kategorii samochodów produkcyjnych, wynoszący 240,4 km/h.
Komentarze