Auto jak zwykle oferowano jako sedan oraz jeszcze bardziej kanciaste, dłuższe o pięć centymetrów, pojemne kombi (1490 litrów przestrzeni bagażowej), które w USA reklamowano hasłem "Czy słyszałeś kiedykolwiek aby torby z zakupami krzyczały?".
Moc szwedzkiej machiny pochodziła z 2,3-litrowego, 20-zaworowego silnika o pięciu, ustawionych w rzędzie cylindrach. Dzięki nowej elektronice, większej turbosprężarce, zmianach w układach dolotowym i chłodzenia jednostka rozwijała 250 koni mechanicznych i 350 niutonometrów, o 10 KM i 50 Nm więcej, niż w przypadku 850 T-5R. Silnik łączono z 5-stopniową, automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała napęd na przód i pozwalała na rozwinięcie 100 km/h w czasie sześciu sekund
Tym razem Szwedzi nie ograniczyli produkcji. Niektóre źródła podają liczbę 9000 egzemplarzy. Ten model nie zagościł zbyt długo, bo już w listopadzie 1996 roku ogłoszono nową odświeżoną linię modelową S70 odraz V70. Z czasem także do niej dołączyły 239-konny wariant T5 oraz 250-konny R.
Komentarze