Volvo 850 T5-R zostało wypuszczone przez fabrykę w 1995 roku jako seria limitowana w ilości 5500 sztuk. Co ciekawe, w pierwszym roku produkcji dostępny był tylko w trzech kolorach.
Banana Yellow 2500 sztuk
Black 2500 sztuk
Emerald Green Metallic 500 sztuk
Wszystkie samochody zniknęły z salonów, zanim zdążyły się w nich zadomowić.
Jednak nie tylko kolor odróżniał tę wersję od podstawowej.
Auto wyposażono w silnik B5234T5 o pojemności 2319 ccm i turbosprężarkę Mitsubishi TD04HL-15G. Samochód legitymował się mocą 240 KM i momentem 330 Nm dostępnym przez 30 sekund.
Zewnętrznie różnił się od innych 850-tek zmienionym przednim zderzakiem z masywnym spoilerem z wkomponowanymi halogenami oraz pięcioramiennymi felgami kolotu tytanowego w rozmiarze 7,5/17". Zawieszenie auta zostało obniżone i utwardzone w stosunku do innych modeli 850-tek.
Wewnątrz wyposażono go w tapicerkę łączącą licową skórę z alcantarą, dodano wykończenie deski rozdzielczej z imitacji ciemnego drewna (orzech), oraz upiększono dźwignię zmiany biegów w gałkę wykończoną skórą i drewnem (zarówno automat jak i manual). Dodatkowo szyku nadawały metalowe nakładki na progi z tłoczonym napisem "850" oraz dywaniki z haftem tej samej treści.
W roku 1996 wprowadzono kolejne warianty: wysokoprężne, pięciocylindrowe TDI, 193-konny model z niskociśnieniową turbosprężarką i napędem na wszystkie koła oraz odpowiadające największym wymaganiom 850R, najmocniejszy i najszybszy, drogowy samochód w historii Volvo.
Komentarze