Turbodoładowanie w marce która słynie z silników wolnossących? Mało razy to się zdarzało, czasami z rozsądku, czasami stworzono legendy ( jak F40 http://motokiller.pl/229038/Ferrari… )
1973 rok - Początek wojny Izraelsko-Arabskiej. Arabscy członkowie OPEC zadecydowali wstrzymać handel ropą naftową z krajami popierającymi Izrael w wojnie z Egiptem – tzn. USA i krajami Europy Zachodniej. W skrócie, kryzys naftowy: cena paliw gwałtownie wzrosła ( w 1970 roku baryłka ropy kosztowała 2 dolary, 10 lat później już 30).
We Włoszech to oznaczało większe podatki, o wiele większe.
Normalna IVA (włoski VAT) wynosiła 19%. Na samochody z silnikiem większym niż 2l był nakładany 38% podatek, co skłoniło wiele koncernów samochodowych do produkowania specjalnych silników na włoski rynek (np. Lamborghini Urraco P200, Maserati Merak 2000GT i Biturbo albo BMW 320is i inne). Na zdjęciach Maserati Merak, w wersji SS (na górze) i 2000 GT.
Jednym z tych modeli był Ferrari 208. Model ten trafił do sprzedaży w 1980.
Jeśli internety nie kłamią, jest to pierwszy model Ferrari z silnikiem turbodoładowanym.
Z zewnątrz i mechanicznie model 208 nie różni się od modelu 308.
Komentarze