Wraz ze wzrostem ceny modelu zaprzestano montażu dodatkowego wyposażenia. Regulowany układ wydechowy zniknął wraz z rokiem 1994, system ECS w 1995, natomiast system aktywnej aerodynamiki nadwozia w 1996. W 1996 Chrysler zakończył sprzedaż modelu Dodge Stealth, nadal dostępne pozostają wersje Mitsubishi.
W latach 1995 - 96 w modelach 3000GT SL i VR-4 sprzedawanych na rynku amerykańskim dostępna była opcja zdejmowanego dachu. Samochody były modyfikowane przez firmę ASC z Kalifornii, dach mógł być zdejmowany lub zakładany za jednym przyciśnięciem guzika. Był to pierwszy tego rodzaju samochód sprzedawany na terenie Stanów Zjednoczonych od czasu Forda Skylinera z lat 1957-59, produkcję 3000GT w tej wersji zawieszono jednak po dwóch latach z powodu niskiego poziomu sprzedaży - 1618 sztuk. Druga generacja była produkowana w latach 1994-1996.
Silnik SOHC 12V, dostępny wcześniej tylko w bazowej wersji modelu Stealth, został dodany do palety silników Mitsubishi po tym, gdy produkcja Dodge została zakończona. Spadek sprzedaży sportowych samochodów na amerykańskim rynku doprowadził do zaniechania planowanego na 1997 rok facelifting modelu, zamiast tego wprowadzano drobniejsze zmiany stylistyczne jak nowe przednie zderzaki.
W 1999 roku 3000GT przeszedł bardziej znaczące zmiany na zewnątrz: nowe przednie zderzaki oraz lampy, kierunkowskazy, wykończenie tylnej części nadwozia oraz charakterystyczne dla wersji 1999 VR4, wielkie tylne skrzydło które odróżniało ją od pozostałych dostępnych wariantów modelu. Produkcja na rynku japońskim została zakończona w roku 2000, ostatnie dwie sztuki modelu sprzedano w następnym roku. Trzecia generacja sprzedawana była w latach 1997–2001.
Lista silników i modeli 3 generacji:
Mitsubishi 3000GT (USA) SOHC 12v V6 119 kW (161 KM) przt 5500 obr/min 250 Nm przy 4000 obr/min
Mitsubishi 3000GT SL (USA); Mitsubishi GTO SR (Japonia) DOHC 24v V6 165 kW (225 KM) przy 6000 obr/min 277 Nm przy 4500 obr/min
Mitsubishi GTO twin turbo, Mitsubishi GTO twin turbo MR DOHC 24v V6 twin turbo 206 kW (280 KM) przy 6000 obr/min 427 Nm przy 2500 obr/min
Mitsubishi 3000GT VR-4 DOHC 24v V6 twin turbo 239 kW (320 KM) przy 6000 obr/min 427 Nm przy 2500 obr/min
Niewątpliwie jest to ciekawy model z jeszcze ciekawszą historią. Nie sugerujcie się kolejnością zdjęć w tej galerii, były dodawane dość losowo. Zachęcam Was również do bardziej szczegółowego zapoznania się z historią danych generacji tego modelu.
Komentarze