Niewątpliwie jest to auto o wielu twarzach i nazwach. Jest to japoński Grant Tourer produkowany przez koncern Mitsubishi w latach 1990-2001.
Nazwa 3000GT obowiązywała na terenie Europy, w Ameryce Północnej poprzez salony Chryslera, obowiązywała nazwa Dodge Stealth. Natomiast GTO pochodzi od modelu Galant GTO, dwudrzwiowego hardtop coupe, sprzedawanego na początku lat 70. Był to model stylizowany na amerykańskie muscle. Nazwa GTO nie przyjęła się w Europie z powodu Ferrari 250 GTO oraz Pontiaca GTO.
Poza nazwą, każdy z tych modeli różnił się w pewnym stopniu wizualnie oraz technologicznie.
W pierwszej generacji GTO Mitsubishi zastosowało wiele innowacyjnych technologii, które miały polepszyć właściwości techniczne pojazdu, wśród nich znalazły się: napęd AWD, zmodyfikowany układ kierowniczy, system aktywnej aerodynamiki nadwozia w skład którego wchodziły samoregulujące się przednie i tylne spoilery, regulowany układ wydechowy i elektronicznie kontrolowany system zawieszenia (ECS). Robi wrażenie jak na 1990 prawda? Pierwsza generacja produkowana była w latach 1990-1993.
Poniżej lista silników i modeli pierwszej generacji:
Dodge Stealth (USA, Kanada) SOHC 12v V6 119 kW (161 KM) przy 5500 obr/min 250 Nm przy 4000 obr/min
Mitsubishi 3000GT, 3000GT SL (USA); Mitsubishi GTO; Dodge Stealth ES, Stealth R/T (USA, Kanada) DOHC 24v V6 163 kW (222 KM) przy 6000 obr/min 272 Nm przy 4500 obr/min
Mitsubishi 3000GT VR-4, Dodge Stealth R/T twin-turbo (USA, Kanada) DOHC 24v V6 twin turbo 221 kW (300 KM) przy 6000 obr/min 415 Nm przy 2500 obr/min
Mitsubishi GTO twin turbo, GTO MR DOHC 24v V6 twin turbo 206 kW (280 KM) przy 6000 obr/min 427 Nm przy 2500 obr/min
Drugą generację, łatwo można rozpoznać poprzez nowy kształt przednich zderzaków oraz mniejszych, okrągłych lampach przeciwmgielnych. Poszerzono także nadkola, przez co możliwy był montaż większych kół.
Zmodyfikowano boczne wloty powietrza, które stały się atrapami oraz tylny zderzak. Zmieniono również wystrój wnętrza, samochód posiadał teraz na wyposażeniu podwójne poduszki powietrzne oraz ulepszony system klimatyzacji.
Silniki zmodyfikowano, by osiągały większy moment obrotowy, a wersja VR4 dostała nową 6 biegową skrzynię.
Komentarze