Lancia Kappa to samochód klasy średniej, produkowany w latach 1994-2001. Był to następca Lancii Thema, oraz poprzednik Lancii Thesis.
Wersje nadwozia, jakie zaproponował producent to sedan, coupe oraz kombi, ciekawostką jest to, że produkowana była wyłącznie z kierownicą po lewej stronie.
Zbyt wysoka cena zniechęciła potencjalnych nabywców, przez co model sprzedawał się właściwie tylko na rodzimym rynku. Wyprodukowano 117 216 egzemplarzy. No dobra ale co czyni to auto wyjątkowym?
Jak pewnie się domyślacie, chodzi o silnik, a właściwie 2 silniki. Pierwszy z nich to 2 litrowe R4 16V, z turbodoładowaniem. Moc, jaką udało się wyciągnąć z tej jednostki, wynosi 205KM i 298Nm. Kappa z tym silnikiem produkowana była do 1998 roku.
Rzędowa czwórka została zastąpiona 2 litrowym pięciocylindrowcem, oczywiście również z turbo. Dodanie kolejnego cylindra poskutkowało, co oczywiste, większą liczbą zaworów, było ich 20. Moc wzrosła do 220KM i 309Nm.
Przyspieszenie do setki w obydwu wersjach silnikowych wynosiło tyle samo, 7.3 sekundy. W wersji 20 zaworowej wzrosła prędkość maksymalna (235km/h w 16V oraz 243km/h w 20V), co ciekawe spadło spalanie (9 litrów/100km w 16V i 8.5 litra/100km w 20V).
To może przedstawię Wam teraz trochę czystych danych technicznych.
Dł x szer x wys [mm]: 4685x1825x1460
Rozstaw osi [mm]: 2700
Rozstaw kół przód/tył [mm]: 1545/1525
Masa własna: 1440-1510 kg
Zawieszenie przednie: zawieszenie kolumnowe McPherson
Zawieszenie tylne: wahacz poprzeczny z kolumną McPhersona
Hamulce przód/tył: tarczowe/tarczowe
Komentarze