Co ciekawego szykuje Ford w trzeciej już generacji Focusa RS? Wbrew pozorom trochę poważnych zmian.
Pierwszą i możliwe, że najważniejszą innowacją jest napęd na wszystkie 4 koła. Wreszcie Ford poszedł po rozum do głowy i wprowadził w tej niesamowitej serii napęd, który nie tylko daje frajdę z jazdy ale również odpowiednią kontrolę nad autem.
Napęd opiera się na dwóch elektronicznie sterowanych sprzęgłach, który będzie zamontowany na każdej stronie RDU (Rear Drive Unit), będzie działać na zasadzie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. System będzie działał z częstotliwością 100 razy na sekundę, dzięki czemu moc będzie odpowiednio rozdzielana na wszystkie 4 koła. W skrócie, jest to system, który ma zapewnić idealną sterowność auta.
System ten powinien zapewnić masę zabawy. Nie tylko pomoże uzyskać idealną przyczepność, ale również da sporo frajdy z jazdy bokiem. Przynajmniej tak twierdzą producenci.
Zostawmy już kwestię rozłożenia mocy. Zobaczmy co tam Ford ma zamiar montować pod maską.
Będzie to, znany nam już z Forda Mustanga silnik 2.3 EcoBoost. Jednak nie będzie to ten sam silnik, producenci zapowiedzieli zmiany między innymi w turbinie oraz intercoolerze. Turbina ma być lepiej dostosowana do specyfiki tego auta, a intercooler będzie większy.
Dodatkowo 6 biegowa, manualna skrzynia biegów ma mieć odpowiednio krótsze przełożenia oraz ma być bardziej dokładna. Jaką mocą w takim razie będzie dysponował nowy RS? Możliwe, że będzie ona większa niż 340KM.
Komentarze